10-02-2013, 21:37
|
|
|
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,227
|
|
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי orenp1 שמתחילה ב "צהל החליט :כ 4000 אנשי קבע יפוטרו בארבע השנים הקרובות"
הדיון בתקשורת מאוד רדוד.
יש כסף--> התעצמות ורכש (ובשקט בשקט, העלאת מצבת אנשי הקבע. לא בטוח שזה רע- זה הכרחי לצבא טכנולוגי ועתיר ידע- אבל הדיון הציבורי בנושאים האלה הוא 0).
אין כסף--> פיטורי אנשי קבע (שרק חלקו הקטן מתבצע בפועל)/ העלאת גיל הפרישה/ מעבר לפנסיה צוברת.
זה הכל? אין אפשרויות אחרות? אאוט-סורסינג? הפרטה? ויתור על משימות? שינוי במבנה הכוח? שינוי בדוקטרינה? שינוי הנהלים? הרי הצבא יורה לעצמו ברגל: אם הפרסומים על אנשי קבע מתמצים בתיאור השכר "המופרז" שלהם מחד ובדיווח על קיצוצים המוניים שלהם מאידך, זה מקשה על גיוס ושמירת משרתים איכותיים.
הייתי רוצה שתקציב הביטחון יחולק לסעיפים:
* עלות קיום גרעין של צבא לוחם (אוגדות, טייסות, שייטות וכו'- כולל רכש שוטף, אחזקה ואימונים); סעיף שאמור להיות קבוע, עד כדי שינויים קיצוניים בסביבה הביטחונית.
* עלות בט"ש (כולל בניית גדרות, פיתוחים יעודיים לנושא, מבצעים); סעיף המשתנה לפי האיומים בכל תקופה
* עלות פיתוח והתעצמות; חלק מהסעיפים קבועים (פרויקטים רב-שנתיים) וחלק משתנים (פרויקט מסתיים או שהתחלתו נדחית)
* משימות לאומיות (מורות חיילות, מקא"מ, גיוס בדואים, גיוס חרדים)
בפועל היו קצת דיבורים בנושא, מהדיבורים על עלות גדר ההפרדה בגבול מצרים, דרך ההתבטאות של אולמרט כי ישראל השקיעה 11 מיליארד ש"ח בהכנות לתקיפה באיראן. הייתי רוצה לראות עוד.
|