18-07-2007, 07:59
|
|
|
חבר מתאריך: 31.03.02
הודעות: 400
|
|
מנוע סרוו מאפשר למשתמש "לומר" למנוע בדיוק לאן להסתובב ואז להשאר במקום ההוא. בד"כ מחוברת למנוע זרוע, והיא יכולה לנוע בתחום זווית מסויים (בד"כ הזווית המקסימלית נמצאת איפשהו בין 180 ו360 מעלות). כפי שניתן לתאר, למנוע כזה יש הרבה שימושים. למשל, אם אתה בונה מטוס, מנועי סרוו יכולים לשלוט בכל משטחי השליטה וקל לתת להם פקודה להסתובב לזווית מסויימת. מנועי סרוו גם כן בד"כ כוללים מערכת של גלגלי שיניים והכוח שהם יוצרים הוא די גדול יחסית לגודל של המנוע (אני יודע מנסיון אישי איתם).
מבחינת הממשק, בד"כ למנוע יש 2 חוטים אשר מספקים למנוע את הזרם כדי שהוא יפעל, וחוט שלישי אשר משמש לבקרה. לחוט הזה שולחים פעימות (גל מרובע) כל כמה זמן, והduty cycle של הגל המרובע קובע את הזווית שבה יימצא המנוע. duty cycle פירושו אחוז הזמן של מחזור אחד של הגל המרובע שבו הגל נמצא במצב מתח גבוה. למשל, 50% זה יהיה גל מרובע מושלם, אבל 10% הוא יהיה רוב הזמן במצב הנמוך, וכמובן 90% הוא יהיה רוב הזמן במצב גבוה. תדר הגל לעיתים קרובות הוא די נמוך (משהו כמו 50 הרץ). כדי לדעת את הנתונים הספציפיים, צריך לקרוא את התעוד של המנוע הספציפי שבו אתה רוצה להשתמש.
מבחינת הפעולה של המנוע עצמו, המעגל לא כ"כ מסובך. אני לא אסביר את זה כאן, תוכל למצוא הרבה מידע באינטרנט. בקיצור, במנוע סרוו פשוט המיקום הנוכחי של המנוע נקבע באמצעות פוטנציומטר פשוט (נגד משתנה), ומעגל אשר מנתח את הפעימות מפעיל את המנוע עד שהפוטנציומטר מגיע לערך התלוי בduty cycle.
קיימים מנועי סרוו אשר פועלים באופן קצת שונה, אבל כעיקרון מנוע סרוו פשוט ונפוץ יעבוד פחות או יותר כמו שהסברתי.
בהצלחה.
|