
30-10-2005, 13:07
|
 |
|
|
חבר מתאריך: 01.07.02
הודעות: 6,709
|
|
מניסיון שלי בתנאי תאורה שיש בהופעות, אפילו איזו 1600 וצמצם של f/2.8 לפעמים בקושי מספיקים כדי לייצר זמן חשיפה "נורמלי" של 1/200 או 1/125 (כל דבר מתחת לזה יגרום לאובייקט זז להימרח).
כמו כן, אני מציע לצלם במוד ידני ולבחון את החשיפות במקום ע"י היסטוגרמה. למה ידני ? כי במוד האוטומטי או החצי אוטומטי יהיה לך קשה מאוד לשלוט על החשיפה בגלל תנאי התאורה המשתנים על הבמה. לכן תצלם פריים-שניים בתאורה שנראית לך "אופיינית" להופעה (או לחלק מסויים שלה) ותקבע את החשיפה לפי הפריימים האלה. אם במהלך ההופעה תראה שינויים קיצוניים מדי של תאורה - תוכל לפצות בהתאם ע"י פונקציית פיצוי חשיפה, לרוב זה מסתכם בסטופ \ סטופ וחצי לכאן או לכאן.
צלם המון (ב-RAW כמובן) - זה יאפשר לך כמות גדולה יותר של פריימים טובים ואפשרויות עריכה מגוונות יותר. נושא ה-WB הוא בעייתי מאוד בהופעות ולכן כיוון ה-WB בעריכה הוא דבר שאין להמעיט בחשיבותו.
הצתייד בתוכנה טובה לניקוי רעשים - בגלל שתצלם ברמות ISO גבוהות וכמעט תמיד תהיה ב-under exposure, יהיה לך הרבה רעש בתמונות. אני ממליץ על Noise ninja.
אם אין ברשותך עדשת טלה איכותית - תבדוק אפשרות להיות נייד ליד הבמה.
זהו פחות או יותר, מקווה שעזרתי. בהצלחה 
|