לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #16  
ישן 22-06-2010, 09:10
צלמית המשתמש של DZZ
  DZZ DZZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,176
יש שתי מערכות בדרגה מוקדמת של יישום מבצעי
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי hellfrost שמתחילה ב "מטוס תדלוק\ תובלה \ ל"א\ כל..."

האחת: (אגב, גם במטוסי קרב) גוף הטעיה נגרר, הפועל במגוון צורות אפשריות לבלבול והטעיה של ראשי ביות אופטיים, תרמיים, אלקטרומגנטיים. גוף כזה יקר מכדי שיהיה לשימוש חד פעמי, ועל כן הוא נגרר, על כל מה שמתשמע מכך לגבי חופש התמרון והבטיחות של המטוס.

השניה: הגנת מכ"מ אקטיבית. מכשירי מכ"מ גדולים, בעיקר מסוג AESA מסוגלים, בתכנות מתאים, להפיק פולס רב עצמה המפוקס על מטרה קטנה. פולס כזה, מסוגל להרוס מעגלים חשמליים, או לכל הפחות לשבור נעילה של ראשי ביות. לא כותבים הרבה על תוצאות ניסויים במערכות כאלה, אך ממה שפורסם - כנראה שמטוס כמו E-3 יכול להגן על עצמו לא רע בצורה כזו. דובר על פיתוח צורת הפעלה זו של המכ"מ גם במטוסי קרב, אם כי בצורה המוגבלת לגזרת הסריקה הקיימת.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 22-06-2010, 13:24
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי DZZ שמתחילה ב "לא, אלא כחלק משיטות שונות להגנת כלי טיס מפני טילים"

DZZ מה לגבי הגנה אקטיבית בלייזר (אני לא מדבר על הרעיון אשר פותח פה בארץ הגורם "לבלבול" טיל תוקף באמצעות לייזר היוצר סינוור של ראש הביות של טילי ק"א אלא על השמדת טילים ממש).

אני יודע שהיו דיבורים על הכנסת לייזר מצב מוצק ל-F35B בהתבסס על המנוע שלו היוצר אנרגיה מכנית רבה. מן הסתם זה לא יקרה מחר אבל זה עשוי להיות ריאלי מאוחר יותר בעשור הנוכחי.

באופן עקרוני אני חושב שלייזר מצב מוצק יוכל לשמש אמצעי יעיל להשמדת טילי ק"א וא"א במטוסים - בסופו של דבר מדובר בטילים קטנים בהרבה מטילי ק"ק עימם צריך להתמודד ה-ABL למשל, הטווחים קצרים בהרבה ומכאן שגם העוצמות הנדרשות. כמובן שיש בעיות רבות - ראשית לייזר מצב מוצק עדיין גדול מידי עבור מטוסי קרב. לא בטוח שהעוצמה הנדרשת קיימת וטילי ק"א ובעיקר א"א מתמרנים ועשויים לפגוע ביכולתו של הלייזר להינעל ולהישאר עליהם זמן מספיק בכדי לנטרלם.
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים


נערך לאחרונה ע"י עידו גנוט בתאריך 22-06-2010 בשעה 13:36.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 22-06-2010, 15:37
צלמית המשתמש של DZZ
  DZZ DZZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,176
היי עידו!
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "מערכת השרשור של פרש כרגיל..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי עידו גנוט
מערכת השרשור של פרש כרגיל מבלבלת אותי לגמרי - אין לי מושג אם YHS ענה לי או למישהו אחר.

הוא ענה לי.

DZZ למה הכוונה בסביבה מלוכלכת? בגלל ה"אדים" מהמפלט של המטוס? אני מניח שניתן לחשוב על מערכת בקצות הכנפיים או במיקום אחר שיאפשר הימנעות מהבעיות הללו וכיסוי מאד גבוה לא?

"מלוכלת" בגלל פליטת המנוע הממסכת היטב את כל הסקטור האחורי (והחשוב ביותר), חום המבנה היוצר הבדלי טמפרטורות, גלי הלם והפרשי לחצים (ראית פעם צילומי "שליירן" ממנהרת רוח?), התעבות בגלל הבדלי לחצים, טיסה בתנאי עננות, אובך ואבק. מספיק?

מטוס ABL יכול לשייט לו בנחת בגובה 40000 רגל, מעל כל אלה, במהירות רגועה וקבועה, במסלול ישר לגמרי, ולהעסיק טיל בליסטי במרחק כמה מאות ק"מ המתרומם לו מעל לאטמוספירה. מטוס ABL יכול לשאת את מערכת הלייזר בבטנו, ולכוון את הקרן ממתקן על גבו או בחרטומו, וכן הוא יכול לשאת מערכת גדולה ומשוכללת של ADAPTIVE OPTICS. בשלב זה, אינני רואה את מטוס הקרב הממוצע נושא את כל אלה, יורה בה משישה פתחים שונים וגם עושה עוד משהו מועיל.

אני יודע ש"לייזר מצב מוצק" הפך למטבע לשון חם, ונוח לנו לשחק עם זה, להכפיל, לשבץ, ולפתח כל מיני מערכות "ממש מגניבות", אבל המציאות קצת שונה. אגב, נדמה לי ששלחתי לך כמה ספרים בנושא, כולל אחד לפני כחודש. קבלת?


נערך לאחרונה ע"י DZZ בתאריך 22-06-2010 בשעה 15:40.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 22-06-2010, 15:49
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי DZZ שמתחילה ב "היי עידו!"

אני מסכים עם כל שכתבת - אין ספק שזה מורכב מאד (ציינתי את הבעיות גם בעצמי).

מצד שני דווקא בשבועות האחרונים אני קורא הרבה היסטוריה על פיתוח הלייזר (חגיגות היובל כידוע) ולמרות שאני מכיר את הנושא הייטב (יש לי פרק שלם במסטר בעניין) יוצאים לאור לא מעט דברים מעניינים בהקשר הזה לאחרונה. בעיקר מעניינת ההתקדמות שנעשתה מאז. בשנות ה-50 הושקעו מאמצים אדירים, מעבדות שלמות וכמות עצומה של חוקרים בפיתוח הלייזר הראשון וזה ממש לא בא בקלות, להפך. ההרגשה שלי היא שבשנים האחרונות אנחנו נמצאים במרכזה (אולי בראשיתה) של מהפכה גדולה לא פחות בהקשר של לייזרים רבי עוצמה לשימוש צבאי. זאת לא מהפכה שתיקח שנה או שנתיים אבל שלא כמו הכשלונות של שנות ה-70 וה-80 הפעם הטכנולוגיה באמת נמצאת בתהליכי הבשלה וזה נכון במיוחד ללייזר מצב מוצק (ואולי לעוד מספק סוגי לייזר חזקים ומתקדמים).

שם המשחק כמו תמיד הוא מזעור - מי היה מאמין ב-1960 שיהיה לנו לייזר בכל CD בכל בית שיעלה כמה סנטים. כשחושבים על העניין בצורה כזו קל יותר לקבל את הכיוון עליו אני מצביע (בעיקר אם אתה מקבל באופן כללי את הרעיון של התפתחות טכנולוגית מואצת, ע"ע קורצוויל ושו"ת).

נ.ב. קיבלתי את המייל (תודה), לצערי טרם יצא לי לעיין - אשתדל בקרוב.
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 09:58

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר