
22-08-2005, 14:34
|
 |
|
|
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,154
|
|
|
במטוסי נוסעים (וגם ברוב מטוסי הקרב) מותקנת מערכת EPU
Emergency Power Unit. במטוסי נוסעים המערכת קצת יותר פשוטה מהמערכת הדומה שמותקנת במטוסי קרב.
במטוסי נוסעים, במקרה של תקלה במנועים \ הפסקת פעולתם יורד מגחון המטוס מעין מדחף קטן (המסובב ע"י האוויר) ומסובב גנרטור. היתרון הבולט של מערכת זו על המערכת שמותקנת במטוסי קרב, היא שבמטוסי קרב היא מוגבלת בזמן (במטוס ה F-16 היא מספקת חשמל לבערך 10 דקות לדוגמא), בגלל זה המסקנה נראית לי קצת מוזרה.
במטוס ה 737-300 (הדגם שהתרסק) לא קיימת מערכת טוס-על-חוט, משמע שהטייסים עדיין יכולים לשלוט במטוס גם אם אין חשמל (במקרה ואפילו מערכת ה EPU הייתה תקולה). סביר להניח שלא זו הייתה הבעיה במקרה הזה, שכן סביר להניח שטייסי ה F-16 היוונים שליוו את המטוס היו מדווחים על פעולת המערכת. השאלה היא למה באמת ירד לחץ האוויר, ומתי, ואם בכלל(אם זה היה בגובה רב אז לא היה לצוות ולנוסעים סיכוי, אם בגובה נמוך אז לא נראה לי שהייתה צריכה להיות לזה השפעה).
בכל אופן, גם אם נגמר הדלק, היה לטייסים זמן בלתי-מוגבל להודיע על מקרה חירום, מכיוון שמערכת ה EPU איננה מוגבלת בזמן במטוסי נוסעים היה חשמל למערכת הקשר (עד ההתרסקות עצמה כמובן).
בנוסף, לפי ההשערות שאני שמעתי, הצוות ונוסעי המטוס נהרגו מהרעלת CO2 כתוצאה ממערכת חמצן תקולה, ולאו דווקא מירידת לחץ.
כל זאת כמובן מנקודת הנחה שלא היו תקלות ובעיות נוספות במערכות אחרות במטוס, מה שברוב המקרה קורה. בדר"כ התרסקויות הן תוצאה של סידרת תקלות (הקשורות בינהן או לא), במספר מערכות שונות ו/או טעות אנוש של הטייסים.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 22-08-2005 בשעה 14:39.
|