
15-02-2010, 16:02
|
|
|
|
חבר מתאריך: 21.01.10
הודעות: 1,442
|
|
|
לאחר דיון סוער בין כץ ליבואנים: רפורמת היבוא המקביל אושרה
ציטוט:
|
שוק הרכב נפתח לתחרות. ועדת הכלכלה אישרה את רפורמת היבוא המקביל והצו התקבל ללא שינויים מהותיים מהצעת משרד התחבורה. ההצעה קבעה כי בישראל לא נדרשת רציפות פעולה, קרי, מספר מינימלי של מכוניות מיובאות בשנה. תנאי האחריות יהיו שווים לאלה שנותן היצרן. עוד אושר כי היבואן המקביל יפעיל מוסך אחד, שלא בבעלותו בהכרח, באחד מכמה מחוזות. בנוסף, הוחלט לקבוע נוסח של פרסום להודעה על קריאה לתיקון בעיתונות. היבואנים לא יידרשו לפרסם דו"חות כספיים, אך יידרשו להציג "תוכנית פעולה לשמירה על העסק החי". כל היבואנים יוכלו להביא כל מכונית שיוצרה בארה"ב גם בתקינה אמריקנית, ולא רק בתקינה אירופית כמו היום. אחרי כניסת הרפורמה לתוקף אפשר יהיה לייבא מכוניות מסוחרי רכב הפעילים באירופה או ארה"ב ולא ישירות מהיצרן. הדבר צפוי להכניס שחקנים חדשים לשוק וליצור תחרות מחירים על דגמים שונים. בסוף הדיון, נשארו בדיון רק חבר כנסת אחד, בנוסף ליושב ראש. שר התחבורה, ישראל כץ תקף בדיון את יבואני הרכב: "המטרה של המהלך היא הגברת התחרות. זהו אחד התחומים שעדיין אין בו תחרות אפקטיבית על אותו הדגם. גם בענף התקשורת אפשר היה לשמור על בזק כמונופול, אבל היום יש תחרות. ישראל היא אלופת העולם במספר הניידים לנפש וגם בזק לא נפגעה. עד לפני שנים היה מותר לייצא פירות רק מטעם מועצת הפירות, שהיתה ממשלתית וגם שם השוק נפתח לתחרות. אני רוצה שכל משפחה תוכל להחזיק בכלי רכב. אנו מצפים שהרפורמה תוזיל את המחירים ותצעיר את גיל הרכב. שום דבר שיבואני הרכב מעלים הוא לא במקרה - זה נועד לשפר את הרווחים שלהם".
|
להמשך הכתבה: http://www.themarker.com/tmc/articl...sh20100215_7894
השאלות הן:
1. עד כמה המכוניות יוזלו.
2. האם מגוו הדגמים יגדל.
3. האם זמן האספקה יקטן.
4. כמה נוכלים חדשים יצטרפו לתחום.
|