לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה    ברוכים הבאים לפורום צילום!!!       אוסף אתגרי הצילום של כל הזמנים   מצגת-סרטון ישראל 3 מוכנה כעת להפצה, לצפייה לחצו כאן חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תרבות ואמנות > צילום סטילס ווידאו
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #11  
ישן 15-02-2006, 20:58
צלמית המשתמש של carish1
  משתמש זכר carish1 carish1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.07.03
הודעות: 7,790
שלח הודעה דרך ICQ אל carish1 LinkedIn profile
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי אודי גילת שמתחילה ב "[color=black][font=Arial]רוב..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי אודי גילת
רוב צלמי האירועים לא יודעים גם את זה. ואפילו עם כן זה לא נעים לתקן בפוטושופ 300תמונות שצולמו בחתונה.

אודי, אני אספר לך ולחברים משהו פה...
כשהתחלתי ללמוד לצלם בארץ (ישראל) התלמדתי אצל זוג צלמים שעבדו אחד עם ניקון אנלוגית, F3 אם אני לא טועה ואחד עם Canon EOS 3 וקנון 10D שבזמנו חוץ מה 1D הייתה הכי חדישה שיש.
למדתי מהם, כמו שאני מכנה את זה היום "בדרך הקשה".
אמנם צילמתי בדיגיטאלי אבל אף תמונה לא נערכה. לא ממה שאני מצלם ולא ממה שהם מצלמים.
בכל פריים הייתי חייב לקמפז 100% כמו שהיינו רוצים להציג ללקוח, להדפיס. חשיפה הייתה צריכה להיות מושלמת על ה LCD ואח"כ על המסך ואם לא, DELETE.
ככה למדתי לקמפז תמונות באירוע בצורה מדויקת וחשיפות נכונות, חשיפה איטית ביד חזקה, סיבוב המצלמה כדי לקבל מריחות עגולות מדויקות והכול בלי פוטושופ, בלי שום עריכה. מהכרטיס זיכרון להדפסה.
כשבאתי לפה (ארה"ב), התחלתי לעבוד עם חבר שכבר 6 שנים בעסק הצילום המקצועי. בהתחלה, הוא עוד עבד עם האסלבלד בפורמט בינוני וגדול ורק ב 3 שנים האחרונות עבר לדיגיטלי.
כשהתחלתי לצלם איתו, הוא שינה לגמרי את צורת העבודה שלי. כל כך לא אהבתי אותי עד שממש שקלתי אם להמשיך לעבוד איתו או לא. השוני העיקרי היה העריכה עצמה.
אני אסביר. במקום לקמפז 100% , הוא מצלם זוית יותר רחבה ואח"כ יכול לעשות קרופ ולשקול זוויות אחרות. במקום לחשוף "מדויק על ה LCD " הוא מצלם בתת חשיפה (למנוע שריפת תמונות) ומפצה אח"כ על המחשב. במקום לצלם JPG, מצלמים RAW ואח"כ גמישים יותר ב WB ובחשיפות. DPI יותר גבוהה להדפסות איכותיות והגדלות משמעותיות.
הכי הפריע לי, נושא הפלאש. אני רגיל לצלם עם פלאש על הבודי. אצלו, הפלאש מחובר בכבל Off Shoe cord שנותן לך להחזיק את הפלאש בגובה חצי מטר מעל המצלמה ובכך אתה מונע הצללות על הקירות (מתן זוכר את ההדגמה, בטוח שיסכים איתי שזה משנה המון). כמובן שיד שמאל שלך נפרדת מהזום ומיצוב העדשה והמצלמה וזה ממש ממש לא נוח אבל כשמתרגלים, מבינים את היתרונות.
לי הפריע עוד משהו. הרגשתי שאולי אם אני צלם טוב ויש לי איזה כישרון, הוא לא בא לידי ביטוי כשפוטושופ וכבלים משנים את כל צורת העבודה שלי ובעצם עושים את העבודה.
אחרי זה, הבנתי, שכשאתה מצלם אירועים... הכי חשוב זה לתת ללקוח שלך עבודה יוצאת מן הכלל שהרמה שלה הכי טובה שבעולם ולא משנה אם אני לא מרגיש "אומנותי". כשמדובר בכסף, אפשר לשים את ה"אומנות" בצד ולתת לטכנולוגיה לעשות את העבודה.
כמובן שזה לא אומר שכל פראייר יכול לקנות ציוד ולהתחיל למכור אירועים ב 3000$ אבל אני חושב שהכוונה ברורה.
אז בהמשך למה שאמרת במשפט האחרון, לפעמים, גם אם זה לא נעים, צריך לשבת ולתקן, לערוך ולסדר 300 ואפילו 1300 תמונות בפוטושופ. כי העבודה של צלם דיגיטאלי לא נגמרת כשהכרטיס יוצא מהמצלמה, היא רק מתחילה.


מה דעתך? והייתי שמח לשמוע את דעתם של אחרים.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 15-02-2006, 21:23
  אודי גילת אודי גילת אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.01.06
הודעות: 6,866
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי carish1 שמתחילה ב "[QUOTE=אודי..."

לא כול צלמי האירועים הם קרישים כמוך וכמוני. אני גם עובד בחנות צילום פעמיים בשבועה בעבר ההיית עובד יותר. רוב הצילומים שאנו מקבלים מצלמי אירועים הם מתחת לכול ביקורת. ואנו עובדים עם צלמים רבים. ישנם מספר מצומצם של צלמים שבאמת מוציאים תוצאות טובות. אני לא אשקך שבאירועה מסוים שאני צילמתי לקטלוג של החברה המפיקה צלם האירועה צילם שם עם מינולטה ישנה (ללא AF ) ועבד שם על פרוגרם קנה פלש משומש TTL שלא מתעים למצלמה. שניסיתי להסביר לו על המצלמה יסתבר לי שהוא לא יודעה שום דבר לא צמצמים לא מהירויות פשוט כלום ועבדו עלב עם הפלש. רוב צלמי האירועים שאני פגשתי לא מבינים גדולים בצילום. לא לכולם יש D5 ויודעים אך להשתמש בה. כמובן שיש תותחים בתחום אבל חלק נכבד קונה מצלמות טובות עובד על פרוגרם וזהו כמובן שיש ידע הכול ניראה טוב יותר ומי שרוצה להיות טוב צריך ללמוד או בקורסים או באוניברסיטה או בדרך הקשה קמו שאני אתה ורבים אחרים עסו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 15-02-2006, 23:55
צלמית המשתמש של carish1
  משתמש זכר carish1 carish1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.07.03
הודעות: 7,790
שלח הודעה דרך ICQ אל carish1 LinkedIn profile
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי אודי גילת שמתחילה ב "הכול בצחוק. מה שמפריע לי ב..."

תראה אודי, הכל יחסי. לפני שיצאה ה 20D, ה 10D היה סוף הדרך. ההבדלים המשמעותיים לדעתי ביניהם (בתור אחד שמשתמש בשניהם המון) הם:
1. מהירות הדלקה. ל 10D לוקח איזה 2 שניות, ב 20D, זה 0.2 וזה פשוט נדלק בלחיצה - זמן תגובה.
ומי שצריך לצלם ספומטני יודע שזה הבדל שמיים וארץ.
2. נק' פוקוס. רק אחרי שמישהו שמשתמש ב 10D יעבוד עם ה 9 נק' שמפוזרות יותר טוב, יודה שזה באמת שונה ומשמעותי.
3. זמן כתיבה וקריאה יותר אפקטיבי...
4. יש עוד הרבה הבדלים טכניים אבל DPREVIEW עושה עבודה טובה בלזבל במוח על זה...

עם 16מ"מ על ה 10D או 20D מקבלים רחבה לא רעה...
אגב, קנה 10D מושמשת בארה"ב, 550 דולר....
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 17:34

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2025 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר