
24-05-2006, 15:05
|
|
חסום
|
|
חבר מתאריך: 13.03.04
הודעות: 1,502
|
|
חבל רק שלחבילת 3 מגה יש רוחב פס עולה של 256 קילו ביט. לדעתי זה היה צריך להיות 768
קילו ביט או אפילו 1 מגה ביט. למרות שזאת התקדמות משמעותית בנושא, עדיין נראה שהם
לא הפנימו עד הסוף שרוחב פס העולה צריך להיות אחוז קבוע מרוחב פס היורד. לדעתי בין
25% ל 50% ולא פחות.
עכשיו נשאר רק לחכות עד שבזק שאמרה תמיד שאין דרישה לחבילות עם רוחב פס עולה
משמעותי תציע גם היא חבילות - אחרת תראה איך הרבה מאוד לקוחות יצביעו ברגליים.
אני תמיד לא הבנתי למה הוט מוותרת על היתרון הכי משמעותי שלה - להציע רוחב פס עולה
גדול ללקוחות, שכן בטכנולוגיית הכבלים ניתן להגיע ל20 מגה רוחב פס עולה ו 32 מגה יורד.
זאת מול 1 מגה אחד בלבד בADSL ו כ2 מגה בADSL2 בלבד.
הוט יכלו גם להציע חבילות סימטריות של 1.5, 3 ו 5 מגה במחירים נורמליים ובכך להרוס את
המונופול של בזק לשירותים עסקיים - מי ישלם אלפי שקלים בחודש על קו T1 מבזק אם יוכול
לקבל בכמה מאות שקלים קו 3 או אף 5 מגה?
נכון להיום אנחנו בארץ לא נמצאים בחזית הטכנולוגיה, כמו שכמה אוהבים לחשוב, אלא מאחורי
מרבית המדינות המפותחות. זאת בגלל שבעוד אחרים מנצלים את הטכנולוגיה עד תום אצלנו
בגלל מונופולים והחלטות שיווקיות (קריא רצון לחפס פראיירים ולחלוב את הלקוחות עד תום)
מנצלים את היכולת הטכנית חלקית בלבד.
לגבי בזק, ההחלטה הטובה ביותר למשק היה פירוק החברה ופיטורי מרבית העובדים הבכירים
שלא רוצים או מסוגלים להתמודד עם מציאות החדשה ופוגעים קשה במשק ישראלי לטובת
האינטרסים האישיים. דוגמא האחרונה לכך היא ה"תקלה" האחרונה בחיבור של הוט לבזק.
מי שלא מסוגל לעבוד קשה בשביל הכסף שלא יעבוד בכלל.
בטח ובטח שלא אפילו לנסות בבריונות לפגוע במתחרים. מצב זה לא מקובל. בזק עשרות
שנים נהנתה מרישיון בלעדי וכעט שהשוק עומד להיפתח לתחרות צריכה להבין ובהקדם
שכבר לא תהיה החברה היחידה בשוק הטלפוניה הפנים ארצית. נתנו לה שנים לגזור
קופונים על חשבון הלקוח הישראלי החסר ברירה, שנאלץ לשלם הון גם לשיחות לחו"ל.
כעט בדיוק כמו עם אגד, מגיע לזה סוף. ובדיוק כמו שחברות הסעה חדשות יושבות היום
בתחנות מרכזיות שבעבר היו נחלתם הבלעדית של אגד והנוסעים משתמשים באותם
התחנות שבעבר שימשו רק את אגד, ללא שום הפרעה מצידה, לא לחברות החדשות ולא
ללקוחות, כך אני מצפה שגם בזק תנהג ותספק גישה לכל בעלי הרישיון.
יש עניין נוסף בשוק הטלפוניה הפנים ארצית שמתריד אותי מאוד. והוא עניין הדרישות, או
מדויק יותר אי דרישות הכרחיות של משרד התקשורת.
משרד התקשורת היה צריך לדרוש מכל הבעלי הרישיון לשירותי טלפוניה הפנים ארצית התחייבות
לנתינת שירות אוניברסלי - לכל דורש בלי הגבלה בכל מקום. לא ייתכן שחברות מסויימות יוכלו
להחליט לתת שירות רק במרכז הארץ ורק לעסקים איפה הרווח הוא גבוהה ולהזניח לקוחות
פשוטים ופריפריה. דבר זה לא יוצר סביבה טובה לתחרות בריאה בשוק הזה.
|