18-02-2014, 10:42
|
מנהל: כלכלה עסקים ושוק ההון, משפטים וצרכנות
|
|
חבר מתאריך: 10.07.02
הודעות: 9,894
|
|
קח לך איש מקצוע וכך תימנע מטעויות
על מנת להגיש דוח שנתי למס הכנסה יש צורך בידע בסיסי מסויים. לפי שאלותיך, עדיין אין לך את הידע הבסיסי הזה.
עצתי - לפחות בשנתיים הראשונות קח לך איש מקצוע. לאחר שתלמד את הדברים, תוכל להכין את הדוח לבד.
הנה תשובות לשאלותיך:
1. צריך למלא טופס 1301 מקוון, להדפיס אותו, לחתום עליו ולהגיש במשרד פקיד השומה.
2. בטופס הדוח השנתי יש לדווח על כל ההכנסות, מכל מקור שהוא, כולל הכנסות פטורות. דהיינו צריך לדווח על המשכורות (באמצעות טופס 106), על ההכנסות מחו"ל, על הכנסות נוספות אם היו - גם מתנה שקיבלת היא "הכנסה".
3. הדרך העדיפה לחישוב תקבולים מחו"ל היא לפי השער היציג ביום התקבול. אפשר לבחור גם באופציה של התקבול בבנק לאחר שהומר לשקלים, אם אתה נוהג להמיר כל תקבול מיד לשקלים ובתנאי שתהיה עקבי עם שיטה זו.
4. לצורך דיווח ההכנסות כעצמאי יש להכין דוח רווח והפסד של העסק. בדוח זה רושמים את כל ההכנסות ומקזזים הוצאות לפי סוג. קניית מחשב אינה הוצאה אלא רכוש קבוע. ההוצאה נפרסת על פני 3 שנים באמצעות פחת. יש שיעורי פחת שונים לסוגי רכוש קבוע שונים.
5. קניה של קרוב עבורך היא הוצאה וגם הכנסה... יש לשקול בזהירות נושאים שכאלה.
6. על "משרד ביתי" אפשר לדרוש חלק יחסי מהוצאות ארנונה, חשמל, מים וכד' אך לא שכירות. אנא בדוק את חוזה השכירות שחתמת עליו ותראה כי יש שם סעיף שהדירה היא למגורים בלבד.
כל שאלותיך היו לגבי מס הכנסה. האם הסדרת את מעמדך בביטוח לאומי? האם דיווח על מחזור ההכנסות השנתי למע"מ?
האם יש לך קרן פנסיה / קרן השתלמות / ביטוח חיים - כל אלו מקנים הטבות במס.
יש עוד נושאים רבים שחבל לפספס בגלל חובר נסיון.
_____________________________________
|