20-08-2013, 20:37
|
|
|
חבר מתאריך: 09.04.13
הודעות: 5,109
|
|
כך משתלטים ראשי הוועדים הגדולים על הבחירות ברשויות המקומיות
מאפיונרים עובדים בשיטות הללו. לרשות המקומית יש לא מעט כוח בענייני בניה, רישוי עסקים, תשתיות וכו', אם הממשלה קיבלה שכל, המאפיונרים מנסים להשתחל לרשות המקומית. ביזיון- במועצת העיר יכול להיות חבר שעובד משרה מלאה במקום אחר ובא רק כדי להשפיע על מקום העבודה שלו, שחיתות סמויה מהסוג של חיים כץ בכנסת (בשיתוף חברתו הקומוניסטית).
http://www.themarker.com/markerweek/1.2098904
"
גם אם הממשלה תחליט בסופו של דבר על הקמת נמל מתחרה באשדוד, הרי ששליטה במנגנון המוניציפלי באשדוד עשויה להיות תעודת ביטוח לא רעה כנגד מהלך כזה, או לכל הפחות קלף מיקוח חזק במאבק על תנאיו. כיצד?
התכנון הסטאטוטורי של שני הנמלים, אשר קודם בשנים האחרונות על ידי חברת נמלי ישראל (חנ"י), אושר באחרונה במועצה הארצית לתכנון ולבנייה, ובשבועות הקרובים יועבר לאישור הממשלה. על יסוד תוכניות בינוי אלה יקים הקבלן הבינלאומי שתבחר המדינה את התשתית הפיסית לנמלים החדשים.
אלא שכדי לבצע כל פעולה בשטח העירוני, יידרש הקבלן בהיתרי בינוי פרטניים שאותם יבקש מידי מהנדס העירייה, וחלקם יידרש באישור ועדת תכנון ובנייה מקומית, המאוישת על ידי חברי מועצת העיר.
"לעירייה יש נגיעה לכל דבר, מאחר שהנמל מצוי בשטחה", אומר מקור בענף התחבורה. לדבריו, "כל דבר שמתוכנן על הרציף זקוק לאישור. אם זו תחנה תפעולית לציוד, אם זה מבנה משרדים או הנהלה, אם זה שירותים או חדר אוכל - הכל חייב לעבור את אישור הוועדה המקומית".
באשר לזכיין הפרטי שבו תבחר המדינה לתפעול הנמלים למשך 25 שנה, הרי שגם הוא יהיה שעון על שולחנה של הפקידות העירונית, מכיוון שיהיה חשוף להיטלים שונים שייגזרו עליו מתוקף הסמכות המוניציפלית.
השפעתם של חברי מועצת העיר ושל חברי ועדת התכנון והבנייה גדולה גם בכל הנוגע לעורף הנמל - השטח הסמוך שחולש על אלפי דונמים ובו מתבצעת רוב הפעילות הכלכלית של הנמל. פעילות זו כוללת, למשל, אחסון מכולות במחסנים, או טעינת רכבות ופריקתן. כל גורם עסקי שפועל במרחב הנמל באשדוד יזדקק לשירותי העירייה לצורך רישיונות והיתרים.
"המועצה הארצית מאשרת תוכנית אב שכוללת את השטח של הרציף ואת המטרות שלו, אבל בהמשך יש צורך בתוכנית שתרד לפרטים הקטנים", מסביר מקורב למועצת העיר. "צריך להוציא היתרים לכל מבנה שמוקם על הרציף, רישיונות למים ולחשמל, היטלי ארנונה והיטלי השבחה. יש הרבה דברים שצריך לעשות מול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. העירייה לא יכולה לעצור את בניית הרציף, אבל היא יכולה להערים אינספור קשיים. היא יכולה לעכב מתן רישיונות והיתרים על ידי העלאת החלטות למליאה, והיא יכולה לעכב החלטות אחרות שנושקות לפעילות הנמל, כמו פיתוח מסילת רכבת דרך הנמל או פיתוח כביש 4"."
|