
04-12-2005, 01:10
|
|
|
|
חבר מתאריך: 26.06.05
הודעות: 2,627
|
|
|
איך אתה יכול להסביר מה שאתה לא מבין?
Educated Fool, המרכבה סימן 4 נחשב היום לאחד הטנקים המתקדמים העולם (ולא נשווה עכשיו בין הטנקים הטובים העולם, זה שייך לפורום אחר).
כמו כל מכונה חדשה, גם לו יש תקופת הסתגלות. בעבר פורסם בעיתון ידיעות אחרונות (שנוטה להמציא שטויות, במיוחד שתחום הצבא והבטחון שבו כתביו לא מצטיינים בדיוקים וביושר עיתונאי) על בעיית מנוע (שנפתרה הרבה לפני שהכתבה פורסמה), אבל אני בטוח שמאז נפתרה הבעיה (ונמצאו בעיות חדשות, שגם אותן יפתרו).
בעבר, לפני האינטיפאדה, השימוש המבצעי בטנקים היה שימוש של קו טנקים 4 חודשי, ואז אימון ואז קו חי"ר (ובמקרים מסויימים שוב קו טנקים) וחוזר חלילה. האינטיפאדה הכל השתנה, והטנקים נקראים מדי פעם למבצעים, או לתעסוקות ארוכות במיוחד, ובמקרים אחרים אינם בתעסוקה והקו שהלוחמים תופסים הוא קו חי"ר, אז אין תשובה לשאלה שלך.
מבחינת חווית השירות בחיל השריון, אני אישית נהנתי מאד. המסלול קשה מבחינת משמעת, למרות שמבחינת כושר גופני הוא לא קשה במיוחד (אלא אם כן אתה פדלאה מוחלטת, ואז יהיה לך קשה במסעות בטירונות). יש לא מעט לימודים על חלקי הטנק במסגרת המקצוע (תותחן, טען או נהג), משמעת גבוהה מאד, ברוב המקרים יציאות של שבת אחת לשבועיים (אבל זה משתנה אחרי סוף המסלול), ובעיקר הרבה עבודה קשה.
רמת האנשים היא גבוהה, למרות שבתחילת הטירונות יהיו לא מעט חבר'ה בעייתיים (בעיקר כאלה שלא רצו להתפנות בבקו"ם, ואחרי זה נשברו במעצר והתפנו לשריון - ועכשיו עושים את כל הבעיות שבעולם כדי להיפלט ולהפוך לג'ובניקים), אבל רובם "נעלמים" בסוף הטירונות ונשארים הח'ברה הטובים יותר. לא תמצא הרבה ערסים, אבל תמצא ריכוז גבוהה של אנשים עם ראש על הכתפיים וגם כמה "גאונים" (גם לא מעט נפלי-קורס טיס נוחתים בשריון - חלקם מגיעים לקורס "רחף" של הכשרה מהירה יותר).
אחרי סוף המסלול, בערך חצי עד שליש מהמסיימים נשלחים לקורס מפקדי טנקים שהוא קשה מאד (בערך חצי מסיימים) ואלה נשלחים למקומות שונים.
בסך הכל השירות מאתגר ומהנה וקשה להכניס את כולו בתגובה אחת, אבל אם תרצה תוכל לשאול אותי בפרטי ואענה לך על כל שאלה.
אני יכול רק לקנא באלה שמתגייסים היום לשריון ויכולים לשרת רק במרכבות, כי אני הגעתי בזמנו למג"ח (7ג) וההבדלים בינו ובין המרכבה על דגמיה השונים הם כמו בין פרארי לסובארו.
|