אתה מציע לאנשים להבין את הפסיכולוגיה של עצמם ובכך להתנהג באופן שונה
ממנה?
הצעה מהפכנית, אין מה לאמר!

זה לא קרה באלפי שנים של קיום אנושי, ואינני חושב שהיום הוא יום מיוחד מאיזו בחינה
שהיא, שבו זה פתאום יקרה.
בכל-אופן, ראוי לזכור שלמרות זאת שהיהדות במאות (ואפילו אלפי) השנים האחרונות
הפכה "לגאליסטית" (שתי נקודות ציון עיקריות בתהליך יהיו התלמוד והשולחן-ערוך,
אבל יש עוד הרבה על מה לדבר), היא לא הייתה כזו תמיד. ניתן לטעון שבתקופת
הגמרא עוד היה ויכוח על העניין (פרשת תנורו של עכנאי וכו'). בנוסף, יש זרמים
שעדיין נכללים בתוך האורתודוקסיה ששמים דגש חזק יותר מאחרים על הרגשה
פנימית - חב"ד לדוגמה.
כעת, חשוב לזכור שתמיד לאדם יש רעיון שאיתו הוא עובד. אף-פעם לא "מחפשים" או
חוקרים את העולם "כמו מכונה". במדע יש השערות שבודקים, ומחוץ למדע יש טענות
שעושים רציונאליזציה שלהן. ניתן לטעון (אולי בהגזמה מסוימת) שתמיד זה מה שקורה.
יש רעיון או תפישה מסוימת שמנסים לעשות רציונאליזציה שלה, ואם היא מצליחה,
התפישה שורדת.
במקרא עצמו אמנם אין התייחסות מפורשת ליחסי מין חד-מיניים בין נשים. אולי כי זה
לא היה נפוץ באותה תקופה, ואולי כי המקרא פשוט מתרכז בגברים ולא בנשים. זו
בוודאי אינה "הוכחה" לדבר.
היהדות, לעומת זאת, איננה המקרא בלבד. אם הקונצנזוס
בקרב היהודים יהיה שהיהדות מתייחסת בחומרה ללסביות אז היהדות תתיחס בחומרה
ללסביות. אין יהדות אובייקטיבית כלשהי שניתן לומר שהיא כן מתייחסת בחומרה לדבר
או שאיננה. האמירה הזו שלך פשוט אינה נכונה.
ביהדות בהחלט יש תפישה ש
מטרתו של האדם היא להקים משפחה, במובן המסורתי
של המילה, ולהביא ילדים לעולם. מעבר לכך שיש מצוות ספציפיות בנושא, ובחירה
ביחסים חד-מיניים היא "ביטול מצוות עשה" שלהן, יש כאן הפרה של התפישה הזו.
כל הפרה של התפישות ביהדות יכולה להיכנס תחת המטריה של עבירה על מצוות
כלליות כגון "קדושים תהיו", וכך הלאה. בצירוף מה שכתבתי למעלה, עולה שאין שום
בעיה לבצע רציונאליזציה של ה"החמרה" עם לסביות.
יכול להיות שהסיבה ל"החמרה" עם לסביות היא החיבור שעשו הלסביות עצמן עם
קבוצות אחרות, לתוך הקהילה ה"להט"בית". יחסי מין הומוסקסואליים הם עבירה
בבירור, וכך גם "
לבישת שמלת אישה". הרי לך סיבה לגיטימית אפשרית - הלסביות
צירפו עצמן (או צורפו בעל כורחן) לצד אחד ב"מלחמה" הזו, ולכן הצד השני "נלחם"
גם נגדן.