
03-07-2006, 13:56
|
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
|
כמה דברים חשובים
א. לעדשות שונות שדה ראייה שונה. עדשה של 50 מ"מ (ערכים של פילם) נחשבת ניטרלית. פחות מזה נחשב "רחב זוית" ויותר מזה - עדשת טלה
ב. נושא הפרספקטיבה הוסבר בלינק שצורף (עדשת טלה מקרבת "רחוקים" המון ואילו עדשה רחבה "מפרידה" בין הקרוב מאד לרחוקים יותר).
ג. עיוות אופטי - עדשה רחבה נוטה ל"עיוות חבית" - כלומר מלבן שיצולם איתה יראה כ"מנופח" ובעדשת טלה - יהיה עיוות "כרית סיכות" - כלומר מלבן יראה כאילו הקווים שלו מתעגלים כלפי פנים. כמובן שיש לכלל הזה חריגים - עדשות שהן מתוקנות למניעת עיוות.
בעדשות מראה יש בעיה אחרת - נפילת אור בצדדים (אולי פונקציה של איכות?) ויצירת טבעות על אובייקטים שאינם בפוקוס.
ד. עומק שדה - ראה לינק שצורף
ה. יישומים:
1) עדשות טלה (85 מ"מ ומעלה) ישמשו לצילום פורטרטים (העיוות נוטה להחמיא לאובייקט, וגם הקטנת עומק השדה)
2) עדשות רחבות ישמשו לצילום במקומות צפופים עקב שדה הראייה המשופר. או לחילופין - יועדפו במצבים בהם קשה לעשות פוקוס בגלל אור נמוך מאד (נכון בעיקר לימי הפוקוס הידני - מכוונים פוקוס על מטר, פלאש ל-TTL וסוגרים צמצם ל-8 ומקבלים פוקוס לכל העולם) או כשרוצים להדגיש נוכחות של אובייקט קרוב.
3) עדשות מאקרו - מעבר ליכולת לצלם מקרוב מאד וביחס הגדלה גבוה - ציינתי בעבר את היכולת לפקס מהר בתחומים רחוקים יותר.
אפשר לכתוב ספרים על הנושא הזה מבלי למצות אותו.... ממש כמו לכתוב מה אפשר לעשות עם מצלמה...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
|