16-01-2006, 23:56
|
|
|
|
חבר מתאריך: 06.04.04
הודעות: 2,257
|
|
מוזיאון האויר והחלל, לה-בורז'ה, פאריז
ה Musee de l'Air et de l'Espace נמצא בשדה התעופה לה-בורז'ה הממוקם בצפון פאריז, ואשר אחת לשנתיים מארח את הסלון האוירי המפורסם של פאריז. בתקופה זו של השנה השדה הרבה יותר רדום, אבל המוזיאון מהנה מאד ומומלץ בחום לכל מי שבמקרה נמצא בסביבה.
בכניסה למוזיאון מוצגות שלוש פוגות אשר שירתו בצוות האירובטי הצרפתי, ה Patrouille de France, ונושאות את צבעיו. רגע לפני שאתם מתלוננים, התמונות שצולמו בחוץ אכן קודרות, אבל זה בגלל שכך היו התנאים - התמונות צולמו במזג אויר של כ 3 מעלות.
האולם הראשון אליו נכנסים מכיל תצוגה בנושא ראשית התעופה הצרפתית עד לסוף מלחמת העולם הראשונה. למרות שלא מדובר בתחום אשר מעניין אותי במיוחד, המוזיאון מכיל אוסף מרשים מאד של מטוסים מהתקופה. ביניהם ה Spad VII בתמונה הבאה.
התצוגה המרשימה ממשיכה בחוץ עם צמד טילי אריאן, מטוסי קרב שונים ומגוון מטוסי נוסעים ותיקים, חלקם צרפתים וחלקם לא.
בין היתר מוצגים בחוץ ותיקי זרוע האויר של חיל הים הצרפתי, כגון ה F-8 Crusader הבא, אך גם ה Etendard וה Atlantique הצרפתים, וה Lockheed Neptune האמריקאי.
בתצוגה קיימת גם נוכחות מכובדת של מטוסים זרים, ביניהם מיגים שונים וותיקי חילות האויר האמריקאים, גרמני ושבדי. אחד המטוסים היפים בתצוגה הוא F-105 Thunderchief שעד שראיתי אותו לראשונה בעצמי לא היה לי מושג כמה שהוא מאסיבי.
נקודה אחת שקצת מאכזבת לגבי המוזיאון הוא מיעוט המוצגים בנושא מלחמת העולם השניה, אולם לפחות הם מפצים על זה באיכות עם מטוסים כגון ה Dewoitine 520 הצרפתי וה Yak-3 הרוסי, כמו גם ה Focke Wulf 190 בתמונה.
באולם צמוד מציג המוזיאון שני מטוסי קונקורד, את אב הטיפוס הראשון של המטוס ומטוס אחד אשר שירת את Air France.
אולם נוסף מציג מטוסים קלים, אזרחים וספורטיבים, רובם מתוצרת צרפת. ביניהם שמחתי למצוא מטוס ששירת גם החיל האויר - הנורד נורקרין.
האולם הבא מתואר במפה שצירפתי בשם הבלתי מעניין Hall of Roundels, עד שכמעט שכחתי להכנס אליו. מזל שלא! האולם מכיל את מטוסי הקרב ששירתו את חיל האויר הצרפתי ב 50 השנים האחרונות, ביניהם רבים וטובים ששירתו גם אותנו - האוראגן, המיסטר, הסמב"ד. שימו לב לרצפה - מצויר עליה סמל חיל האויר הצרפתי.
בחלק השני של האולם מוצגים אבות טיפוס צרפתיים שונים. חלקם, כגון המיראז III והמיסטר הראשונים, זכו להתפתח למטוסים עתירי היסטוריה. אחרים, כגון ה S.O. 6000 Triton (תחתון) ה Leduc 010 (אמצעי) ו Leduc 022 (מאחורה) הצליחו קצת פחות.
זהו להיום, תמונות נוספות מכל אגף בהמשך.
_____________________________________
"Perpetuo vincit qui utitur clementia"
|