|
19-06-2005, 15:27
|
|
|
חבר מתאריך: 08.02.05
הודעות: 575
|
|
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי fiford שמתחילה ב "יש לי שאלה - אל איזה גבולות בעולם נחשבת כ"ארץ ישראל השלמה" ?"
ציטוט:
במקור נכתב על ידי fiford
ומה זה בדיוק הקטע עם המשיח
מה אמור להיות עם המשיח מתי שהוא יבוא ומה צריך להיות שהוא יבוא ?
אם המשיח כבר הגיע פעם אחת? אם כן מה קרה באותה תקופה ?
שהמשיח יגיע מה יהיה?
תודה לעונים
|
גבולות הארץ מתחלקות בכמה תקופות למשהו שונה לחלוטין...
לאבות נאמרגבולות ההבטחה)
ארץ ישראל משתרעת, על פי דבר ה' בתורה שבכתב ובתורה שבעל פה:
בדרום מן הקו: ים סוף (מפרץ אילת-עקבה ומפרץ סואץ), נהר מצרים (הפלג המזרחי של שפך
הנילוס שהשתפך לים בימי קדם, סמוך לפילוסיון ובימינו אינו קיים).
בצפון, על הקו: נהר פרת, טורי אמנה (הרי Taurus Amanus על גבול סוריה-אנטוליה).
במערב, מן הים הגדול.
במזרח, עד מדבריות ערב.
כל איי הים, שלפנים: מן הקו: טורי אמנה-נחל מצרים שייכים לארץ.
(ארץ ענקית פי כמה מאשר עכשיו, כפי שאפשר לראות במפה...)
מקורות:
בראשית טו, יח; שמות כג, לא; דברים יא, כד; יהושע א, ד.
משנת תענית א, ג; שביעית ו, א; חלה ד, ח.
תוספתא תרומות ב, יב [ב, יא]; חלה ב, יא [ב, ט].
ירושלמי, שביעית פרק ו, סוף הלכה א (לו ע"ד, שורה 22)
בבלי גיטין ח, ע"א.
מדרש שמות רבה כג, ה (כג, ו); שיר השירים רבה ד, א, יח [ד, כ].
הנבואה ליחזקאל וליוצאי מצרים, שם נאמר שהגבולות הם כך:
בדרום עד הקו: נחל מצרים (ואדי אל-עריש), קדש ברנע, דרום ים המלח, נחל ארנון.
במזרח: היא גובלת בארץ בני עמון (היבוק העליון) ובמדבר הסורי.
בצפון מזרח: היא עוברת על פני הר חרמון ומגיעה עד חצר עינן וצדד.
בצפון היא כוללת את סוריה המערבית, עד הקו הר ההר-לבוא חמת, שזהותם אינה בטוחה.
מקורות
במדבר לד, א-יג; דברים ב, א-כג; דברים ג, ח; יהושע יב, א; שם יג, ג-ו.
משנת שביעית ו, א; חלה ד, ח; ירושלמי ומפרשים שם.
(השטח מתרחב לרוחב ומתקצר לאורך, אך בכל מקרה - הארץ הרבה יותר גדולה מהארץ הקיימת.)
ניתן לראות מידע זה, כולל מפות מדוייקות, והסברים נוספים באתר:
http://www.daat.ac.il/daat/tanach/tora/gvul-eli-1.htm
זה בקשר לשאלה ראשונה.,
--
כמו שזיו אמר, ובצורה לא ראוייה, שעד שהמשיח לא יגיע לא נדע....
אבל בקשר לזה שאם המשיח כבר הגיע...אז התשובה, למרבה הפלא - היא שכן!
בר כוזיבא(או בר כוכבא, לפני שהוא מת) - היה, ללא ספק - המשיח.
נשמתו היתה נשמת משיח, הוא היה ראוי להיות המשיח וכו'...
בקרב האחרון (מזכיר קצת סרטים,אה? The last battle) - התנאים החיצוניים בלבד מנעו ממנו לנצח...
ככה כותב הרמב"ם (ככה, שהפעם זיו, אתה לא יכול להביא מקורות סותרים - כי הרמב"ם הוא הפוסק היחיד בענייני משיח...), וככה גם הגמרא מודעת לעניין וגם המשנה.
(אישרו את זה חכמי דורו של בר כוזיבא)
יש מספר מדרשים שמנסים להסביר מה יקרה...
אבל אם אתה רוצה לדעת את מה שבטוח יקרה בהתחלה, תוכל לעיין ברמב"ם..
או אם אתה רוצה לשמוע את זה כסיפור ממש - במשנה המביאה את סיפור בר כוזיבא (ואוכל לתת לך מקור מדוייק, אם תרצה)...
המשך יום נעים,
|
|