19-01-2010, 13:46
|
|
|
חבר מתאריך: 27.02.08
הודעות: 1,137
|
|
נצל"ש - שאלה לגבי החילוץ בשטפונות בדרום
בצילומים המאוד דרמטיים ששודרו אתמול במהדורות החדשות מהמקום שבו חולצו ארבעה אנשים שנתקעו על משאית היה אפשר לראות תופעה מעניינת על מסוק היסעור שביצע את החילוץ. כשהמצלמה צילמה בתקריב והזרקור של צוות הצילום האיר את גוף המסוק, מתחת ומאחורי (כלומר, לכיוון הזנב) השמשות הצדדיות ניתן היה לראות קפלים, קימוטים ודנטים של ממש במעטה החיצוני של הגוף.
זה לא נראה כמו מכות קטנות שהמסוק חטף במשך עשרות שנות חייו, אלא כמו משהו שנגרם מעומסים. דבר דומה אפשר לראות במפציצי בי-52, למשל כאן (מתחת ולפני שורש הכנף) ונדמה לי שזאת מחלה כרונית של ה-757, למשל פה ופה.
השאלה שמופנית לכחולים-לשעבר ולבוגרי מערך התחזוקה: האם זה קורה רק במצבים שבהם הגוף נתון בעומסים - למשל המראה כבדה, חילוץ תוך ריחוף וכו'? או שפעם אחת דפקת ומעכת - ככה זה יישאר גם כשהמטוס/מסוק במנוחה על הקרקע? כמה זמן מטוס זקן יכול להמשיך כך? האם בכל סדרות השדרוגים שעוברים היסעורים, כולל ה-2025 הנוכחית, נותנים את הדעת על כך? ואם כן, והשדרוגים כוללים גם חיזוקים פנימיים, למה לא עושים גם "פחחות אמנותית" מבחוץ? העקמומיות לא פוגעת בניקיון האווירודינמי?
|