לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #7  
ישן 11-04-2007, 19:46
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
הממממ...
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי ארי 13 שמתחילה ב "תגובה לך ול-iaf-men"

אני הייתי יוצא מנקודת מוצא אחרת - גינס היא מבשלת בירה ולא מרכז בלתי תלוי לתיעוד שיאים. זה יעמיד את הספר במקום הראוי יותר.

עכשיו - בתור אחד שעבד בהוצאת כרטא, וגם תרגם את הקטע הזה (תוך שמירת נאמנות למקור) אני חייב לציין שזאת לא הפעם הראשונה בה נתקלתי ב"אי דיוקים" בספר השיאים של גינס - למשל - חוסר עיקביות בנתוני שבירת שיאי המהירות בטיסה...

צריך תמיד לשאול האם הם מודדים את המרחק האנכי של המטוסים או את המרחק האופקי - שהרי מטוס יכול לטוס 45 ס"מ מעל המטוס השני, אבל 5 מטרים מצידו...

סתם נקודה למחשבה...

אני יכול לאמר לך שבכרטא היתה הוראה מגבוה שלא לתקן טעויות מן המקור. לשמחתי - אני לא עובד שם יותר.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 11-04-2007, 20:11
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ארי 13 שמתחילה ב "האם מטוסים יכולים לגעת זה בזה תוך כדי טיסה?"

בתרגיל הנ"ל באמת טסים מרחק אופקי מסוים בין המטוסים והתרגיל מתבסס על אשליה אופטית מסוימת.
מעבר לזה, אין שום בעיה לטוס 45 ס"מ בין מטוסים בטיסת מבנה מכונס, זה לא המרחק המקובל אבל זה לא בעיה, פרט לכך שזה מסוכן.
מטוסים יכולים לגעת אחד בשני כפי שהוסבר, ככל שהזוית בין הנתיבים ומהירות הסגירה ביניהם תהיה גדולה יותר כך הנזק יהיה גדול יותר, אבל תאורתית (וזה קרה כמובן גם מעשית..) הם יכולים לתת נגיעה קטנה כזו במצב של טיסת מבנה מכונס מבלי שיגרם כמעט נזק.
כפי שנכתב, זה מאוד מסוכן בכל מקרה ולא עושים זאת, בפעמים שזה קרה זה כמובן היה בטעות ורק במקרה לא נגרם אסון.
אמיל.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 24-04-2007, 00:01
צלמית המשתמש של jetman_1
  jetman_1 jetman_1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.10.04
הודעות: 158
מותר גם לגעת...
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "בתרגיל הנ"ל באמת טסים מרחק..."

1-----במלחמת קוריאה היה מקרה שבו במטוס סייבר אחד כבה המנוע, והמוביל שלו דחף אותו אל מחוץ לשטח האויב אל עבר הים, ע"י דחיפת החרטום שלו לצינור הפליטה. למרבה הצער הטייס הנדחף נטש וטבע בים. הטייס הדוחף היה רוביזון רייזנר, שהיה אחר כך שבוי 7 שנים בצפון ויטנם, הפקד השבויים ואחד הגיבורים של אותה מלחמה אומללה.
דגם המתאר את מבצע ההצלה הזה נמצא במוזאון התעופה בטלסה, אוקלהומה, ואם לא אשכח אעלה אותו לפורום.
2--- בשנות השלושים ניסו האמריקאים לפתח "נושאות מטוסים מעופפות" - להפוך ספינות אויר לנושאות מטוסי קרב. פותח מטוס קרב קטן sparrowhawk שהיה נישא בתוך ספינת האויר, משוגר ממנה, וחוזר ונתפש אליה עם וו תליה מיוחד
3--- אחרי מלחמת העולם השניה חשבו האמריקאים שצריך לצייד את המפציץ הענק B-36 במטוס קרב להגנתו, וכך פותח מטוס הקרב הסילוני הקטן בעולם, מקדונל XF85, שנתלה בגחון המפציץ באמצעות וו מיוחד, שוחרר וחזר והתחבר תוך כדי טיסה
4---- הרוסים עשו הרבה ניסויים בשנות השלושים של נשיאת מטוסי קרב ע"י מפציץ, וכאן מדובר ב-4 או 5 מטוסים על המפציץ! למיטב ידיעתי הוא היה יכול לשאת ולשגר אותם אבל לא לקלוט אותם חזרה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 24-04-2007, 08:03
  knight1 knight1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 339
החילוץ מקוריאה חזר על עצמו בויאטנם - סיפור מדהים!
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי jetman_1 שמתחילה ב "מותר גם לגעת..."

באחד מפרקי הסדרה JAG דחף הגיבור מטוס F-14 פגוע במטוסו מעבר לשטח אויב. בסוף הפרק הופיעו כתוביות שדיווחו שהסיפור מבוסס על מקרה אמיתי, עם תמצית האירוע. חיפשתי באינטרנט ומסתבר שהסיפור אמיתי.

תקציר האירוע:

במרץ 1967 תקף מבנה מטוסי "פנטום" מטייסת 433 (אובון, תיאלנד) מטרות בצפון ויאטנם. מטוסיהם של המוביל (סרן בוב פארדו) ומס' 2 נפגעו מנ.מ. מס' 2 איבד דלק רב וכיבה מנוע אחד. מהנתונים היה ברור שאין סיכוי שיגיע לנקודת תידלוק אווירי ויאלץ לנטוש בשטח אויב.
מס' 1 נכנס תחת מס' 2 וביקש ממנו להוריד את וו העצירה (המאסיבי). הוא מיקם את "הנעל" בקצה הוו מול מגן הרוח הקדמי שלו ודחף לסירוגין, כל כמה שניות, את מס' 2. תוך כדי כך נאלץ לכבות מנוע אחד וכשמגן הרוח שלו הולך ונסדק. הדחיפות נמשכו לאורך 88 מי"מ עד שהגיעו שניהם, עם אפס דלק, מעל לאוס הידידותית. ארבעת אנשי הצוות נטשו בהצלחה וחולצו.

נגיעת מטוס אחד בשני (למעט תדלוק אוויר שנעשה תמיד כשצינור התדלוק גמיש/טלסקופי) היא "תאונה". בצוות האווירובטי שלנו, לפני כמה שנים, נגעו הבידונים של שני מטוסים. לא נגרם נזק רב אבל המקרה מוגדר בהחלט כתאונה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 24-04-2007, 09:12
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי jetman_1 שמתחילה ב "מותר גם לגעת..."

3) לתוכנית הגובלין היה המשך בדמות תוכניות FICON בה נעשה שימוש במטוס הגיוני יותר מסוג RF-84. פיתוח שונה היה פרוייקט TOM TOM, בו נגררו שני מטוסים דומים בצורה נסיונית ע"י B-29. בניגוד לשתי התוכניות הקודמות, ב-TOM TOM מטוסי הצילום נועדו להתחבר לנקודות הנשיאה שבקצות כנפי מטוס האם מסוג RB-36 רק באויר.
4) פרוייקט זה נקרא Zveno ופותחו בו מספר קונפיגורציות שהתבססו כולן על מטוס אם מסוג TB-3.
בתצורת Zveno 5 מטוס האם נשא את מטוס הקרב על נקודת עגינה מתחת לגחון, אשר אפשרה התחברות רק באויר. הסובייטים השתמשו כאן במתקן עגינה דומה מאוד למתקן שהותקן בספינות האויר האמריקאיות. למעשה בתצורה זו נעשתה העגינה הראשונה בהיסטוריה של שני מטוסים באויר ב-23 במרץ 1935.
התצורה עם חמישה מטוסים נקראה Aviamatka, אבל את המטוס החמישי ניתן היה לאסוף רק באויר באמצעות מתקן העגינה שבגחון.
התצורה המבצעית הסופית נקראה SPB והיא כללה שני מטוסי I-16 חמושים בפצצות. בתצורה זו ניתן היה לשגר את המטוסים אבל לא לאסוף אותם באויר.

לגבי נגיעות באויר, ב-2005 אירעה תאונה מסוג זה בת'נדרבירדס במהלך מפגן בשיקגו. הנזק הסתכם בנט"ל שבור ובקרקוע. ניתן לראות בתצלום את הנט"ל הימני של המטוס האחרון (דו-מושבי מחליף) מתעקם כלפי מעלה כתוצאה מהנגיעה במייצב הגובה של המטוס הימני במבנה.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תצלום מ-Airliners.net.

נערך לאחרונה ע"י Fox450 בתאריך 24-04-2007 בשעה 09:15.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 16:08

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר