17-05-2006, 07:33
|
|
|
חבר מתאריך: 04.05.06
הודעות: 613
|
|
תשובות ל-bertold ומתן11
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי רועי AZ שמתחילה ב "הטיפול בנושא הגרעין האיראני - לידי המוסד או המועצה לבטחון לאומי?"
המועצה, בכל מקרה, איננה גוף אופרטיבי אלא מייעץ. לכן אין חשש שקיומו של יועץ דומיננטי ייתר את תפקיד שר הבטחון. לשר הבחון יש מרד לנהל, הוא האחראי אדמיניסטרטיבית על הצבא, תעשיה בטחונית (הולכת ומפרטת אז פחות חשוב) וכו'. אין שום קשר בין תפקידו לתפקיד היועץ. עם זאת, השאלה שלך לא היתה מיותרת: במדינה במולגנת כמו שלנו, כשכולם עושים הכל, או לפחות רוצים לעשות הכל, וכשמעמדו של שר הבטחון - בד"כ - הוא בסה"כ מעמד של רמטכ"ל פלוס, אכן שרי בטחון חוששים ממועצה בעלת מעמד עצמאי ורלוונטי. זו הסיבה, למשל, שרק אחרי שאיציק מרדכי עזב את משרד הבטחון והתנגדותו הפסיקה להיחשב, יכול היה נתניהו להקים את המועצה - דבר שרצה לעשות שנתיים וחצי קודם לכן, כשנכנס למשרד ראש הממשלה. זו גם אחת הסיבות שמופז, כרמטכ"ל, התנגד למינויו של עוזי דיין כראש המועצה (למרות ששם היתה מעורבת גם טינה אישית).
בנוגע לאגף התכנון של צה"ל - אמרת אגף התכנון, אמרת צה"ל. כמה שהם לא יהיו חכמים ונבונים ורחבי אופקים, הם עדיין מייצגים את החשיבה הצבאית וההיבט הצבאי, ולא מסוגלים לכסות, אפילו בקירוב, את מכלול ההיבטים הרלוונטיים לסוגיה האיראנית כמו גם לסוגיות אחרות. אגב, אחת הטעויות הקשות, בעיני, של השנים האחרונות בכל הנוגע למהלכים המדיניים שיראל היתה שותפה להם, או ניסתה ליזום בעצמה - היא המעורבות המיותרת והמזיקה של אגף התכנון בצה"לף שבאמת ניסה לתפוס קונטרול על עניינים שאין לו מושג בהם וזה הצליח לו, פשוט כי לא היתה אופוזיציה ראויה (אגף התכנון במשרד החוץ, למשל, קטן ממנו בצורה לא פרופורציונלית).
יום נעים
|