15-11-2013, 14:17
|
|
|
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
|
|
"הטסט של שרוקי"
אומרים שאת הטסט הראשון לא שוכחים...
לפי אתרי החדשות הבדיחה הזאת כנראה שלא משעשעת די הרבה נבחנים בימים אלו.
אני מניח שרוב הותיקים שביננו זוכרים את חווית הטסט כמשהו מותח ואת היחסים עם המורה לנהיגה קראת הטסט כמשהו מעצבן עם קורטוב של תחושת נסחטות אבל בסופו של דבר למרות אגדות 'ככר הדמעות' ו'בדיחי הרב בוחן האימתני' שיעור מעבר הטסטים נטה בברור לטובת הנבחנים וזמן ההמתנה לנזקקים לטסט נוסף לא ארך מעבר לשבועות ספורים.
ואז בא הרגולטור...
או כמו ששרוקי אומר: תקנו תקנות כדי שיהיה לטכנוקרטים על מה לפקח. מספרי מינימום צצו לשעורי יום ושעורי לילה ובטח יש גם שעורי בין ערביים וטסט פנימי נולד ועוד תקנות שלא באו לאוזני. למרות הכל העולם הגיע לסטטוס קוו סביר. לרשות המורים לנהיגה עמדו X שעורי מינימום אליהם יכלו לסחוב את התלמיד אחרי שכבר אחז היטב בהגה ורק כשהגיע אליהם 'הכניסו אותו לרשימת ההמתנה לטסטים' ונהנו משעות נהיגה שקטות יותר באותו תשלום.
אבל אז, כמו בנמל אשדוד רק במשכורת דפוקה יותר הקיצו מתנומתם הטסטרים.
אין לי מושג על מה היה הויכוח הראשוני בין אם על שכר ובין אם על זכות לשעות נוספות אבל טסטרים, לשלוחיו של הרגולטור עמד כח רב בידיים ונראה כאילו אין להם עכבות לעשות שימוש בכח זה. איכשהו, מתישהו הגיע שעור הנכשלים בבחינות משרד הרשוי למעל 2/3 [וכאן מצאתי 82% כשלון!]
http://www.nehiga.co.il/%D7%90%D7%A...93%D7%A2%D7%99/
2/3 כשלונות לאנשים שעברו טסט פנימי והוגשו הם בעיני עדות לזילות של הטסטרים בתפקידם. או שזמן ההגשה לכל האוכלוסיה הוא מוקדם מדי ואדם ממוצא צריך לחוות 100 שעורי נהיגה בטרם יוגש לטסט או שהבחינה ע"י הטסטרים היא קפריזית מדי. לתחושתי תשובה ב' נכונה.
מה יוצא לטסטרים משיעור כשלונות כה גבוה ביחס ללפני 40 שנים? אני חושב שלא רק מקצועיות-על ומחויבות להוצאת נהגי-עילוי בלבד לכבישים. שיעור נכשלים עצום יוצר פקק ופקק יוצר תחושה של כח לפותחן מול מי שמשלם לו את המשכורת וזה גם כך סתם טוב לאגו. החוק או סתם תקנות משרד הרשוי הציבו את המורים לנהיגה כחיץ בין הנבחנים לטסטר אבל הם מעבר לכעס שהם סופגים מתלמידים אינם סובלים יותר מדי. הם יכולים להמשיך וללמד בשכר מלא חצי שנה ויותר תלמיד שזה מכבר עומד ברמה שלפני שני עשורים הספיקה לו לקבל רשיון. וכמו בסוציאליזם בריא - התלמיד צריך ללקק למורה בכדי לזכות לטסט או לטסט נוסף בזמן סביר, המורה בתורו צריך להיות מקומבן ולקבל מכסת טסטים סבירה לתלמידיו וכולם מרוצים חוץ מהאזרח שמשלם את החשבון וששיפור ניידותו מתעכב.
אז עכשיו השר כ"ץ מדבר על 'להפריט' והטסטרים בטח ידברו על חשיבות תפקידם ועל חיי האדם שהם חוסכים למדינה והשאלה היא מי כדאי שינצח?
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4390320,00.html
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4445224,00.html
http://www.israelhayom.co.il/article/131689
http://www.calcalist.co.il/local/ar...3616911,00.html
אה, ויש לי גם דעה: את סוורי נמל אשדוד אי אפשר אולי לנצח אבל אין סיבה להקים כאן עוד גזע ענקים שיעכב את הקניית הרשיון לזקוקים לו. עם כל הנסיון לסימפטיה לאנשים קשיי היום העובדים כבוחנים אני לא חושב שאי אפשר להכשיר תוך 3 חודשים מאות בוחנים נוספים מתוך נאמר ציבור הנהגים בעלי וותק של 20+ שנות נהיגה ולהפריט את הענף. מאות טסטרים פוטנציאלים יוכלו לבקש לבחון נהגים חדשים בשכר לפי טסט. אם הם יכשילו יותר מדי - נהגים לא ירצו להבחן על ידם, אם יעבירו יותר מדי - משרדי הרשוי יבחנו את טיב עבודתם [מה הבעיה להתקין מצלמת חוץ פנים בכל רכב מבחן ולהעריך את טיב הנהגים והבוחנים?] ובא לציון גואל.
נערך לאחרונה ע"י .ישראלה היפהפיה בתאריך 15-11-2013 בשעה 14:29.
|