לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה   מה שבראש היתרון האנסי | freedom.fresh.co.il   נושא: ילדה, רוצה לבוא אתי לדירה? –אני רק בת ארבע־עשרה. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > מה שבראש
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #8  
ישן 05-05-2006, 22:04
צלמית המשתמש של inspire
  inspire inspire אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.04.04
הודעות: 2,059
שלח הודעה דרך MSN אל inspire Facebook profile
ג. יפית היא סיפור הצלחה, מקצועי ועסקי.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Lycans שמתחילה ב "ג.יפית"

ג.יפית, דעה אחרת

ג. יפית היא סיפור הצלחה, מקצועי ועסקי. כל הבזים לה עוד לא למדו על פרסום והתנהגות צרכנים את מה שיפית כבר מזמן שכחה

אם יש דבר אחד שאיננו שנוי במחלוקת, שמוסכם על הכל ומשותף לכל הפרסומאים הצעירים ולחלק לא מבוטל של הפרסומאים הבוגרים, לכל החושבים שהם מבינים בפרסום ול"אינטליגנציה" התל אביבית, זה הצחוק והלעג לג.יפית. ואני רוצה לנצל במה זאת כדי להביע, כהרגלי, דעה אחרת. לצאת מחיק הקונצנזוס החמים ולעמוד על סוד הצלחתה.

אין מחלוקת, גם לא בקרב המלעיגים, שג. יפית היא סיפור הצלחה, מקצועי ועסקי. מהו הסוד אם כן? היא לא יפה, היא כבר לא צעירה, הטקסטים שלה שבלוניים וחוזרים על עצמם, לעייפה. נ-קו-דה. ההפקות שלה סטנדרטיות, פניני הלשון שלה מזכירות, מעת לעת, את "לימור" האגדית. וזה נבדק מחקרית. היא מוכרת כל דבר, מכל הבא ליד, מאבקות כביסה ועד גלולות הרזיה, ממזון תינוקות ועד תרופות ללא מרשם.

אז איך זה שהיא בכל זאת כל כך מצליחה? פשוט מאוד. כי זה עובד.

כל הבזים לה והששים לציין אותה כסמל לשקיעת הפרסום, מקיימים את משפט חז"ל הידוע "הפוסל, במומו פוסל", כי הם מעידים על עצמם שמה שהם עוד לא למדו על פרסום והתנהגות צרכנים, יפית כבר מזמן שכחה. לעניות דעתי, יפית הצליחה לפתח סוגה (ז'אנר) ייחודית בענף הפרסום. מדיום בפני עצמו. לא ידוע לי שיש שני לו בעולם כולו. כיום, לכל מדיה פלנר יש בארסנל שלו עיתונות, שילוט חוצות, רדיו, טלוויזיה ו...ג. יפית.

היא התחילה כחלוצת הפרסום "המערכתי" בעיתונות, אבל בזה לא היה כל חידוש. שיטת פרסום זו כבר היתה מוכרת בעולם, וגם בארץ קמו לה, ליפית, מתחרים. אבל הייחוד שלה התבטא בזה שהיא מיצבה את עצמה כמדיום פרסומי המתנהג כמו כל מדיום אחר. דהיינו, היא לא התחרתה במשרדי הפרסום, אלא עבדה איתם, ושילמה להם את עמלותיהם, כמקובל.

עם פתיחת הטלוויזיה המסחרית זיהתה יפית זיהתה "נישה" ייחודית והציעה את עצמה כמדיום אופציונלי למפרסמים דלי תקציב, המשתמשים בפרסום ככלי מכירה - מפרסמים שרוצים לראות החזר מיידי על ההשקעה. והיא הוכיחה שהיא מספקת את "הסחורה".

בצד זיהוי הנישה הנכונה היא הצליחה לפתח את אותה סוגה ייחודית של מגישה הממליצה על המוצרים אותם היא מפרסמת, תוך כדי בניית דמותה כסמכות צרכנית אשר בודקת, חוקרת ומשווה ומפרסמת אך ורק את המוצרים שעמדו, לכאורה, במבחניה. כך, יחד עם המדיום והז'אנר היא בנתה את עצמה כמותג העומד בזכות עצמו, הנושא על מרכבתו את מרכולתם של המפרסמים, לקוחותיה.

עכשיו, די ברור שהצופה האינטליגנטי לא "קונה" את הסחורה הזאת ואפילו סולד ממנה,כמדיום וכמותג, אלא שגדולתה האמיתית של יפית הוא בהכרה שהצופה האינטליגנטי, הוא במיעוט זניח, ולכן היא לא סופרת אותו. הוא לא קהל המטרה שלה. קהל המטרה ,אליו היא פונה ועליו היא ממוקדת, הם אותם 70% מהאוכלוסייה השותים את דבריה בצמא, המאמינים לכל מילה היוצאת מפיה והרואים בה את הסמכות העליונה.

מיקי שטראוס מספר שבזמנו כשהמנהלים שלו הציעו להיכנס לתחום החומוס הוא נתקף חלחלה. הוא, ה"יקה" מנהריה, ימכור חומוס? מה תגיד אמא שלו, מנוחתה עדן? בסופו של דבר הוא לא עמד בלחצים, ונאמן למשנתו שצריך לתת למנהלים לנהל, הוא ניאות, אבל העמיד לנושא תקציב פרסום זעום של 5,000 דולר. לא יותר. בכסף הזה הדבר היחיד שניתן היה לעשות הוא לפרסם אצל ג.יפית.

לדעתו, בזה הוא יצא ידי חובה וקיווה, בסתר לבו, שהמוצר ימות מות ישרים ושמו הטוב יינצל. אלא של"אסונו" ציפתה לו הפתעה. הוא לא ידע להעריך נכונה את כוחה של יפית בקרב צרכני החומוס. המותג "חומוס אחלה" הפך חיש קל למותג הנמכר ביותר של שטראוס, למשך שנים ארוכות. בלי מסע החדרה עתיר פרסום ובלי הרבה מאמץ. בלי אסטרטגיה ובלי קריאייטיב. כולה ג. יפית.

את הסיפור הזה או דומים לו, יכולים לספר כמעט, כל מי ששמו את יהבם על ג. יפית.

זה גם הזמן להכות על חטא. אני מכיר את יפית ופועלה מיומה הראשון בענף ומאז ומתמיד התנגדתי נמרצות לסוגת הפרסום שהיא ייצגה ופיתחה, ולא בגלל שחשבתי שהיא איננה יעילה. ההיפך הוא הנכון. דווקא בגלל שחששתי מיעילותה. חששתי חשש עמוק שפרסום מהסוג הזה עלול לשמוט את תשתית האמינות מתחת לתעשיית הפרסום כולה. וללא אמינות וללא אמון, אין פרסום. חששתי וכך גם אמרתי לה בזמנו, שהיא מנסרת את הענף עליו אנו יושבים. מסתבר שטעיתי והתבדתי.

כיום, 30 שנה מאוחר יותר, אפשר לקבוע שלא זו בלבד שמרבית האוכלוסייה לא איבדה את אמונה בפרסום של ג. יפית אלא היא רואה בה אורים ותומים בתחום הצריכה. מעין מדריכה לצריכה נבונה. מה זה אומר על האוכלוסייה? תשפטו בעצמכם. אבל מה שזה אומר על יפית זה שהיא, ללא ספק, פרסומאית דגולה. עם שומשום ובלי שומשום.

נלקח מ- http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3045254,00.html
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 06-05-2006, 15:33
צלמית המשתמש של Gomp
  משתמש זכר Gomp Gomp אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.01.03
הודעות: 4,788
Facebook profile
מנהל עסקים :/ פרוש לדוקים
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי Papa_Sutul שמתחילה ב "תלמדו מנהל עסקים.."

דבר ראשון, רואים שאתה לא מבין בכלום, כי אמרת על תגובה שהיא ארוכה ושלא קראת אותה שהיא נכונה, והתלהבת בקטע של מנהל עסקים,תעשיה וניהול (מעשיה וטיול) או Whatever...
זה כמו להגיד על עצמך שאתה עורך דין אבל לא לקרוא את האותיות הקטנות בחוזה.. ז"א שטויות..

אמרת על משהו שהוא נכון בלי לקרוא אותו,ועוד להתלהב מזה? עד כמה מפגר אפשר להיות..


הולך לה פשוט כי הפרסומות שלה זולות יחסית, נותנות חשיפה למוצרים שבלאו הכי נקנים ועומדים ברמה סבירה בשוק, אז מצד המפרסם אם הוא חוסך בהוצאות הפרסומת ומצד שני על הרווח הזה מוריד את המחיר או יוזם מבצעים דרך רשתות השיווק אז מה שקורה זה שיותר אנשים שנחשפו למוצר יקנו אותו ואז הגרף מכירות עולה וזה מחזיר את ההשקעה.

חוצמזה שכשעלה ערוץ 2 היה אפשר לקנות פשוט נתחי פירסום גדולים בבט אחת כי אז זה היה חדש, ובחוכמה שלה היא השתלטה על הרבה זמן פרסום.

לדעתי אפשר להגיד שהיא מותג, אבל לא במובן החיובי,..
אם זה נראה כאילו זה עובד, אם זה עושה רעש כאילו זה עובד, אם בחשבון בנק מרגישים שזה עובד אז כנראה אפשר להגיד שזה עובד.

אממ.. ושים לב שהמוצרים שהיא מפרסמת הם מסוג מסויים, כזה שלא דורש שיכנוע מיוחד,
אבקת כביסה וכל אלה סבבה,.. אבל מכונית לא תראה אותה מפרסמת..

זה לא משנה את זה שהיא מעצבנת.. ושזה פשוט דפוק לראות פרסומות כאלה מפגרות..


ממ.. נראה לי יש מצב טוב שתסכים איתי :] תגובה ארוכה, אז בטח גם לא תקרא..
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
impossible is nothing..

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 06-05-2006, 15:45
  Papa_Sutul Papa_Sutul אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.12.04
הודעות: 825
אוקי ברנש..
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי Gomp שמתחילה ב "מנהל עסקים :/ פרוש לדוקים"

ככה.. למדתי את הנושא בבצפר.. שנה.. ואז פרשתי מזה.. (מוגבר, 5 יחידות) ככה שהידע שלי לא הכי מפותח בנושא
מה שכן למדתי, זה מה שאני יודע לומר, ואל תגיד לי שאני מבלבל ת'שכל כי המורה שלי (שהיא תותחית אגב בנושא הזה והיא עבדה במשרד האוצר וכל המקומות האלה שמתעסקים בזה), כל פעם העלתה דוגמאות.. והיו לה 1000 דוגמאות, וכל פעם על ג' יפית היא אמרה ככה וככה ואני אמרתי לך מה שהיא אמרה.. וזה נכון, אז גם אם אתה למדת את זה באוניברסיטה או משהו.. אל תרוץ ותגיד שאני מדבר שטויות
ומה שINSPIRE כתב.. אמרתי שלא קראתי את זה.. לא קראתי את כל התגובה.. קראתי התחלה.. קראתי את מה שכתוב באדום ואת הסוף.. ופה ושם מה שעיניים הצליחו לקרוא
ובשורה התחתונה לזה גם אני חתרתי..
אתה גם צודק בתגובה שלך..
תכלס תכננתי לא לקרוא גם אותה עד שראיתי את השורה האחרונה=)
אבל הידע שלי דיי מוגבל ומה שכתבתיי זה מה שאני יודע וזה נכון. אתה יכול לתת לפרסומות שלה כל מיני מישורים (כמו שנתת.. על המוצרים שהיא משווקת..)

ולמה אתה חושב שהיא מביאה את אישתו של הבן שלה..?
בגלל שסומכים על המילה של ג' יפית... (חלק מהציבור.. החלק הלא אינטילגנטי במיוחד כמו שכתב INSPIRE) ועכשיו היא בטח כבר רוצה לפרוש, אז היא מכניסה עוד דמות לפרסומות שלה בשביל שיראו.. על זאת אפשר לסמוך
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 06-05-2006, 15:51
צלמית המשתמש של Gomp
  משתמש זכר Gomp Gomp אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.01.03
הודעות: 4,788
Facebook profile
חח.. סבבה :)
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי Papa_Sutul שמתחילה ב "אוקי ברנש.."

אין גם מה להתווכח..

בררר... וכל הכבוד למורה שלך,
בכל מקרה, לא'דע מה אני מבין מהחיים שלי כי זה לא אומר כלום, אבל סמסטר שעבר לקחתי קורס בשיווק, המרצה שלי היה זה שאחראי לכל הפרסום וכל הדברים האלה של ידיעות אחרונות וכל מיני כאלה..
(אז נראה לי שיש מצב שהוא מבין קצת), אממ..
אבל בתכל"ס לא צריך קורס בשיווק או ממש ללמוד את זה כדי להבין שהפרסומות שלה זה חירטוטים לפנים...

היורשת שלה יכלה להיות גם כפכף,..
הקיצר היא סתם רוצה לקמבן את מאיה ישעיהו לפרסומת כדי לתת לה להרוויח קצת ויש מצב אחר כך להחליף אותה, אתה לא מבין שלא קונים מוצרים בגלל שג' יפית המליצה עליהם, זאת לא הסיבה, זה לא שהיא משדרת אמינות, כי אין לה אמינות בשיט,. פשוט זה כמו שאמרתי מקודם..

ונמאס לי מזה, אז עזוב..
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
impossible is nothing..


נערך לאחרונה ע"י Gomp בתאריך 06-05-2006 בשעה 15:53.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 01:33

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר