24-11-2010, 13:23
|
|
|
חבר מתאריך: 10.10.07
הודעות: 2,502
|
|
קצת סדר:
כניסת LINE או מיקרופון -
בד"כ כניסת LINE היא כניסה עם עכבה גבוהה שמקבלת אות בעוצמה קבועה של כ 0.3VRMS עד כ 1.2VRMS (תלוי בציוד, ברוב המוצרים מדובר על 0.3VRMS). כניסת LINE בד"כ מיוחסת לאדמה משותפת של המכשיר.
לגבי כניסת מיקרופון המצב מורכב יותר שכן יש כל מיני סוגים של מיקרופונים. כניסת מיקרופון קיבולי נותנת ממתח למיקרופון ומקבלת עוצמות כניסה גבוהות יחסית. כניסת מיקרופון דינמי פועלת בעוצמות נמוכות בהרבה ומכילה לכן גם קדם מגבר. בתלות בציוד, יתכן גם קיום של מעגל AGC (הגבר משתנה אוטומטית) בכניסה.
מסיבה זו - אם המקור הוא לא מקרופון - רצוי להתחבר לכניסת ה LINE.
יציאת LINE או יציאת אוזניות/רמקולים -
יציאת LINE מתואמת לחיבור לכניסת LINE, כך שהיא מוציאה אות בעוצמה קבועה, שמיועד להתחבר לכניסה עם עכבה גבוהה יחסית. יציאת LINE מיוחסת גם היא לאדמה המשותפת במכשיר.
יציאת אוזניות/רמקולים היא יציאה שצריכה לדחוף עכבות נמוכות ולכן היא תכלול תמיד מגבר הספק ובקרת עוצמה (ווליום). האות ביציאת אוזניות/רמקולים יהיה לרוב מעוות יותר בגלל מגבר ההספק (לא הרעשים שאתה מתכוון אליהם, אלא עיוותים שיכולים להפריע רק לבעלי שמיעה אבסולוטית).
הבעיות עם חיבור יציאת אוזניות/רמקולים לכניסת LINE/מיקרופון יכולות להיגרם מ:
1. סוג מגבר ההספק - יש מגברי הספק "צפים" (ללא יחוס לאדמה) כך שחיבור לכניסה שכן מיוחסת לאדמה יגרום לקצר של חצי מגבר ההספק ולרעשים. הפתרון במקרה זה הוא שנאי מבודד (כמו המוצר שנתת בלינק).
2. תיאום עכבות - מגבר ההספק מיועד לעבוד מול עכבה נמוכה (32 אוהם ומטה) וחיבור שלו לכניסה עם עכבה גבוהה יכול במגברים מסויימים לגרום לעיוותים גדולים. הפתרון במקרה זה הוא חיבור נגד הספק במקביל ליציאה.
3. תיאום עוצמות - יש לכוון את עוצמת הווליום לערך נמוך כך שכניסת ה LINE/מיקרופון לא תיכנס לרוויה (עיוותים נוראיים...), אך לא נמוך מדי כדי שרעש הרקע לא יהפוך למשמעותי.
ובלי קשר לאמור למעלה, בחיבור בין שני מכשירים לא צפים (מכשירים שמחוברים כל אחד בנפרד למתח הרשת) יכולה להיווצר בעיה של רעשי אדמה (רעש בתדר 50HZ). פתרון אפשרי במצב כזה הוא המוצר שנתת בלינק.
_____________________________________
Elim
|