01-05-2005, 17:19
|
|
|
|
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 29,140
|
|
השיבה מן התופת הקולינרית - סיפורו המבעית של אשכנזי שנקלע בטעות למימונה .
הכל התחיל אתמול בערב . השכן המרוקאי שלי , אדם נחמד , הזמין אותי לחגוג איתו ועם משפחתו את המימונה , ואני - אשכנזי שכמוני , נחפזתי לעשות את הטעות הזאת בפעם השניה , לו רק הייתי מקשיב לאבי שלי (אבי העורקים) , לו רק הייתי מקיים מה שהבטחתי לו - "לעולם לא עוד" , הכל היה עכשיו בסדר , אבל כמה מילים נחמדות ומאכלים מתוקים פיתו אותי . ירדתי כמה קומות במעלית אמרתי כמה מילות ברכה לחג והפקרתי את קיבתי למופלטות והמתוקים . טוב , בהתחלה אכלתי כמה מתוקים . זה לא היה כל כך נורא , בסך הכל משהו שדמה לסופגניה ועוד איזו גלילה בצבע עכור עם המון שמן והמון סוכר . מילא , אמרתי לקיבתי הדואגת , "לא אחד בלבד עמד עלינו לכלותינו" , אז מה זה כמה מתוקים מרוקאים . אבל אז , הגיעו המופלטות . אין לי מושג ממה עושים אותם , אבל נדמה לי שריכוז כזה של שומנים אי אפשר למצוא אפילו במלאווח תימני . וכדי לצאת ידי חובה אכלתי אחת עם דבש ועוד אחת עם ריבה שהייתה מאוד טעימה ואז טעמתי רק קצת מעוד איזה ממרח בלתי מזוהה . כולה שתי חביתיות כאלה ורבע , נכון ? מהסוג שהאמריקאים עושים מהם פנקייק והאשכנזים עושים מהם חביתיות למרק . אז זהו - שלא .
היום בבוקר הרגשתי שעליתי בבת אחת 5 קילו במשקל וחשבתי ברצינות גמורה להזמין תור לצנתור .
אני שואל אותכם , בני העדה המרוקאית , אין לכם לב ? אם יש לכם , איך הוא מתפקד אחרי המופלטות האלה ? ואיך זה שאתם לא מתחשבים באחיכם בני עדות אשכנז שאין להם קיבה מברזל ועורקים מעופרת ? מה אתם מכניסים שם לתוך החביתית הזאת ? לא שמעתם שאין מפטירין אחר הפסח ... אשכנזי?
אין לי תשובה לכל השאלות האלה , ואני מעדיף שלא לשאול מרוקאי אמיתי , כי עדיף כבר צנתור על פני טיפול נמרץ , אבל החלטתי לנקום בכם , נקמה מתוקה .
לכל עדות ישראל יש איזה חג או הילולה ולמי אין ? לפולנים!
בשנה הבאה , יום אחרי הפסח , אנחנו מזמינים אותכם לחגיגה משלנו . כולל מצהברייט פולני אסלי (עדיף שלא ישארו מצות אחרי פסח , בכל זאת , אנחנו פולנים ) וקרפלעך עם בשר בקר שמן במיוחד . ואיזה בלינצ'ס לקינוח . בשנה הבאה , אנחנו נסתום לכם את העורקים בעצמינו!
בשנה הבאה , אתם תסעדו ותתרחבו בעצמכם!
שיהיה לכם חג מימונה שמח , בשנה הבאה כולכם מוזמנים לחג הקרכצען !
_____________________________________
“Much of the social history of the Western world over the past three decades has involved replacing what worked with what sounded good”
|