27-07-2011, 18:35
|
|
|
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 3,663
|
|
אין קשר למרחק של דורנו ממעמד הר סיני ומשפט זה מגלה על חוסר הבנה בנוגע למבנה של ההלכה והמסורת. המשפט הנ"ל מבטא את גישתם של החוגים הרפורמיים והקונסרבטיביים בלבד, ולא הם הקובעים כיצד יתנהלו בתי הדין הרבניים.
במקום לדון במישור התיאורטי בוא וננסה לדון במישור הענייני.
הייתי מצפה מהתומכים לפרט את מקורות ההתר, ולהסביר כיצד הם מבססים אותו על סמכויות הפסיקה שנקבעו במהלך הדורות.
אכן ישנם ששה מקומות בתלמוד שבהם מוזכרת האפשרות להפקעת קידושין האם אתה יודע את המקורות, באילו מצבים נאמר התר זה ומהן ההגדרות העולות ממקרים אלו. האם בדקת כיצד יושמו הדברים בספרות הפסיקה. אשמח לדון בדברים באופן ענייני אם תציין את מקורותיך, ולהסביר למה הצעה זו בלתי אפשרית.
אוסיף שישנן אפשרויות נוספות כמו הטלת קנסות כספיים משמעותיים שיהיו מעוגנים בהסכם ממוני מחייב במקרה של סרבנות, ישנה בעיה הלכתית מסוימת גם בנוגע לאפשרות זו, שאליה ואל הפתרונות המוצעים לא אכנס, אבל ישנם בתי דין בארה"ב המיישמים אפשרות זו, המהווה פיתרון לרוב המוחלט של המקרים.
אני מודע לכך שישנם מקרים מיוחדים (עקשן שגם אם ישב בצינוק עם עכברים לא יתן גט), ואכן אינני יכול להבטיח פתרון בכל מקרה. אני גם לא יכול לפתור את בעיתה של אשה שבעלה שוכב כצמח במשך 20 שנה.
נערך לאחרונה ע"י channb בתאריך 27-07-2011 בשעה 18:59.
|