![ישן](https://static.fresh.co.il/images/vBulletin/statusicon/post_old.gif)
04-09-2005, 08:55
|
![צלמית המשתמש של Olegis](image.php?u=5953&dateline=1111342727) |
|
|
חבר מתאריך: 01.07.02
הודעות: 6,709
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Narxx
[font=Verdana]למה זה לא נכון להשוות רק איכות תמונה?
|
מי אמר "רק איכות תמונה" ?! אתה בעצמך רשמת שלדעתך זה לא נכון להשוות בין האיכויות של התמונות של 300D והמצלמות החדשות יותר, לא דובר על השוואה של האיכות בלבד ! בבקשה ממך, היצמד לביטויים המדוייקם בהם משתמשים באשכול ואל תמציא דברים שלא היו ולא נכתבו. יש הבדל של עולם ומלואו בין השוואה של "איכות התמונה בלבד" לבין ההשוואה של המצלמות כמכלול.
ולעניין העדשות - נכון, לא משתלם לקנות היום מערכת של ניקון מאפס, או יותר נכון - משתלם יותר לקנות מערכת של קאנון, במיוחד אם אתה צלם מתחיל ואין לך ציוד קודם.
למה לא להמליץ על 80-200 f/2.8 ? כי היא עדשה ענתיקה בעלת מנגנון פיקוס איטי ורועש להחריד, במיוחד על גופים כמו D100, D70 ודומיהם. את 80-200 f/2.8 AF-S בעלת מנוע פיקוס מהיר ושקט קשה מאוד להשיג בגלל שניקון החליטו להפסיק לייצר אותה משום מה (וגם אם תשיג אותה, היא תעלה יותר מה-70-200 f/2.8L הנהדרת של קאנון).
לגבי עדשת מקרו - אתה צודק, עדשת 60 מ"מ של קאנון עולה 60$ יותר מעדשה דומה של ניקון. כאן המצב הוא לא מייצג - העדשה של קאנון היא אכן יקרה יותר, אבל היא גם עדשת EF-S, כלומר מתאימה רק למצלמות הדיגיטליות (לכן גם לא התייחסתי אליה). הסיבה למחיר הגבוה יכולה להיות מחיר הפיתוח - העדשה עדיין חדשה בשוק ולכן מוכרים אותה במחיר מעט גבוה, כדי לכסות על עלויות הפיתוח שהסתיים רק עכשיו. ואם כבר - גם לה יש מנוע USM מהיר ושקט, ככה שאי-אפשר ממש להשוות בין שתי העדשות אחד לאחד.
נ.ב. תן לי להבהיר את העניין - במצלמות של ניקון מנוע הפיקוס אכן נמצא בגוף המצלמה והפיקוס מתבצע ע"י "סטיקים" קטנים שיוצאים מהמצלמה ודוחפים את מנגנוני הזזת האלמנטים בעדשה. אצל קאנון מנוע הפיקוס נמצא בעדשה, כאשר ברוב המכריע של העדשות (אפילו בפשוטות ביותר) המנוע הוא USM שקט ומהיר מאוד. למה אני מדגיש את זה ? כי השיטה הישנה של ניקון היא איטית ורועשת מאוד, במיוחד כשמדובר על גופים "חובבניים" כמו D100, D70 וכאלה, בהם מותקן מנוע פיקוס חלש יחסית. בגופים היותר מקצועיים (F100, D1, D2H, D2X וכאלה) המנוע הוא הרבה יותר חזק ולכן הפוקוס הוא גם הרבה יותר מהיר, אם כי עדיין לא שקט. כדי להתגבר על זה, ניקון הלכו בעקבות קאנון והחלו לשווק עדשות עם מנוע פנימי AF-S, גם הוא מהיר ושקט כמו ה-USM של קאנון (לא משנה על איזה גוף). הכל טוב ויפה, רק שניקון, בדרכה המוזרה, החליטה להתקין את המנוע הזה רק בעדשות היותר יקרות שלה. מבין את ההבדל ? בקאנון אתה מקבל כמעט את כל העדשות עם פיקוס שקט ומהיר - ובניקון גם עושים לך טובה ששמים AF-S וגם גובים על זה הרבה יותר כסף.
הטענה שלך שכאילו זה שהמנוע נמצא במצלמה ולכן הדבר מוזיל את העדשה - לא נכונה, וכבר הראיתי לך שעדשות עם מנגנון פיקוס ענתיקה איטי ורועש עולות (במקרה הטוב) כמו העדשות של קאנון בעלות פיקוס מהיר ושקט.
|