
08-05-2005, 14:03
|
|
|
|
חבר מתאריך: 18.12.04
הודעות: 166
|
|
|
משתמשי ציוד HP אזהרה
לפני מספר ימים התקלקל מכשיר סורק מתוצרת H.P הנמצא ברשותי ,פניתי טלפונית לחברה על מנת לברר איכן אני יכול למסור את המכשיר לתיקון,להפתעתי נאמר לי שעקרונית חברת H,P משיקול כלכלי שלה אינה מתקנת את המכשירים שהיא מוכרת לקהל הרחב ,כגון סורקים,מדפסות וכדומה.אלא מציעה מכשיר משופץ( במחיר של 500 שקל בערך במקרה שלי של הסורק), לשאלתי איך צרכן שקונה מכשיר צריך לדעת על צורת שרות משונה זו ,נאמר לי שזה רשום בתעודת האחריות.
ביקשתי לדבר עם מנהלת השרות ,נאמר לי שהיא תתקשר אלי, ואמנם היום 8/5/05 התקשרת אלי גב "יעל" אשר סירבה משום מה לציין את שם משפחתה ,עובדה מוזרה כשלעצמה) ואישרה את הדברים שנאמרו לי קודם ,ואמרה שמכשירים מקולקלים נשלחים לחוץ לארץ ,ומוחזרים כמכשירים מתוקנים ואלה נמכרים למי שמוסר מכשיר לתיקון תמורת 70% מערך מחיר חדש .
ברצוני לשאול מספר שאלות לגבי צורה קלוקלת זו של שרות מחברה שנחשבת כמובילה בתחום זה.
אמנם בתעודת האחריות מופיע סעיף המאפשר לחברה לפי שיקול דעתה,לתקן את המוצר או לספק במקומו מוצר חליפי אחר.אך סעיף זה מתיחס כמו כל התעודה לתקופת האחריות של החברה היינו לתקופה שבה החברה מספקת שרות חינם ולא על חשבון הלקוח, לא נאמר בשום מקום שהחברה רשאית לנהוג כך אחרי תקופת האחריות ולחייב את הצרכן במקום בעלות ריאלית של התיקון, בעלות של 70% ממחיר מכשיר חדש
האם יתכן שזה חוקי לייבא ולמכור ציוד מסוג זה מבלי להחזיק חלקי חילוף לתת שרות תיקונים כמקובל.
|