
24-10-2005, 18:51
|
|
|
|
חבר מתאריך: 27.03.04
הודעות: 2,558
|
|
|
קצת סדר בשטויות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי יעקב17 שמתחילה ב "כיצד מגיעים להיות טייסי עטלף ודולפין בחיל הים??"
- כל כלי התעופה בצה"ל שייכים לחיל האוויר (אולי עם יוצאי דופן כמו מזל"טים טקטיים המופעלים ע"י הלוחמים).
- מסוקי הדולפין יצאו משירות והחולפו בדגם דומה, אבל שונה אשר מכונה "עטלף".
- השחף הוא מטוס ולא מסוק (כפי שטען מזגניסט)
- כלי טיס כדוגמאת העטלף עובדים בשיתוף פעולה צמוד וקבוע עם חיל הים. המטוסים שייכים כלכלית לחיל האוויר ומטיסים אותם אנשי צוות אוויר שסיימו קורס טיס בדיוק כמו השאר. בנוסף, במסוק נמצאים (לא באופן קבוע) גם אנשי משימה ייעודיים מחיל הים, שתפקידם להבטיח שפה משותפת עם כלי שיט אחרים, והם כמובן בעלי ידע ימי שבאופן טבעי אין לאנשי חיל האוויר.
בכל אופן, כדי להטיס את המסוקים תצטרך להתקבל לקורס טיס, בתוכו למגמת מסוקים (אני מניח שהדולפין משוייך למסוקי סער ולא קרב), ומשם להשתבץ לטייסת התעופה הימית (המפעילה את מסוקי העטלף, אם אני לא טועה הייתה בעבר טייסת "מגיני המערב") לאחר הקורס.
- ace23 צריך להירגע קצת עם התגובות שלו, להיות יותר קשוב לאחרים, ולהבין שהעובדה שהוא לא ידע משהו או שמישהו לא בדיוק דייק בשאלה שלו עדיין לא הופכת את זה לשטות גמורה (שטות הרבה יותר גדולה לדעתי היא שהצלחת לקשר איכשהו את שייטת 13 ושייטת הצוללות למילה "טייס").
מקווה שזה עוזר לך, ובעתיד באמת מומלץ לנסות קודם לשאול מקור ראשון (במדיה ויש לך כזה) או לבדוק למשל באתר חה"א- המידע קיים גם שם.
נערך לאחרונה ע"י ohadbx בתאריך 24-10-2005 בשעה 18:56.
|