שלום
יש לי קנון 50D כבר מעל שנה וחשבתי על השתדרגות.
רציתי להתייעץ איתכם איזה מצלמת קנון חדשה אתם ממליצים או שאמורה לצאת מצלמה חדשה בקרוב.
או שעדיף לי לקנות עדשה חדשה ולא להשקיע במצלמה. יש לי סיגמא 17-70 ו70-200 צמצם 2.8 IS.
תודה רבה מראש. שקד
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי -maxY- שמתחילה ב "יש לך מצלמה נהדרת- למה לא..."
השאלה היא איך מסתכלים על זה. ההבדן בין ה 50 ל 5 הוא כול כך גדול. ה 5 היא FF ובזכות זה היא מנצלת את כול העדשה ומשדרגת את היכולת העדשה.
הכול עיניין של תקציב. אם מדובר לביקנות את ה 7 אז לא הייתי ממליץ כי ההבדלים באיכות בין שתי המצלמות לא מצדיקות את השידרוג והייתי באמת קונה עדשה אחרת כגון 24-70 2.8 או 24-104 או אפילו 10-20.
מנסיון אישי שיש לי בבית את ה 5,7 ואת ה 30 ההבדלים כלל לא זניחים.
פשוט ההבדל שהוא יקבל עם האופטיקה יהיה גדול יותר. פשוט עם האופטיקה שלו (הסיגמה) הוא יקבל הבדל גדול יותר עם הוא יקנה עדשה כגון ה 16-35 2.8 או 24-70 2.8 או אפילו זאת שאתה מוכר.
אבל אם הוא אוהב לצלם פורטרטים אז הוא יקבל תוצאות טובות יותר עם הוא יחליף המצלמה ל 5 וישתמש עם ה 70-200.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Shaked_A8 שמתחילה ב "המצלמה| למצלמה קנון חדשה"
אני אסתכל על השאלה מזוית אחרת.
רוב העונים הם אנשים שמצלמים כבר כמה שנים עםDSLR והם צלמי סטילס מכובדים,אני באתי לDSLR מצילום וידאו וכאשר נוצרה האופציה של וידאו במצלמות האלה שידרגתי ל550D שהיא "כמו"7D בהרבה מישורים ובוידאו משתווה לה.
אני מכיר את צילומי הוידאו הסטנדרטי ואני אומר חד משמעי אין מצלמות וידאו במחיר שעולות כמו ה7D 550Dשלא נדבר על 5DM2.
אז הסטילס של 50D טוב מאוד אך בה7Dו 550D ו 5DM2 הוא משופר עם יכולת ISO משופרת כך שלהגיד שזה לא שידרוג זה קצת רחוק מהאמת,והשאלה הנשאלת אם הדברים האלה שווים מעבר מהמצלמה שיש לך זה אתה תחליט,
לדעתי כדאי גם לעבור לעדשות מיוצבות באופן כללי כי בצילום וידאו המייצב נחוץ מאוד,ולא ניראה לי שקנון תיצר גוף עם מייצב בקרוב לפחות.
כן אבל
אילו לא מצלמות ווידיו. הן מוגבלות בצורה ממורפת. אין להן AF בוודיו בהצג לא מספיק טוב בשביל לעבוד ב MF.
בנוסף לכך ההבדלים בין ה 550 ל 7 הם מטורפים. אין בכלל מה להשוות בין 2 המצלמות. אולי בוודיו הן זהות את זה אני לא יודע. אבל ה 7 היא ב 2 לוולים מעל ה 550 וההבדל בינה לבין ה 5 הוא בכלל עצום.
ובקשר לעדשות אז ה 24-105L שהיא מיוצבת פחות טובה מה 24-70L שלא מיוצבת.
נ.ב
אם אתה מסתכל על הוודיו ה 5 היא גם הרבה יותר טובה מכול היתר כי היא פריים מלאה.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Shaked_A8 שמתחילה ב "המצלמה| למצלמה קנון חדשה"
נכון אני מבקש סליחה כי ידעתי שאנשים שמצלמים סטילס יבטלו כמעט את היכולות של פונציית הוידאו,זה נכון שיש בעיה (לעיתים רחוקות ) של פוקוס אוטומטי מה שנפתר בקלות ע"י חצי לחיצה בתחילת שוט וזהו כל ההמשך בפוקוס ,זה קורה עם מצלמות וידאו יקרות (יש כאלה שאין פוקוס אוטומטי כלל). ולומדים בקלות להיסתדר עם זה,מה שעד עכשיו לא למדתי להיסתדר זה לטייל עם מצלמת וידאו ומצלמת סטילס בניפרד ופה הצ'ופר.
צילום אירועים זה סיפור אחר,זה סיפור מיקצועי.
אגב עם כל הכבוד למצלמות מהלוולים הגבוהים,עד היום יש בבייתי מצלמה 20 D ,ו350D שהן בפירוש אף פעם לא היו מהלוול הגבוה וניקנו ממש ביציאתן לשוק ,תקינות לחלוטין שחוץ מניקוי חיישן מדי פעם,מתפקדות כחדשות,כאשר אני קורא בפורומים שונים על מצלמות די חדשות ומלוול גבוה כהגדרתך ,נכנסות למעבדות תיקון,אז כל זה צריך להכנס לפרופורציה של השימוש בציוד.
550D היא בפירוש מצלמת כניסה ,ותספק את רוב צרכיו של חובב כמו שתעשה 7D ואם הוא אוהב וידאו קל וחומר, ועדשות מיוצבות הן כמעט חובה.
וזאת מנסיוני.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Shaked_A8 שמתחילה ב "המצלמה| למצלמה קנון חדשה"
כאשר כתבתי על השוני בין צלם סטילס,לבין חובב צילום שנכנס לעולם הזה מעולם הוידאו ההבדל הוא הידע בעריכה.
אני לא אחדש לך שסירטי קולנוע בחלקם מבוצעים עם עדשות קבועות ללא פוקוס אוטומטי את זה מבצע אדם שזה מיקצועו,
לעיניינו נכון שמצלמות וידאו ביתיות יעודיות בעלות פוקוס אוטמטי זריזות מDSLR וזאת בגלל החיישן הקטן שלהן ,אבל עם רכישת נסיון מועט ממש אפשר להשיג במסגרת המיגבלות של הרפלקסית לצלם סרטים יצירתיים ברמה ובאיכות שאף מצלמה וידאו ביתית לא תשווה לה.
ב youtube מלא דוגמאות של סרטים שצולמו עםDSLRונערכו ליופי של סרטים.
האמת, שרוב הסרטים שראיתי ביוטיוב, שיצאו מ DSLR נראים די גרוע.
בעיקר בעיות פוקוס כפי שנאמר. צריך להיות אומן אמיתי כדי לשחק עם הפוקוס בצורה ידנית כך שידמה פוקוס עוקב כמו שיש למסרטות ווידאו יעודיות.
עם כמה שהתמונה הבודדת באיכות גבוהה מאוד, בווידאו זה לא מספיק. עומק השדה רדוד מדי בשביל ווידאו בהרבה מאוד מקרים (במיוחד בעדשות צרות) וקשה לצלם בנאדם בקלוז-אפ מבלי לטשטש חלקים מהפנים שלו בגלל שיצאו מחוץ לעומק השדה.
זה נחמד כשזה על חצובה, ואתה מצלם משהו ספציפי דומם.
למשל:
לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.
זה מסוג הדברים שמצלמת DSLR תבצע בצורה מצויינת (עזוב ספציפית את ה FPS, אני לא חושב שכל DSLR מסוגלת לצלם 1000 פריימים בשניה, אבל אני מדבר על צילום של דבר קבוע בפריים שאפשר לפקס עליו ידנית).
אגב, נצל"ש, אני מחפש לקנות מסרטת ווידאו דיגיטלית (שמקליטה לכרטיס זיכרון, נגיד SDHC או כל אחד אחר לצורך העניין) בעלות של 2000 שקל.
אפשר מארה"ב, לא חייב מחירים של הארץ.
אם 3,000 שקל ישדרג משמעותית את הקניה, אז סבבה, אבל גם אם אפשר למצוא ב 1,500, זה יהיה מצויין.
שימוש ביתי מאוד - שום דבר אקסטרים - זה לאמא שלי... פשוט נמאס לנו מה-Mini DV שלנו. הגיע הזמן לעבור למשהו נוח יותר.
ושוב המצלמה ה 550 חמודה. אין מה להשוות בינה לבין ה 7 ובטח שלא ל 5.
הפוקוס הידני נחמד אבל הוא לא נוח בעבודה עם הצג האחורי (במיוחד באור יום).
אני לא מבין גדול במצלמות שמשתמשים בהם בקולנוע. אבל אני בטוח שהתצוגה שלהן הרבה יותר טובה מהצג של המצלמה. מה שאני יכול להגיד לך זה שמצלמות וודיו של 20 אלף שח כן מגיעות עם AF.
ודבר נוסף אתה אמרתה צלם מקצוען מצלם במצלמה שלפעמים אין לה AF. צריך להדגיש שהוא צלם וודיו מקצוען שזאת עבודתו. צלם חובב יתקשה לעשות את אותה הפעולה במיוחד עם התנאים המחפירים של ה DSLR.
למצלמה יש הרד דיסק 30G צורב בלו ריי,וסלוט לכרטיס זכרוןSD
,ניתן לערוך סרט ברמה של BDללא צורך במחשב כלל.
ז"א לצלם ולישמור על הרד דיסק או כרטיס זיכרו,לבצע עריכה על המצלמה,וליצרוב דיסק עד הרמה הכי גבוהה להיום ללא צורך במחשב.
לידיעתך תודה.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Shaked_A8 שמתחילה ב "המצלמה| למצלמה קנון חדשה"
550D נחות במידרוג מ7Dזה נכון ואין ויכוח על זה, צלם שהעבודה המיקצועית שלו עם מצלמה טוב יעשה אם ירכוש לצורכי עבודתו 7D,השאלה שלי היא אם חובב יוכל להבחין בהבדל בתוצאה הסופיתולהחלט עם איזה מצלמה צולם ,אני חושב שלא,ואני חושב שרוב הצלמים המיקצועיים ביותר לא ידעו להחליט עם איזה מצלמה צולמה תמונה ופה בא ההבדל בין חובב למיקצוע ששם מצלמה נוחה לעבודה זה הכרח.לחובב ה550 היא מספיק זריזה ומספיק מדוייקת אלה אם כן הוא מוכן להשקיע יותר ולקבל את כל הנוחיות והטכנולוגיה של ה7D
אגב שיהיה מובן בצילום וידאו אני לא משתמש בפוקוס ידני,מנגנון הפוקוס האוטמטי מספיק טוב וזריז בשבילי למרות כל הטענות נגדו, ואם ראית סרט בHD שנוצר במצלמה שלך,אני מסופק אם לא היתלהבת(אני כן )
תגובה אחת או שתיים למעלה הצגתי מצלמה וידאו HD יעודית שרכשתי , הפסקתי לקחת אותה לטיולים,כי כולה נמצאת ב550D .
שוב כפי שאמרתי. אין לך AF מזמן הווידיו. פעם אחת זה לא מספיק. ושי לי בבית את ה 7D בנוסף ל 5D אז אני יודע על מה מדובר. ואין לי ספק שהאיכות נהדרת. אבל שוב יש לה יותר מידי מגבלות. כפי שאמרתי הרבה פעמים אין לך AF בזמן הווידיו והצג האחורי לא מספיק טוב לכך. במיוחד לא באור יום. פעם אחת זה לא מספיק לצילום שכול הזמן מתמשך. אולי אתה מסוגל לעבוד כך כי אתה צלם ווידיו מנוסה ממני. אבל רוב הצלמים לא מסוגלים.
בקשר להבדלות בין התמונות.
זה לא שאני רואה תמונה ואני יכול לזהות באיזו מצלמה היא צולמה ובאיזו עדשה. אבל שאתה מצלם את אותה התמונה עם אותה עדשה שנניח מורכבת על חצובה כמו שניתן לעשות ב 70-200 ובאותם הנתונים ב 550 ואחרי זה ב 7 או כמובן שב 5 אתה רואה הבדלים מטורפים. אם אתה לא מאמין לי אתה מוזמן לבוא לעשות את הניסוי איתי.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Shaked_A8 שמתחילה ב "המצלמה| למצלמה קנון חדשה"
כול האשכול מדובר על האם כדי לשדרג את ה 50 או לקנות עדשה חדשה. לא דובר על ה 550 וכלל לא על היכולת שלה בווידיו.
בהודעה הראשונה שלי התייחסתי לנושא.
ללא ספק ה 5 עדיפה בהרבה על כול יתר המצלמות ובמיוחד עם יש לך עדשה כמו ה 70-200 2.8L של קנון.
אם אתה קונה עדשה חדשה היא צריכה להיות עדשה מסוג ה 24-105 L או כול עדשה אחרת מהסוג הזה.
השאלה אתה אוהב להסיג בצילום. מבחינת ערך כלכלי תמיד עדיף לקנות עדשה ולא מצלמה כי המחיר שלה לא נופל כמו מצלמה ובעתיד היא גם תשמש אותך. מבחנת איכות ל 70-200 מצלמה כמו ה 5 תעשה את העבודה. ה 7 לא מצדיקה החלפת מצלמה או שידרוג.