לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 13-08-2007, 18:25
  AlexZ33 AlexZ33 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.08.04
הודעות: 411
בלעדי: התע"א תייצר מטוס אימון-קרב חדש

ייוצרו שלוש גרסאות של המטוס המכונה "ג'אוולין" בפרויקט משותף עם חברה מארה"ב
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nfc.co.il/img/midBull.jpg]
בימים האחרונים גויסו 200 מיליון דולר למימון הפרויקט

20 שנה לאחר ביטול פרויקט ה"לביא" וכ-30 שנה לאחר תום ייצור מטוסי ה"כפיר" - יתחיל בישראל ייצורו של מטוס קרבי חדש. גורם ביטחוני בכיר מסר ל-Nfc כי ייצור המטוס המכונה "ג'אוולין" (כידון) יבוצע בתעשיה האווירית, שייצרה גם את הכפיר והלביא.

המטוס החדש, שיצויד באמצעים טכנולוגיים מתקדמים כבר מעורר עניין בקרב צבאות ברחבי העולם - כולל בסינגפור ובאוסטרליה המפעילות חילות-אוויר מהמתקדמים ביותר. לתע"א שותפה אמריקנית בפרויקט.

הקונספט של הג'אוולין הגיע מחברת ATG הפועלת במדינת קולורדו, ארה"ב. החברה איתרה צורך בשוק התעופה במטוס סילון שיוכל לשמש במקביל כמטוס אימון צבאי, מטוס לחובבי תעופה וכן כמטוס אישי לאנשי עסקים.

החברה האמריקנית פנתה לתעשיה האווירית הישראלית המייצרת ומפתחת מטוסי סילון כבר כמה עשורים, כולל מטוסי הקרב ומשפחת מטוסי המנהלים הכוללת את ה"אסטרה" וה"גלאקסי". לתע"א גם הסכם מסחרי עם יצרנית מטוסי המנהלים המובילה בעולם "גולפסטרים" האמריקנית - שרכשה את חטיבת מטוסי המנהלים של תע"א, המייצרת בארץ את מטוסיה ומעבירה אותם לארה"ב לסיום העיצוב והמסירה ללקוחות.

אישור ממינהל התעופה הפדראלי של ארה"ב

תע"א סיפקה לתוכנית את הידע שנצבר אצלה במשך השנים, וסיכמה כי היא תייצר בארץ את הגרסה הצבאית של המטוס, בעוד ש-ATG תייצר בקולורדו את הגרסה האזרחית. בשנת 2005 בוצעה טיסה הניסוי הראשונה של המטוס, ומאז הורחבה מעטפת הביצועים של אב-הטיפוס. מינהל התעופה הפדראלי של ארה"ב העניק למטוס רישוי - מה שהעניק לפרויקט רוח גבית לקראת תחילת הייצור הסדרתי.

בימים האחרונים גייסו ATG ותע"א סכום של 200 מיליון דולר למימון המשך הפרויקט מהבנק סיטיגרופ. כעת ייצורו שתי גרסאות של המטוס - ג'אוולין-10, שישמש כמטוס לשוק האזרחי, וג'אוולין-20, מטוס אימון צבאי. במטוס הצבאי יותקן גם כסא מפלט, לנוכח מורכבות המשימות והטיסות במתארי טיסה מסוכנים. הוא יצויד גם באמצעי טכנולוגיה אווירית צבאית (אוויוניקה) שהחלק העיקרי ממנה יסופק מחברות הפועלות במסגרת קונצרן התעשיה האווירית.

ייצור המטוס האזרחי יהיה בשדה התעופה "סנטניאל" בעיר אנגלווד שבקולורדו, ואילו הגרסה הצבאית תיוצר במפעל המטוסים של תע"א בשדה התעופה בן-גוריון. לוח הזמנים המתוכנן מתייחס לתחילת ייצור המטוסים בשנת 2008. החברות שוקלות גם ייצור גרסה שלישית של הג'אוולין - שטרם נמסרו עליה פרטים, אך היא עשויה להיות גרסה של מטוס אימון גדול יותר.

הגרסה המתקדמת ביותר תוצע במחיר 9 מיליון דולר

מקור בתע"א אומר כי תהליך גיוס ההון הנחוץ להמשך הפרויקט החל בחודש יוני השנה, ועורר עניין רב בקרב משקיעים פיננסיים ואסטרטגיים. לדבריו, "הדבר מבטיח את המשך התוכנית בהתאם לתיכנון". תע"א ו-ATG מתכננות להתחיל לייצר את שני סוגי המטוסים באופן בו-זמני, בעוד שהייצור של הג'אוולין-30 העתידי צפוי באמצע 2008 או תחילת 2009.

ולנושא מחיר המטוסים: הג'אוולין-20 שייוצר בנתב"ג יעלה ללקוח כ-6 מיליון דולר, והוא יתאים לחיל-האוויר, המעוניין לוציא מהשירות מטוסי אימון מיושנים. הג'אוולין-30 יעלה כ-9 מיליון דולר, והוא מתאים להחליף ברחבי העולם מטוסי אימון כגון סקייהוק ואלפה-ג'ט.

כבר עתה מעורר הג'אוולין-20 עניין בחיל האוויר של אוסטרליה ואף בארה"ב עצמה. הג'אוולין-30 מעורר עניין בסינגפור. יצוין כי בשנה שעברה הוזמנו 10 מטוסי ג'אוולין-10 על-ידי תאגיד EADS האירופאי - הבעלים של יצרנית המטוסים איירבס, האמור לספק אותם למערך האימון של הצי הצרפתי.

http://www.nfc.co.il/Archive/001-D-...ml?tag=19-23-27
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 06-12-2007, 10:14
  לבני לבני אינו מחובר  
תחמושת בע"מ
 
חבר מתאריך: 09.03.04
הודעות: 27,736
קצת מוגזם התיאור הזה לא?...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי AlexZ33 שמתחילה ב "בלעדי: התע"א תייצר מטוס אימון-קרב חדש"

..."החברה האמריקנית פנתה לתעשיה האווירית הישראלית המייצרת ומפתחת מטוסי סילון כבר כמה עשורים, כולל מטוסי הקרב ומשפחת מטוסי המנהלים הכוללת את ה"אסטרה" וה"גלאקסי".

איזה מטוסי קרב (או כפי שנכתב "מטוסי הקרב") ?...
למעט ה"לביא" וה"כפיר" (ששניהם גם לא ממש היו על טהרת ה"כחול לבן" ) איזה מטוסי קרב נוספים פותחו ויוצרו בתהע"א ?...
ואני לא מתכוון להשבחות של מטוסים קיימים.....


ואי אפשר להתעלם גם מהתיאור ה"דרמאטי" הזה:

..." במטוס הצבאי יותקן גם כסא מפלט, לנוכח מורכבות המשימות והטיסות במתארי טיסה מסוכנים."

לא יודע... יש כאן כמה משפטים שבאמת נראים כאילו נלקחו מקטלוג איראני......

ושלא יובן חלילה שאני בא להביע זלזול בהישגים של התעשייה האוירית ! זו ממש ממש לא הכוונה....

ואולי כבר באמת יימצא מחליף ראוי ל"צוקית"?.. מי יודע...

חג שמח.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 06-12-2007, 10:46
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "קצת מוגזם התיאור הזה לא?..."

החברה פנתה לתע"א לפני שנים רבות על מנת שזו תפתח עבורה את נושא האוויוניקה של המטוס.

לתעשיה האווירית יש רקוד מרשים למדי בפיתוח תצורות אוויוניקה למטוסים, מטוסי קרב ומסוקים.

הפרט השולי הזה הושמט ע"י הכותב - כנראה בגלל שלא ידע מה זה אוויוניקה - אז הוא התעלם וכיוה שהרבה לא יבינו...

התע"א מלווה את הג'אוולין עוד משלב המוק-אפ, וייחודו של המטוס הוא באי היותו צבאי - כלומר "יציא" ללא מגבלות.

האופציה לייצר את המטוס בארץ קיימת - אולם התע"א אינה מוגדרת כיצרנית המטוס אלא כשותפה בפיתוחו.

הרעיון הוא לייצר מטוס אזרחי עם מאפיינים של מטוס קרב, שיוכל להיות מרושיין כמטוס אזרחי, ולהימכר לכל מי שחשקה נפשו להטיס מטוס קרב, ולא יכול היה לקנות כזה - אם בגלל מגבלות טיסה או מגבלות רשיון או מגבלות ייצוא\יבוא.

בנוסף לשוק המיוחד הזה - המטוס יוכל לשמש גם כמטוס הדרכה סילוני (עם רמיזה חזקה לכיוון ישראל, ש"עדיין בוחנת מחליף לצוקית מתוך כ-20 מועמדים שונים"...)
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 07:54

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר