27-11-2011, 17:21
|
|
מנהל פורומי מטיילים ותרמילאים, תעופה אזרחית ופורומי הלוחות
|
|
חבר מתאריך: 01.05.03
הודעות: 23,380
|
|
אם הוא לא בא להעביר את הנרטיב הפלסטינאי בשביל מה הביאו אותו בכלל? הרי היו יכולים להביא איזו אידיוטית שימושית ממחסום ווטש שתספר לתלמידים כמה מסכנים הפלסטינאים וזהו. אני חושב שזה די ברור שהביאו את הפלסטינאי כדי שיספר על "השכול" מהצד הפלסטינאי, לדעתי אי אפשר לעשות את זה בלי להשתמש בנרטיב הפלסטינאי. לא חייבים לדבר על קרבות כדי להשתמש בנרטיב הפלסטינאי, אפשר להשתמש בו גם כשמדברים על דו קיום.
ציטוט:
אתה מצד אחד, מבכה את העדר פעילי השלום הפלסטינים ומצד שני מתנגד לפעילות שיכולה להגדיל את מספרם. איך אתה רוצה להגדיל את פעילי השלום הפלסטינים אם אתה מראש פוסל כנסים מסוג זה שפוטנציאלית עלולים להגדיל את מספרם?
|
אתה רציני כאילו? באמת? בוא תסביר לי בבקשה איך הרצאה בבית ספר ישראלי תגדיל את מספר פעילי השלום בשטחים? ההגיון שלך לא מובן לי. כדי להגדיל את מספר פעילי השלום הפלסטינאים צריך לעשות הרצאות כאלה בבתי ספר פלסטינאים, כרגע ההרצאה הזו יכולה להגדיל רק את מספר פעילי השלום הישראלים (מה שלא מפתיע בהתחשב בנטיה הפוליטית של העמותה שיזמה את ההרצאה).
ציטוט:
אני יודע שזה לא ממש פופלארי, אך אם המפגשים האלה לא היו נחלת השמאל הרדיקאלי שבהם באמת יש תחרות מי מאשים את ישראל יותר, אז, אולי הייתה יותר התקרבות ופחות הקצנה בשני הצדדים.
|
הקיצוניות בצד אחד שמשתמש בטרור כלפי אזרחים מביאה להקצנה מובנת בצד שסופג את הטרור הזה. אם אתה רוצה להפסיק את ההקצנה בצד שלנו כל מה שאתה צריך לעשות זה להפסיק את הטרור הפלסטינאי. אני מקווה שברור לך שהרצאות כאלה לא יפסיקו את הטרור הפלסטינאי ולכן לדעתי לא ישיגו את המטרה.
ציטוט:
הייתי מציע שתנסה לחשוב קצת פחות בכוון הצידוק המוסרי כי, מה לעשות, לשני הצדדים יש ערכי מוסר שונים של מותר ואסור - אני לא מצדיק את ההתנהגות הפלסטינית, אלא רק מסביר שמשהו מזעזע ובלתי מוסרי מנקודת מבטך יכול להיות לגיטימי מבחינת הצד השני, ולכן, לראות אותם כמפלצות שאין לדבר איתם - לא תקרב פתרון מתקבל על הדעת לשני הצדדים.
|
בוא נתעלם רגע מהעובדה שמי שמבחינתו זה מוסרי לרצוח אזרחים תמימים בפעולות טרור לא יכול ליהיות פרטנר לשלום עד שלא ישנה את דרכיו. אני רוצה להתייחס רגע למוסר הזה שאתה מדבר עליו. במקרה הזה אני לא חושב שמדובר במוסר אלא בהגיון פשוט, אתה לא עושה השוואה בין הקורבן לבין המקרבן שלו (מי שגרם לו להפוך לקורבן). להעמיד אותם אחד ליד השני ולהשוות את האובדן שלהם זה לא רק לא מוסרי, זה לא נכון עובדתית וצריך ליהיות עיוור למציאות, שלא להגיד שקרן, כדי לעשות מעשה כזה. מה שהופך את כל העניין ליותר נורא מבחינתי הוא שההרצאה נערכה בפני ילדים שרוב הסיכויים שלא הצליחו להעלות על השקר הזה, פשוט עבדו עליהם והכניסו להם את הדעה הפוליטית של המנהלת בדלת האחורית.
_____________________________________
|