06-07-2005, 09:49
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
לא מתוך עמדת ה"מבין" אבל לצורך הדיון...
ציטוט:
במקור נכתב על ידי iaf-man
לגובה ציר הרוטור הראשי(MAST-תורן באנגלית) אין כאן שום קשר.גם בינשוף זה דומה.
החיפוי הקדמי של הממסר הראשי+כל מע' התמסורות של הלהבים בטח עשויה מפיברגלס(כך
זה היה באנפה וכך גם בינשוף).
|
אני לא בטוח לגבי היסעור. יש שם הרבה פתחים לטיפול ותחזוקה ונראה לי שאם שה מפיברגלס - זה כבר לא היה שם.. אבל עיון נוסף בתמונות מראה לי משהו אחר - הבעייה היא כנראה בית הממסרות - עמוד הרוטור בכל המסוקים נשאר חשוף... ביסעור יש "הגנה" אחרת - האנטנה מסיטה את הכבל כלפי מעלה...
ציטוט:
במקור נכתב על ידי iaf-man
גוף המסוק בנוי רגיל לחלוטין-אין לו שום חיזוקים.אפילו אם ניקח
לדוגמה כבל דק כמו של טלפון-אם זה יתרחש במהירות,אפילו אם ללהבים לא יקרה כלום,הוא
פשוט יקרע לגזרים את מוטות השז"פ(שינוי זוית פסיעה) של הלהבים(מחובר מוט סחב-דחף לכל
להב,עשוי אלומיניום),שמסתובבים עם הרוטור. חוטי חשמל,של קווי 161.000 ו-400.000 וולט זה לא
צחוק בכלל(אלה הקווים הבין עירוניים).ראית את העמודים שנושאים אותם?אמנם אלה לא כבלי הרמת
משאות מפלדה,אבל הם חזקים מאוד.מה גם שהם לא באים בצורת כבל בודד-אלא 3 כבלים
אחד מעל לשני מכל צד של עמוד-יחד 6 כבלים!!!לא יודע מה היעילות של חותכי הכבלים,או לפי
איזה ניסויים התבססו,אבל כנראה יש דברים בגו.
|
אני בטוח שגם מסוק המצוייד בחותכי כבלים לא יעמוד בפגיעה בכבלי מתח גבוה. אני מניח שה"איומים" הם כבלים דקים הרבה פחות - כבלי הנחייה של טילי נ"ט, כבלי תקשורת וכד'.
כבלים אלה, קשה לי להאמין שיעמדו בפני המאסה של היסעור או להביו, אבל מהווים איום לגבי מסוקים קטנים יותר.
שים לב למיקום החותכים במקומות אסטרטגיים בולטים - להערכתי במסוקים הקלים יותר (כולם חוץ מהיסעור) - מיקום החותכים בתחתית הגוף נועדו למנוע התהפכות המסוק בפגיעה או תלישת ציוד חיוני: מגלשים, גלגלים, תותחים וכו'. גם למיקומם יחסית למרכז הכובד (או העילוי) יש חשיבות - דברים שדווקא מסבירים את אי מציאתם ביסעור. דרך אגב - ישנה מערכת נוספת במסוקים הקטנים - מסורית במותקנת לאורך מסגרת התא האמורה ל"נסר" את הכבל או לפחות לעזור לו לקרוס.
ראה תמונות:
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
|