אתה בעד ונגד ההתקפלות, בעד ונגד צעדים חד-צדדים, בעד ונגד גדר ההפרדה, ובאופן
כללי אתה המון בעד ובאותה מידה המון נגד. לפני שאתה מתיימר לקבוע מה אני חושב או
מבין, קודם תנסה אתה לחשוב
רק דבר אחד. לא הייתי רוצה לחשוב שלקית בתסמונת שפין...
א. ירון - כן או לא: לתת את הנגד העמוס בבדואים שאחראים לכמעט כל פשע אפשרי שם
ואת הגליל שיש בו יותר ערבים מיהודים למדינה הפלסטינית או לא?
ב. הבעיה היחידה עם טיעון צפיפות האוכלוסין ברצועה הוא שקשה להחליט אם הוא יותר
דמגוגי או יותר שקרי... ברצועת עזה יש המון שטחים שלא נבנה בהם דבר, בטח שלא
מבנים רבי-קומות, כאלה שהרשות מתיימרת לבנות במקום ההתנחלויות. הפלסטינים נשארו
במחנות פליטים לא כי לא ניתן היה לשקם אותם וליישב אותם בערים נורמליות, כמו את
שאר הפליטים במאה העשרים ממקומות שאינם חורים אפריקניים נידחים.
ג. אין שום קשר בין ה"טענה" שלך ל"העפת כל הערבים מכדור הארץ". והנסיון שלך לקשור
אחד פאתטי ואומלל. אם יש לפנות את יהודי עזה כי הם מיעוט ביחס לערבים - יש לפנות
באותה מידה את כל יהודי ישראל, כי הם מיעוט ביחס לערביי המדינות השכנות, שלא ממש
רוצות אותנו כאן. (שים לב ירוני, לא להעיף את כל הערבים מכדור-הארץ - אלא את כל היהודים)
ד. בקיצור: לא היותו של הצעד חד, דו או תלת-צדדי היא זו שמשמעותית, אלא מהות
המהלך. גדר ההפרדה(באופן עקרוני) היא מהלך טוב(יחסית) מהבחינה הזו, ובריחה
עם הזנב בין הרגליים היא צעד רע(אבסולוטית)
ה. ובניגוד לגדר ההפרדה(שמונעת, ולא מערכת טרור) ול"חומת מגן"(שמעלימה, ולא מערכת)
טרור, נסיגה פחדנית היא המהלך שיביא שלום ובטחון?
חומת מגן לא עיכבה טרור - אלא העלימה אותו. אם משמידים מעבדות חבלה - אין דרך להכין
מטעני חבלה, ואין אין מטעני חבלה - אין למחבלים מה לפוצץ. זו ההגדרה של מניעה.