א.האם לדעתך צריך לגרש את ילדי העובדים הזרים?
===== לא. במיוחד לא את אלו הנמצאים במוסדות חינוך ישראליים, דוברי עברית ומתנהגים כמו כל ילד ישראלי מצוי.
הבת שלי היא אוסטרלית לכל דבר. היא חיה את רוב חייה כאן, היא מדברת את השפה יותר טוב, היא שייכת תרבותית לכאן. כאשר תפקע לנו הויזה נאלץ לעזוב את מדינה זו. האם לדעתך מגיע לבת שלי להשאר באוסטרליה?
ב.האם לדעתך מגיע לילדי העובדים הזרים אזרחות ישראלית כתוצאה מהולדתם כאן? מדוע?
===== כן. כך נהוג במדינות בעולם - לבטח בארה"ב. בכך, בכפוף לחינוך שיקבלו (ראה למעלה), יהיו אזרחים תורמים למדינה.
אתה יכול לציין מדינה אחת חוץ מארה"ב?
ג.האם לפי דעתך, השארתם תעודד התבוללות?
==== לא. לא יותר מאשר "גורמים להתבוללות" עולים, על פי זכות השבות, שאינם מוגדרים ע"י הרבנות האורטודוקסית כיהודים.
ד.האם לדעתך גירוש ילדים אלה הוא צעד מוסרי?
===== צעד בלתי מוסרי לחלוטין. במה אשמים הילדים ב"חטאי" הוריהם.
ז"א, לטענתך, יש להוציא מרשות הוריו כל ילד שהוריו חטאו? אם המשפחה עניה, על המדינה לספק כסף על מנת שהילד לא ישלם על "חטאי הוריו"? אם הילד איבד את שיניו כתוצאה מהזנחה, על המדינה לספק לו את הניתוחים הנדרשים בשביל לשקם את הנזקים? האם אתה מחיל את הטענה הזו לגבי כל מקרה, או רק במקרה של הגירה? האם תטען שיש לגרש את ההורה ולהשאיר את הילד?
ה.אלה הם התנאים שעל הילדים לעמוד על מנת לקבל אזרחות:
- במועד קבלת חלטה זו, הילד מתגורר בישראל ברצף 5 שנים ומעלה ובלבד שאם לא נולד בישראל נכנס אליה בטרם מלאו לו 13 שנים.
- ==== אין חשיבות לרצף השהיה - המדד צריך להיות קשור במסגרת החינוכית. באשר לגיל הכניסה - יש לשקול שלא להכניס בהתר, עובדים זרים בעלי משפחות עם ילדים.
- לשנת הלימודים תשע”א הילד רשום ללימודים בכיתה א’ או בכיתה גבוהה יותר במערכת החינוך הממלכתית בישראל, או שסיים כיתה יב’ במערכת החינוך הממלכתית בשנת הלימודים תש”ע.
- ===== מקובל בתוספת רישום לגן ילדים, אפילו בגיל צעיר יותר.
- בשנת הלימודים תש”ע הילד למד במערכת החינוך הממלכתית בישראל.
- ===== בפירוש כן
- ההורים נכנסו לארץ באשרה ולפי חוק הכניסה לישראל.
- ==== איך אומרים - כן ולא, בכפוף למקרה. אין לזאת תשובה חד חד ערכית.
- הילד דובר עברית.
- ==== בפירוש כן לגבי ילדים הנמצאים במערכת החינוך.
ו.בעצם השארתם אנחנו יוצרים פערי מעמדות נוספים בתוך החברה הישראלית. בדיוק כמו בארצות הברית, גם אצלנו יהיו ילדים אלו אזרחים סוג ב' ובבגרותם יקבלו עדיפות נמוכה יותר מול ישראלי "צבר". מה דעתך?
===== לא בהכרח. אם לא נרדוף אותם ונאפשר להם להתפתח כמו כל ילד ישראלי ממוצע לא נגיע לכדי כך. דוגמת ארה"ב היא מעוותת - "יצירת" אזרחים סוג ב' תלויה בסביבה ובחינוך אותו מקבל הילד. בארה"ב קיימים שפע של מהגרי עבודה מכל קצוות תבל. אין כל סיבה שילדי מהגרי עבודה יקבלו עדיפות נמוכה - העדיפות צריכה להקבע על פי כישוריהם והכשרתם ובזאת, אם לא ירדפו אותם, הם יהיו כמו כל ילד מצוי במדינת ישראל.
האם לטענתך כל ילד של תושבים זרים בכל מדינה שהיא זכאי לאזרחות אם הוא למד במוסד חינוכי באותה מדינה? אוסטרלי בארה"ב, צ'צ'ני באנגליה, גרמני בגאנה ופיג'יאני ביפן? האם תטען כי ילדיו של שליח ישראלי שנשלח לטובת עסקים למספר שנים בגרמניה, זכאים לאזרחות מתוקף לימודיהם? ואם כן, האם כל מדינות המערב הינן לא מוסריות?
ז.חלק מהורי הילדים הרי יהיו בכל זאת מגורשים גם אם ילדיהם ייזכו להשאר. במקרים רבים הילדים נמסרים לידי רשויות הרווחה. האם כך יש לאשר גדילתם של אותם ילדים במדינת ישראל?
==== אין לגרש הורים ולהשאיר את ילדיהם. יש לתת להורים מעמד של תושב.
האם יש לך דוגמא אחת של מדינה הנוהגת כך?
ח.האם לדעתך זה צודק/מוסרי לאסור על עובד זר השוהה במדינת ישראל זמן רב מלהקים משפחה?
===== אוי למי שמנסה לחשוב בנושא - האם לסדום הפכנו ?
ט.האם יש לך פתרון אחר? פרט.
1. היום חייבים לעצור כל כניסת מהגרי עבודה בהיתר ולטפל באלו הקיימים כאן ב"עודף"
2. יש להבחין בין מהגרים שנכנסו בהיתר והמשיכו להשאר כאן לאחר פקיעת ההיתר לבין מסתננים.
3. חייבים לבטל את ההתר בתנאים "קובלים" - אשר בגינם יוצרים מצב של הפרת ההתר. אין לכבול את המהגר לאזור, למעביד ו/או לעיסוק.
4. חייבים להגביר את אמצעי האכיפה הן לגבי בעלי התר ולבטח כנגד המסתננים