לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום פוליטיקה ואקטואליה, נא לשמור על שפה נאותה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > פוליטיקה ואקטואליה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 14-05-2006, 07:18
  מדינאי מדינאי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.04
הודעות: 9,419
ל"ג בעומר מסמל נצחון נגד החנפנים ושטינקרים

מסכת שבת דף לג, עמוד ב:

ישבו רבי יהודה ורבי יוסי ורבי שמעון בר יוחאי. וישב ביניהם גם יהודה בן גרים .

פתח ר' יהודה ואמר כמה נאים מעשיהן של אומה זו (מלכות רומי) תקנו שווקים, תקנו גשרים, תקנו מרחצאות. רבי יוסי שתק. נענה רבן שמעון בר יוחאי ואמר כל מה שהם עשו לא עשו אלא לצורך עצמן: תקנו שווקין להושיב בהן זונות, מרחצאות לעדן בהן את עצמן, גשרים ליטול מהן מכס.

הלך יהודה בן גרים וסיפר דבריהם ונשמעו למלכות רומי.

הגזר דין של ממלכה הרומית לא איחר מלהגיע: יהודה ששיבח את הממלכה יתעלה (יצ'ופר), יוסי ששתק יגלה לציפורי, שמעון שגינה את הממלכה יהרג.

הלכו הוא ובנו רבי אלעזר והסתתרו בבית המדרש. ... אחר כך הם ברחו והסתתרו במערה.
_____________________________________

יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן (תהילים קכט, ח)


נערך לאחרונה ע"י מדינאי בתאריך 14-05-2006 בשעה 07:45.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 14-05-2006, 11:47
  מדינאי מדינאי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.04
הודעות: 9,419
למה שנאה, למה נקמנות. האם חג פורים זה גם חג שנאה?
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי ישראל היפה שמתחילה ב "ל"ג בעומר הוא חג שמח-הוא אפילו מבטל ימי אבל וקינה"

האם חג פורים זה גם חג שנאה לכל מיני "המן"ים למיניהם.

אם מישהו מתכוון לשחק אותה את המן הרשע, האם אתה תגיד שבגלל זה נפסיק לחגוג את פורים?

אותו דבר אם מישהו החליט שישחק אותה את הלקקן למלכות רומי ולא יהיה גאה ברבי שמעון בר יוחאי, לא בגללו נפסיק לחוג את חג ל"ג בעומר.

דרך אגב יש סמליות מיוחדת בזה של"ג בעומר חל באותו יום בשבו שבו חל יום פורים והסימן הוא "פל"ג" - פורים-ל"ג בעומר.
_____________________________________

יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן (תהילים קכט, ח)


נערך לאחרונה ע"י מדינאי בתאריך 14-05-2006 בשעה 11:50.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 14-05-2006, 14:07
  מדינאי מדינאי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.04
הודעות: 9,419
חג פורים אינו מבטא שנאה לגויים, רק ל"המן"ים ולהיטלרים למיניהם. עובדה: המלך אחשוורש
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי ישראל היפה שמתחילה ב "כן גם חג פורים מבטא שנאה - אלא בפורים מבטאים שנאה לגויים ואתה מבטא ומעורר שנאה פנימית"

היה גוי, והוא זה שבסופו של דבר שינה את דעתו ונהפך לידידם של מרדכי ואסתר. ולא זכרו לו אפילו את העובדה שהוא היה זה שהיה חתום מקודם על הצו של השמדת העם היהודי.

כמובן, שגוי שמתחשק לו להיות ממשיך דרכו של המן הרשע, לא ימצא הרבה סימפטיה במגילת אסתר...

ייתכן שגם יהודים שמתעקשים להגיד שחג פורים מסמל משהו נגד גויים, בגלל שמדובר איך היהודים חיסלו את מי שרוצה לחסל אותם, גם הם לא מרגישים טוב בחג הזה. אולי הם רוצים להתנצר או להתאסלם, מה לעשות. הם אתה רוצה שבגללם נפסיק לחוג את חג הפורים.

מפחיד לחשוב שיש בינינו שמאלנים כאלו שאפילו חג הפורים - יום הצלת העם היהודי - אינו לרוחם. לא פלא שיש ביניהם כאלו שמעדיפים לנגן את המנגנה של וואגנר... ה' ירחם.
_____________________________________

יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן (תהילים קכט, ח)


נערך לאחרונה ע"י מדינאי בתאריך 14-05-2006 בשעה 14:17.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 14-05-2006, 12:11
  מדינאי מדינאי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.04
הודעות: 9,419
ומה לעשות בכל זאת אם יש חס וחלילה שטינקר ומתחנף למלכות רומי
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי מדינאי שמתחילה ב "ל"ג בעומר מסמל נצחון נגד החנפנים ושטינקרים"

הרי ל"ג בעומר יש לו עוד משמעות: שבו הפסיקו תלמיד רבי עקיבא למות. כידוע שהסיבה שהייתה ביניהם מגיפה היה על "שלא נהגו כבוד זה לזה".

בעצם, ייתכן שתהיה לנו פה אי התאמה כביכול בין שני המשמעויות של ל"ג בעומר:
1. שבו הפסיקו תלמידי רבי עקיבא מלמות,
2. יום ההילולא של התנא הקדוש רבי שמעון בר יוחאי.

אבל כשנזכור שרבי שמעון בר יוחאי היה אחד מתלמידיו הכי מובחרים של רבי עקיבא נבין שזה לא ייתכן. רבי עקיבא היה זה שאמר "ואהבת לרעך כמוך זה כלל גדול בתורה".

רבי שמעון בר יוחאי אמר "יכולני לפטור את כל העולם כולו מן הדין". פירושו שגם אם יש חס וחלילה דין, הוא יכול לפטור את כל העולם. זה לא חס וחלילה וויתור לרוע. אלא אם נחשוב טוב על יהודים, זה יגלה את הטוב הטמון בתוכם ויקרב אותם.

וגם אם בשום פנים ואופן אי אפשר למצוא הצדקה למעשיהם, אם נבין שיש להם יצר חזק שמטריף את דעתם, לא נוכל לשפוט אותם, כמו שחכמינו ז"ל אמרו אל תדין את חברך עד שתגיע למקומו.

זה לא אומר להתייאש מהם חלילה, אלא להיפך ללמד עליהם גם זכות, לחשוב ולהגיד שאם יש להם יצר כה חזק, בטח שהקדוש ברוך הוא נתן להם גם את הכוחות העצומים להתגבר על היצר שלהם, ובגלל שטמון בתוכם כזה פוטנציאל עצום להפוך את עצמם מהקצה לקצה, בגלל זה עצמו צריכים לכבד אותם.

מקורות: לקו"ש חלק כז פרשת אמור.
_____________________________________

יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן (תהילים קכט, ח)


נערך לאחרונה ע"י מדינאי בתאריך 14-05-2006 בשעה 12:19.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 11:59

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר