28-04-2005, 21:45
|
|
|
חבר מתאריך: 29.10.01
הודעות: 7,439
|
|
במקום לשלוח אותנו לאתרים זרים, ניתן להעתיק לכאן-
ששש... אסור שידעו. לחברת הסלולר השלישית בגודלה בישראל, "פלאפון" כנראה יש בעיה עם תקציב הפרסום שלה. כך זה נראה לפחות.
פלאפון פרסמה היום מודעה קטנה בעמוד 18 במוסף "המגזין" המצורף לעיתון "מעריב" ובעמוד 25 במוסף "24" של עיתון "ידיעות אחרונות" בה נכתב כי היא מעלה את תעריפי שליחת הודעות ה-SMS החל מחודש מאי ל-39 אגורות להודעה.
תמוהה הדרך בה בחרה החברה להודיע על כך ל-2.1 מיליון לקוחותיה: במודעה שפורסמה רק במוספים של שני העיתונים הגדולים, בעמודים מרוחקים, במסגרת קטנה ואפילו לא צבעונית. יכול להיות שנגמר להם הכסף לפרסום? לא סביר.
תקציב הפרסום השנתי של פלאפון מסתכם במיליוני דולרים בשנה, כאשר רק בחודש מרץ האחרון, זכתה החברה במקום השני מבין ארבע חברות הסלולר, בקטגוריית היקף תקציב הפרסום בתקשורת. ההוצאה של פלאפון לפרסום הגיע לכ-1.6 מיליון דולר באותו החודש.
הדרך בה בחרה החברה להודיע ללקוחות תמוהה מאוד, בייחוד לאחר שהורגלו לקוחותיה לקרוא ידיעות בומבסטיות מידי יום כמעט על הפעילות הענפה של חברת הסלולר, בעיקר בתחום התוכן לדור השלישי. פלאפון פרטה כיצד ניתן לצפות במשחקי נבחרת ישראל בכדור רגל בשידור חי באמצעות המכשיר, איך אפשר להעלות תמונות אישיות לסלולר ואפילו השוויצה ביכולת איחסון התמונות בפורטל החדשני שלה.
דווקא עכשיו, כשיש לחברה משהו חשוב באמת לומר, 'התפקשש' לאנשי השיווק. דווקא כשמעלה החברה תעריפים, היא בוחרת שלא להשתמש בתקשורת כמו שהיא יודעת לעשות: לא לפרסם מודעת חצי עמוד צבעונית בעיתונים הגדולים עצמם, לא בתשדיר בטלוויזיה ואפילו לא בהודעה ראויה לתקשורת.
אולם נראה כי דרך פעולה זו איננה חדשה לפלאפון. כבר בחודש פברואר הודיעה החברה ללקוחותיה באותיות קטנות בדף החשבון על כוונתה להעלות את תעריפי שליחת ההודעות ותעריפי דמי הקישוריות. לא בפרסום ולא בהודעה לתקשורת.
יש לציין כי פלאפון היא החברה השלישית שמעלה את מחירי השיחות, לאחר שסלקום ופרטנר כבר עשו זאת. אגב, שתי החברות העלו כבר בחודש שעבר את תעריפי ה-SMS והקישוריות, אולם הם לא בחרו לשחק מחבואים עם לקוחותיהם, הם פשוט הודיעו להם.
|