23-08-2013, 14:20
|
|
|
|
חבר מתאריך: 30.05.02
הודעות: 8,838
|
|
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי TIMON the mongoose שמתחילה ב "איקיוטק: "100 אלף לקוחות חייבים לנו כסף""
הפתרון הוא בחקיקה - צריך למצוא את האיזון בין עסק לגיטימי שרוצה להרוויח לבין שמירה על הצרכנים שלא יאלצו לעמוד בבית משפט מול משהו שאין להם מושג בכלל שאישרו אותו. ברור שאין פה תום לב.
אני חושב שיש שני דברים מאוד פשוטים שאפשר לעשות שיגרמו לאתרים כאלו להיעלם מהעולם:
א. כמו אזהרה על סיגריות וסימון מוצרים בסופר - לקבוע תנאים לאיך אמור להיראות מידע של אישור עיסקה - גודל הכתב, מיקומו ליד כפתור האישור, גודל הפונטים, צבעם והרקע - שלבעל העסק תהיה החובה המלאה להראות שלא הסתיר אף פרט ממקבל השירות - אם לא רשום בברור באיזה תנאים ומתי הולך לרדת חיוב מהכרטיס וכמה - אז העיסקה לא חוקית. כמו כן הזדהות החברה צריכה להיות כזאת שתאפשר ללקוח לצאת בקלות מההתחייבות בכל רגע (אני הייתי פעם מנוי לשירות ציונים במכללה, קשה היה לקבל את פרטי הספק כדי לבטל את השירות - ושכבר באתי לבטל מסתבר שהם דרשו מספר שקיבלתי בהתחברות לשירות, שום פרט מזהה אחר לא היה קביל)
ב. להתחיל לחייב חברות הסלולר לקחת אחריות על השירותים האלו - הן מרוויחות המון כסף מזה אבל מסרבות לקחת אחריות, תשלום דרך סלולרי לא צריך להיות שונה מתשלום בכרטיס אשראי, צריך שהמערכת תאלץ לאמת את זה שמקבל השירות הוא גם זה שמשלם את החשבון (לדוגמא, שהמערכת תוביל לעמוד של חברת הסלולר שתדרוש מספר זהות, 4 ספרות אחרונות וכו.. כדי לאשר את העיסקה).
_____________________________________
הגלריה שלי בפליקר
|