02-01-2011, 12:57
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
ציטוט:
שעת המראה ברוב המקרים לא באמת תלויה בצוות או בחברת תעופה, לרוב קשור לשירותי הקרקע ולבקרת התנועה בשדה. לעומת זאת הטייסים יכולים לשחק לא מעט עם שעת הנחיתה ולהאט את המטוס ולהאיץ את המטוס (גם אם זה זולל יותר דלק) בשביל להגיע לגייט\סלוט בזמן.
|
זמן היציאה מושפע מכמה גורמים:
א. מועד ההמראה המתוכנן - עפ"י לוח הזמנים המקורי, ובהתאם אליו מתוכנן כל סבב המטוס
ב. סגירת המטוס מושפעת מהשלמת תהליך הכנת המטוס (סיום תדלוק, עליית נוסעים למטוס, העמסה)
ג. יציאת המטוס מושפעת מעומס בשדה (למשל זמינות רכב גורר למטוס, תנועה מאחוריו וכד')
ד. חשוב לא פחות מכך - הקצאת ה-CTOT אן SLOT בעגה המקצועית שקובע אם יציאת המטוס בכלל רלוונטית להשתלבותו במערך התנועה הכולל אל היעד וממנו.
ה-SLOT מושפע מעומס בנתיב וגם.... מעצם היכולת של שדה היעד לקלוט את המטוס. כך למשל (בימים בהם עוד הייתה תנועה משמעותית מישראל אל תורכיה) קיבלו טיסות תורכיות SLOTים ליציאה מנתב"ג בגלל אי יכולת קליטה של שדות האם בשל עומסים בשדה...
מעבר לכך - אני מסתייג מההפרדה שנעשתה, בתגובה מעלי, בין הצוות, חברת התעופה ושרותי הקרקע. בסיכומו של דבר מדובר במכלול הכולל אנשי צוות אוויר, נציגי חברת התעופה, גורמים טכניים ונציגי חברות ההנדלינג שמיישמות את מדיניות השדה והלקוחות.
קל להשליך מפעולה של גורם א' על התוצאה של גורם ב'... למשל - האם התעקשות צוות אוויר לרדת אל הדיוטי-פרי, במקום לתדלק מטוס או להשלים את הפעולות הדרושות טרם עליית הנוסעים למטוס (וכתוצאה מכך - פתיחת גייט מאוחרת ועיכוב ביציאה) היא אחור של צוות או אחור של חברת ההנדלינג המתפעלת את השער?
על מנת לדעת בדיוק מה הסיבה לאחור ביציאה - צריך לאתר את ה-DELAY CODE (יש קוד לכל סיבת איחור בטיסה - לרוב הקודים אחידים בתעשיית התעופה למרות שישנן חברות שלהן קודים ייחודיים לחברה) שהסביר את האיחור. בלעדיו קשה יהיה לדעת את הגורם האמיתי לאיחור.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 02-01-2011 בשעה 13:01.
|