לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 29-04-2010, 07:46
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
אם יורשה לי לחלוק עליך
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי יונה100 שמתחילה ב "גם אותי"

הבעיה שאני רואה במקומות רבים באקדמיה היא חוסר מודעות לאפשרויות שמספקות תוכנות כמו פאוורפוינט להעברה בהירה ומעניינת של מידע ופחות שימוש מוטעה בכלי.
מה שרבים אינם תופסים זה שחוץ מתמיכה ויזואלית להרצאה, מצגת יכולה לסייע מאוד למרצה לארגן את המידע שלו ולתמצת אותו.

הדוגמה שאני תמיד מביא ליכולת של מצגת טובה בהעברה מוצלחת ומעניינת של מידע הם שני כנסים בינ"ל שהתקיימו ב-2002 באותו יום באונ' העברית. כנס של החוג להיסטוריה התקיים במרחק שני חדרים מכנס של החוג לתקשורת ושעסק בתקשורת ומלחמה. ההיסטוריונים - חלק מהם שמות גדולים וחשובים - עלו על הפודיום והעבירו הרצאות ארוכות ומרדימות ללא מצגות, ולשומעים היה קשה מאוד לעקוב אחריהם. לכנס השני הגיעו דוברים עם מצגות עשויות היטב והעבירו הרצאות קצרות ומעניינות שנתמכו היטב במצגות. היה משעשע לראות את הזליגה המתמדת שהתרחשה לאורך היום מן הכנס הראשון אל הכנס השני - כולל אורחים נכבדים שהוזמנו במיוחד מחו"ל.

מצד שני, אני תמיד מביא כדוגמה לשימוש לרעה את אותו תת-אדמירל אמריקאי בדימוס שהעביר הרצאה עם יותר מ-90 שקופיות עמוסות בפרטים על פרוייקטים של רכש ציוד אווירי בצי ארה"ב.
_____________________________________
שפונדרה
Good People, Good Food
http://www.shpondra.com/


נערך לאחרונה ע"י Fox450 בתאריך 29-04-2010 בשעה 07:48.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 29-04-2010, 11:23
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי סלעי שמתחילה ב "אני מסכים עם דבריך בפסקה..."

אינני מבין מה עניין הטפשות כאן. גם אדם אינטיליגנטי יאבד את קו המחשבה של הדובר בהרצאה שאינה מועברת בצורה טובה.
עניין "הפופולריות" באירוע שתיארתי נבע מהשוני באופי הצגת הדברים. ההרצאות המלוות במצגות זרמו בצורה טובה יותר, למרות שחלק מהן כללו עיסוק תאורטי מורכב (וכאן ניסוח ברור של ראשי פרקים במצגות סייע לעקוב אחרי הדברים). התוצאה היתה שהקהל התחבר טוב יותר אל ההרצאות המלוות במצגות.

דבר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא שהרצאה מלווה במצגת בד"כ מאלצת את הדובר לנוע ולא להצמד לפודיום ולדפים. מנסיוני, מרצה שאינו סטאטי בד"כ מעניין יותר.

ליונה: חוץ מהדגמות גראפיות, אני דווקא מדגיש את השימוש במצגת להצגת ראשי פרקים, סיכום של הדברים, פירוט מקורות וכד'. את ואחרים צודקים שיש בצבא הנטיה לעשות שימוש יתר בגרפיקה במצגות. אפילו לשקופיות טקסט נוטים להכניס אנימציות וכד', וגם אצלי זה יוצר מיד רושם שלילי של הדובר.
_____________________________________
שפונדרה
Good People, Good Food
http://www.shpondra.com/

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 29-04-2010, 08:32
  משתמשת נקבה יונה100 יונה100 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.03.05
הודעות: 845
זה לא הם, זו אני
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי Fox450 שמתחילה ב "אם יורשה לי לחלוק עליך"

[QUOTE=Fox450]הבעיה שאני רואה במקומות רבים באקדמיה היא חוסר מודעות לאפשרויות שמספקות תוכנות כמו פאוורפוינט להעברה בהירה ומעניינת של מידע ופחות שימוש מוטעה בכלי.
מה שרבים אינם תופסים זה שחוץ מתמיכה ויזואלית להרצאה, מצגת יכולה לסייע מאוד למרצה לארגן את המידע שלו ולתמצת אותו.

QUOTE]
ואני אומרת את זה לא בציניות.
אני נהנית מאד מהרצאות (מעניינות), אבל ברגע שמתחילים להסביר לי את הנושא בעזרת מצגת, אני מאבדת קשב וריכוז.
כנראה סתם איזה באג אצלי ואנטגוניזם לכלי העזר הזה.
אולי גם עניין של גיל והרגלים.
לחילופין, שמעתי פעם סידרת הרצאות (לא אקדמיות) בגיאוגרפיה, וברור לי שאלמלא התמונות הנהדרות שהפיקה המצגת, הייתי נרדמת.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 28-04-2010, 22:31
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שלמה30 שמתחילה ב "כתבה: הצבא צועד על PowerPoint, וחבל"

לא חדש במיוחד, כמו שנאמר גם בכתבה עצמה.

אותי עצבן במיוחד לעבור תחקירים ממצגת. זה מגוחך. הרעיון לתחקר אירועים מורכבים באמצעות מצגת הופך הכל לשטחי, או במקרה היותר טוב מאוד מאוד מצמצם את הנקודות אליהן מתייחסים (ואני אפילו לא מדבר על התחקירים של הצבא הירוק, שהם שטחיים מעצם הגדרתם [תחקור לנושא מתוחם מאוד בלבד]).

הכל נפתר כשמבינים שמצגת היא כלי עזר כללי ביותר להצגת נושא.
לא כותבים פקודות מבצע במצגת, לא מתחקרים במצגת, לא כותבים עבודות במצגת...

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 28-04-2010, 23:39
  Darakan Darakan אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.04.04
הודעות: 310
זה נכון מאוד
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שלמה30 שמתחילה ב "כתבה: הצבא צועד על PowerPoint, וחבל"

בשנת 2003 שוחרר בחיל המודיעין מסמכון בלמ"סי המכונה "פאוורפוינט עושה אותך טיפש" ומסביר לקצינים בצה"ל מדוע השימוש הנרחב במצגות הופך אותם, ואת האנשים שהם מציגים להם לטיפשים.

בתור מי שהכין הרבה מצגות, ומגיע למילואים ורואה עדין איך מציגים מצגות, לצערי זה נכון. פאוורפוינט אכן הופך אותנו לטיפשים. כמובן שזה כלי נהדר, ומי שיודע להעביר איתו הרצאה שתהיה קצת ויזואלית הרי זה משובח, אבל בד"כ זה לא מה שקורה.

ממה שאני מכיר (לפחות בסביבה הרחבה שאני שירתתי בה), מי שמעביר את החומר מתבסס על המצגת בעיקר כדי להעביר את החומר, ואפילו קורא אותה אחד לאחד. במקום להתבסס על ידע מקצועי, המצגות נהיו מעין כלי של "תלחש לי מה אני צריך להגיד". אם המצגות היו טובות אז ניחא, אבל הן מפוצצות בחומר וביזואליות שלא נתפסת לעין האנושית ("בואו נשים הרבה מפות עם הרבה חצים, נתן מילה אחת על השקופית ונעביר אותה אחרי בדיוק 5 שניות, העיקר שנראה ששמנו מפה יפה"), או להפך, כל הידע המקצועי מצומצם ל-3-4 bullets שקיצרו אותם יותר מידי ("אחרת אין לי מקום בשקופית!!!") ולא ממש אומרים כלום.

מצגת צריכה להיות כלי ויזואלי תומך, ולא הבסיס עליו בונים את ההצגה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 29-04-2010, 01:56
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
אי אפשר היה להגדיר את זה טוב יותר
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "שוב, אם אדם לא יודע לנהוג, זה..."

כמו שנכתב - השטחיות נובעת מהמציג\מכין ולא מהמדיה עצמה.

הבעייה העיקרית נובעת מכך שהכלי מציע שפע של אפשרויות אנימציה ואפקטים קוליים ש"המשתמש המתחיל" מפרש כאופציות מגניבות ומשתמש בהן שימוש יתר, והתוצאה נראית כמו סרט של צלם חתונות שקיבל מתנה סט פילטרים חדש...

שימוש מושכל במדיה - יכול להניב תוצאות נפלאות, ושימוש שאינו כזה - מייצר זבל.

והנה דוגמה (אומנם לא POWERPOINT אבל בהחלט מצגת שמהווה תחקור למופת) ועם מעט מאמץ - גם ניתנת להסבה למצגת פשוטה יותר ויעילה לא פחות (ע"י השמטת גרבג' טיים):

http://www.faa.gov/airports/runway_...simulation.html
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 29-04-2010, 08:56
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
זו מין מחזוריות קבועה בעולם ההשכלה
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי יונה100 שמתחילה ב "אמרו את זה"

"מדיה" חדשה יוצאת לשוק (או שיפור משמעותי/הוזלה, ובימינו יותר: ידידותיות למשתמש של מדיה קיימת) ואין ספור האשפרויות שהיא פותחת לטובת הרחבת והעמקת ההשכלה, בשלב ראשון "טובעות" בתוך אוקיינוס של "ספאם". אלה שעד אתמול היו מהבודדים שהייתה להם ההתמדה להפיק מידע זמין (ושתהליכי ברירה טבעית והיצע וביקוש לרוב הביאו לכך שאלה הם גם היותר מוכשרים) למרות הקשיים בעצם הפיכתם למדיה קליטה (יש להם עבד משכיל שיעתיק עבורם את היצירה שכתבו במספיק עותקים בכדי להפיץ בין בתי האוסף וחבורות המשכילים), יפגינו נרגנות ובוז ל"רדידות המשתלטת על חיינו".

מה שכן הפאוור פויינט, כמו גם שלל מדיות אחרות (בלוגים) נתנו בידי מין שיש לו כישורי גרפיקה (או קידום תוצאות חיפוש בגוגל במקרה השני) כוחות די משמעותיים להפר את המשוואה הקודמת שבמסגרתה איכשהו אחרי כמה זמן קל יחסית היה "לברור את המוץ מהתבן". בישראל, לדוגמא, העליות הגבוהות של פרסום חיבורים בשילוב מעט כסף פנוי ל"תחביבים" הביאו לכך שבמשך שנים לא מעטות אחוז יחסית גבוה של פרסומים שהיו זמינים לרכישה היו ברמה סבירה למדי (אני מדבר לדוגמא על תחום ההיסטוריה, ארכאולוגיה וידיעת הארץ). כבר בשנות ה-80 במדינות כמו ארה"ב לדוגמא, הייתה גאות עצומה של פרסומים שהפורמט שלהם נראה איכותי/מושקע, והתוכן היה ספאם לכל דבר. זאת משום הזמינות והעלות הסבירה שאיפשרו גם למר אמריקאי מהעיר X לפרסם את התאוריה המטופשת שלו על X או Y, יחד עם קהל נאמן שהיה נכון לאמץ ספאם. עצם העובדה שבאיזה ז'ורנאל ראית פרסום קטן עם תמונה צבעונית קטנה על ספר של 250 עמוד, כולל 60 תמונות ואיורים, על נושא מאוד רציני, בכלל לא הייתה ערובה שלא תקבל ספר שכל כולו הוכחה מלומדת (באמריקאית כמובן) לכך שהדייק שמקיף את מצדה הוא בעצם החומה מאחוריה התגוננו הקנאים. אני מניח שהיה מאוד מפתה להגיד משהו כמו "קלות ופשטות הוצאת ספר עושה את כולנו מטומטמים".
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 29-04-2010, 08:22
  shlomz shlomz אינו מחובר  
מנהל פורום מילואים (במיל.)
 
חבר מתאריך: 21.08.06
הודעות: 4,003
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שלמה30 שמתחילה ב "כתבה: הצבא צועד על PowerPoint, וחבל"

הבעיה אינה (רק) במה שעושים במצגות, אלא במה שלא עושים: לא כותבים ניירות עמדה מנומקים ומופורטים, המבהירים את הרעיון ומאפשרים העמקה.
קחו, לדוגמה, את הצעתו של אורד וינגייט להקמת פלגות הללה המיוחדות: מסמך מפורט, בן עשרה עמודים, המסביר בדיוק נמרץ את הבעיה, את המענה הקיים, את התפיסה המבצעית המוצעת ואת עקרונות יישומה.
כיום, המצגת הפכה מכלי עזר (מצוין!) להעברת מידע למידע עצמו! כך שאין כל הרחבה, לפחות בכתב, לגבי הרעיונות המובעים בה.

אגב, להיסטורויונים של ראשית המאה ה-21 צפוי תסכול רב, כשינסו להבין מהמצגות מה לעזאזל נאמר בדיונים...
_____________________________________
על מג"דים אין שירים, רק כתובות בשירותים.

http://www.baking.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 09-05-2010, 20:56
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,218
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "אם כבר במצגות ודרך הצגתן..."

ראיתי הרגע את המצגת- ניסיון לכסות תוך 16 דקות את כל עיניין הרובוטים במלחמה, כולל השלכות מבצעיות, גיאופוליטיות ואתיות, ואף כולל אזכור של שילוב אדם ומכונה (סייבורג) וננוטכנולוגיה. לדעתי, זה בהחלט סוג המצגות ש-"עושה אותנו טיפשים".

נאמר, איך אפשר לטעון ש-"רובוטיקה משנה את יחסי הכוחות העולמיים כי הרובוט הוא זול, מבוסס על רכיבים אזרחיים ואינו דורש תשתית צבאית ייעודית?" ולהביא כסימוכין את האבאביל של החיזבאללה? המציאות היא שכיום כלים לא-מאוישים נחותים בביצועיהם מכלים מאוישים ולא להיפך. קל בהרבה להפיל מל"ט מאשר מטוס קרב, וכלי רכב לא מאויש מתמרן פחות טוב מטנק. אז איך הם מסוכנים יותר? האם אבאביל "זול, פשוט ומבוסס על טכנולוגיה אזרחית" מסוכן יותר או פחות מרק"ק "קונבנציונלי"? הסכנה בשנים הקרובות היא מ-"רובוטים" בצורת קיטי הנחיה, לא בצורת packbots או BIGDOG. כלומר, מי שרואה את המצגת חושב בטעות שהוא יודע משהו.

נערך לאחרונה ע"י קרן-אור בתאריך 09-05-2010 בשעה 21:06.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 09-05-2010, 23:24
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "ראיתי הרגע את המצגת- ניסיון..."

מסכים איתך שהדוגמא אולי לוקה בחסר - רציתי להביא את TED כדוגמא טובה לאיך כן מעבירים מצגות, ובו זמנית גם להתאים את הסרטון לרוח הפורום המכובד הנ"ל וזה אחד הסרטונים שעלה לי לראש.
מלבד זאת, יש ב-TED הרצאות שמוצגות בצורה מאלפת, וכמו שציינתי - גם בהרצאות בנושאים שהם ממני והלאה מצאתי עיניין רב, מה גם שהרבה מהן מועברות ע"י חוד החנית בתחומם.

נ.ב. קטן - אולי כדאי בכל זאת שתקרא קצת על הבחורצ'יק שמעביר את ההרצאה - P. W. Singer, יש לו קצת רקע בנושא
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"



נערך לאחרונה ע"י efekt בתאריך 09-05-2010 בשעה 23:28.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 06-05-2010, 08:20
  G_Zhukov G_Zhukov אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.05.03
הודעות: 2,807
עוד מתנגד לפאוארפוינט - הפעם צבא ארה"ב
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שלמה30 שמתחילה ב "כתבה: הצבא צועד על PowerPoint, וחבל"

לצבא ארה"ב נפל האסימון: "הפאואר פוינט הופך אותנו למטומטמים"
07:06 | 06.5.2010 מאת אליזבת בומילר

ניו יורק טיימס

הגנרל סטנלי מק'קריסטל, מפקד כוחות ארה"ב ונאט"ו באפגניסטאן, צפה בחודש שעבר בקאבול במצגת פאואר פוינט שנועדה להמחיש את מורכבות האסטרטגיה הצבאית האמריקאית. "כשנבין את המצגת, ננצח במלחמה", אמר הגנרל מק'קריסטל בפנים חתומות, והנוכחים בחדר פרצו בצחוק.

המצגת הופצה באינטרנט כדוגמה לכלי צבאי שיצא משליטה. ואכן, באחרונה הזדחלה תרבות הפאואר פוינט לחיי היומיום של מפקדי הצבא והגיעה לכדי כמעט אובססיה. כמות הזמן המוקדשת לפאואר פוינט, תוכנת המצגות של מיקרוסופט לייצור טבלאות, גרפים ועמודות, נהפכה לבדיחה קבועה בפנטגון ובעיראק ואפגניסטאן.

כך למשל, הגנרל מק'קריסטל מקבל שני תדרוכי פאואר פוינט בקאבול מדי יום. גם ריצ'רד הולברוק, הנציג המיוחד של ממשל אובמה באפגניסטאן ובפקיסטאן, עבר תדרוך פאואר פוינט במהלך ביקור באפגניסטאן בקיץ שעבר בכל אחד משלושת האתרים בשהם ביקר - קנדהאר, מזר-א-שריף ובגרם. באתר הרביעי, הרט, הגדילו כוחות הצבא האיטלקים לעשות וצירפו למצגת גם מוסיקת רקע קלאסית. בחדר המצב בבית הלבן, למשל, הוצגו בפני נשיא ארה"ב ברק אובמה מצגות פאואר פוינט שמרביתן כללו מפות וטבלאות, במהלך סקירת האסטרטגיה באפגניסטאן בסתיו שעבר.

מצגת הפאואר פוינט גם גוזלת זמן, בעיקר את זמנם של הפקידים הזוטרים - המכונים סיירי הפאואר פוינט - בהכנה יומיומית של מצגות למטרות שונות ומשונות. בשנה שעברה, כשאתר אינטרנט צבאי שאל מפקד מחלקה בעיראק כיצד הוא מבלה את מרבית זמנו, השיב האחרון: "בעריכת מצגות פאואר פוינט. אני חייב להכין מצגת שכוללת תמונות דיגיטליות, טבלאות וסיכומי טקסט כמעט על כל דבר שקורה", הוא פירט.

"יש הרבה השלכות שליליות לפאואר פוינט, אך לדעתי המצגת לא עומדת להיעלם בקרוב", אמר קפטן כריספין בורק, קצין תפעול בפורט דראם, ניו יורק, שמעריך כי הוא מבלה שעה מדי יום בעריכת מצגות פאואר פוינט. בתגובה להודעת האימייל הראשונית שנשלחה אליו בבקשה לראיינו, הוא כתב: "אהיה פנוי הערב, אך לרוע המזל, אני עובד עד השעות הקטנות של הלילה (בעריכת מצגות פאואר פוינט)".

שר ההגנה של ארה"ב, רוברט גייטס, מצא דרך ייחודית להתמודד עם העניין. הוא עובר על מצגות מודפסות בתדרוך הבוקר שלו, אף כי הוא עומד על כך שיקבל אותן ערב מראש כך שיוכל לקרוא אותן ולקצר את זמן התדרוך.

"מצגות הפאואר פוינט הופכות אותנו למטומטמים", אמר החודש הגנרל ג'יימס מאטיס מחיל הנחתים, מפקד הכוחות המשולבים, בוועידה צבאית בצפון קרוליינה, בנאום שאותו נאם ללא מצגת. תא"ל ה. ר. מקמסטר, שאסר על מצגות פאואר פוינט בעת שהוביל את המהלך המוצלח לאבטחת העיר העיראקית תל עפר ב-2005, השווה באותה ועידה את הפאואר פוינט לאיום פנימי. "זה מסוכן משום שזה מאפשר ליצור אשליה של הבנה ואשליה של שליטה. יש בעיות בעולם שאי אפשר להפוך לרשימה של נקודות".

התוכנה שמסכלת חשיבה
מפקדים טוענים כי מאחורי כל בדיחת פאואר פוינט עומדים חששות כבדים שהתוכנה מסכלת דיון, חשיבה ביקורתית וקבלת החלטות מחושבת. הטענה הבסיסית נגד המצגות היא כי הן מוסרות פחות מידע משניתן לדחוס למסמך בן חמישה עמודים, וכי הן פוטרות את המתדרך מהצורך לכתוב ברהיטות או להעביר מסר אנליטי משכנע. דמיינו, למשל, עורכי דין מציגים טיעונים בפני בית המשפט העליון על ידי מצגות במקום תקצירים משפטיים.

תומאס המס, אלוף משנה בחיל הנחתים לשעבר, מתח באחרונה ביקורת נוקבת על הצמצום הנהוג בפאואר פוינט. "סעיף כגון "להאיץ את השקת כלי הנשק החדשים", לדוגמה, אינו מתאר על מי מוטלת האחריות לעשות זאת", אמר. למרות כל זאת, המשפט "מוות בידי פאואר פוינט", המשמש לתיאור התחושה שמתלווה לצפייה במצגת של 30 שקופיות, אינו עומד לחלוף מהעולם.

התוכנה, שהושקה לראשונה ב-1987 ונרכשה על ידי מיקרוסופט זמן קצר לאחר מכן, טבועה עמוק בתרבות הצבאית, שהפכה תלויה בסדר ההיררכי שמקנה התוכנה לעולם מבולבל. מובן כי הצבא אינו הגורם היחיד שמשתמש בה והמילייה העסקי הפך אותה גם הוא לכלי שלא ניתן לעבור פגישה רבת משתתפים בלעדיו, בין אם יש למצגת תרומה אמיתית או לא.

גם בין המתנגדים רווחת הטענה כי למצגות עשוי להיות שימוש יעיל במקרים שבהם המטרה דווקא אינה למסור מידע, כמו, למשל, בתדרוכים לעיתונאים. "מסיבות העיתונאים אורכות בדרך כלל 25 דקות, עם חמש דקות בסוף המצגת הפתוחות לשאלות מצד מי שהצליח לא להירדם", אומרים מפקדים בכירים בצבא ארה"ב. "מצגות מסוג זה אנחנו אוהבים לכנות בשם 'היפנוט התרנגולות'. מדובר בכלי המשרת אותנו נפלא בסיטואציות האלה".

"בצה"ל מכורים לפאואר פוינט ומשלמים על כך מחיר יקר" - עידו סולומון
ב-1999, כשמשה ארנס החל קדנציה שלישית בלשכת שר הביטחון, הוא אסר על בכירי צה"ל ומשרד הביטחון להציג בפניו סקירות באמצעות מצגות ממוחשבות (פאואר פוינט). ארנס לא חשש מהטכנולוגיה, אלא הגיע למסקנה שהסיוע הממוחשב מוציא את הקצינים מהריכוז: הסוקרים התאהבו בטכנולוגיה והתקשו להציג סוגיות מורכבות בעומק שנדרש מהן.

ואולם זמן קצר לאחר עזיבתו של ארנס את המשרד נשכחה הנחייתו, עד שעוזר הרמטכ"ל, אל"מ ארז וינר, פירסם לפני כשנה בכתב העת הצבאי "מערכות" מאמר נוקב בגנות השימוש במצגות. "הפאואר פוינט", כתב וינר, "היא נקודת חוזק שנהפכה לנקודת תורפה. האמריקאים כבר הגיעו למסקנה שהשימוש במצגות מרדד את הדיונים ופוגע בחשיבה. בצה"ל עדיין מכורים לכלי הזה ומשלמים על כך מחיר יקר".

וינר ציטט את החוקר הצבאי האמריקאי, קולונל דאגלס מקגרגור, שמתאר כיצד קצינים המשרתים בלשכות של בעלי תפקידים אסטרטגיים ויודעים שמפקדיהם עסוקים מכדי להתגבר על הניירת המציפה אותם, דוחסים את רעיונותיהם במצגות שקפים באמצעות "סאונדבייטס או תמונות משעשעות". הנזק: כשהקצין אינו נדרש לנסח את דבריו בכמה עמודים בכתב, הטיעונים פחות קוהרנטיים והדיון פחות רציני.

"מאחר שהנגע פשה בקרבנו והגיע עד לעצמות", כתב וינר, "נדרש טיפול אלים וחד כדי לעוקרו מהשורש. לדעתי, לא יקרה הדבר כתוצאה ממאמר זה או אחר. נדרשות הנחיות ופקודות מהרמה הבכירה ביותר".

http://www.themarker.com/tmc/articl...62&from=haaretz
_____________________________________
Diplomacy is about surviving until the next century - politics is about surviving until Friday afternoon
Sir
Humphrey Appleby


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 06-05-2010, 08:57
  newday newday אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.08.09
הודעות: 206
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי G_Zhukov שמתחילה ב "עוד מתנגד לפאוארפוינט - הפעם צבא ארה"ב"

הפאואר פוינט עצמו הוא לא הבעיה, הוא פשוט סמל למחהל של רדידות הדיון. הרי לא התוכנה רידדה ושיטחה את הדיון. היא נפלה על כר פורה של חוסר יכולת לבצע ניתוח עמוק והצגת בעיות בצורה מעמיקה ותמציתית. אז פתאום הצורך לייצר שקופית תמציתית עם מינימום מלל ומידע כמו שמלמדים ש"צריך לעשות" היה תירוץ שהתלבש כמו כפפה כדי להתאים לרמה של העוסקים במלאכה. אז פעם אם לא היה לך מה להגיד מצאת את עצמך עומד מול אנשים כמו טמבל או שעשית שמיניות וכן הצלחת לייתר תוכן, ועכשיו אפשר פשוט להכין מצגת טובה קולעת וזורמת ולהצליח להתחמק מלעסוק במהות. והבושה הכי גדולה היא שכך גם מלמדים אותך בצה"ל. כשאותי לימדו עבודת מטה בהשלמה החילית של קורס קציני מטה, היו עסוקים יותר בללמד אותי כיצד להכין את מצגת הפאואר פוינט והקדישו למלאכה כל-כך הרבה שעות במקום להתעסק במהות של עריכת עבודת מטה.

אגב, אותו דבר קורה גם בתחומים "אזרחיים". חברה שלי עושה עבודה גדולה מאוד במסגרת לימודיה האקדמיים במכללה ונדהמתי לגלות כמה עבודה מושקעת במצגת ובתמצות שטחי ורדוד של כל הנתונים במקום בעבודה עצמה עד כדי כך שהיא מכינה את המצגת מבלי להכיר את תוכן העבודה עצמה, עד כדי מצבים אבסורדיים שבהם כשהיא לא למדה חלקים מהמחקרים או לא מבינה את מהותם היא פשוט מתעלמת מהחלקים האלה במצגת וכך הם לא קיימים בעצם. ולא שהגישה הזו באה מכיוונם של הסטודנטים, אלא זה פשוט המרצים שגם הם שכחו את העיקר ובמקום להנחות אותם בעבודה הם עסוקים בלהנחות אותם על המצגת וכמה מידע צריך להיכנס לשקופית ומה גודל הפונט ועל איזה חלקים מהעבודה מוותרים כדי שהמצגת לא תהיה ארוכה מדי.

אותו הסיפור עם הפלאזמות. הרי אין אדם שפוי אחד שיש לו שכל בקודקוד שחושב שהעובדה שיש לך יכולת להציג תמונה יותר טובה של שדה הקרב למפקד היא דבר מגונה, אבל זה התלבש על תהליכים אחרים עמוקים יותר בצבא בכל הנוגע לפיקוד ומקומו של המפקד ושאר תהליכים שהשפיעו על דמות הצבא בשנים האחרונות ופשוט נטפלו לפלאזמות כמייצגי התופעה.

זה כמו שמישהו יחליט יום אחד לעשות מהלאפטופים שעיר לעזאזל כאילו שעבודה על מחשב משרד היא שונה מהותית.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 06-05-2010, 20:35
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,218
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי G_Zhukov שמתחילה ב "ההתרשמות האישית שלי שונה (על..."

בוא נחליט קודם על איזו מצגת PP מדברים.
הרי גם בספר לימוד יש תמונות ואיורים (לפחות בתחום ההנדסה). מבחינתי, מצגת היא כלי מועיל כל עוד אין מינון ה- "פירוטכניקה" אינו גבוה מכך בהרבה.

למשל, הסבר פשוט שלי למאפייני קרינת גוף שחור:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תיאור מילולי או גרפים של קרינה ספקטרלית של גופים בטמפרטורות שונות היו קשים בהרבה להבנה.
למדתי הרבה קורסים שהועברו היטב עם מצגות שמינון ה-"פירוטכניקה" בהן היה טוב.

מהמצב הנ"ל יש שתי חריגות אופייניות: המצגת הפשטנית (אנימציה במקום תיאור מפורט) והמצגת העמוסה. בשירותי, דווקא השניה היתה הנפוצה יותר.

אני מייחס את התפוצה שלה לעיוות בשרשרת הפיקוד: המפקד רוצה את כל הנתונים שהוא יכול לעכל. הבעיה חייבת להיות במפקד ולא בתוכנה, כי הוא הרי יכול היה להחליט לקבל את הנתונים מפקודיו בכל דרך שנראית לו.
- ללא מצגות: ראש מחלקה שרוצה לעקוב אחרי מצב פרויקט צריך לקרוא דו"ח במשך שעתיים, ואז לדון עם קציניו במשך חצי שעה. נניח שזמנו מאפשר לו לקבל עדכון על הפרויקט כל 3 חודשים.
- עם מצגות: ההצגה והדיון נדחסים ל-45 דקות, כלומר שליש מהזמן. זה מאפשר לו לקבל עדכון כל חודש ולהיות מעודכן בהרבה.
הבעיות:
- הקצינים משקיעים % גדול פי 3 לפחות מזמנם בעדכון (תדירות עולה וצריך להעביר הכל למצגת)
- ה-"דיונים" שטחיים יותר, מתמקדים במסירת מידע ולא בידע הנדרש להחלטה (ממילא הדיונים תכופים ויש פחות מה להחליט). מה ש- NewDay קרא "רדידות הדיון".
- הפקודים מתרגלים לא להחליט, כי ממילא המפקד מקבל את כל הנתונים בתדירות גבוהה; המפקד מוצא את עצמו טרוד בהחלטות שוליות.

אותו דבר קורה בארגונים גרועים עם מערכות ERP: מנהלים בכירים מתעסקים בזוטות לוגיסטיות, פשוט כי הם יכולים- כל הנתונים נמצאים מולם בזמן אמת.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 19:23

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר