16-07-2006, 08:25
|
|
|
חבר מתאריך: 08.02.05
הודעות: 575
|
|
שאלתך נשאלה קצת אחרת במדרש תנחומא(פ' תזריע סי' ז'), בהאי לשינא:
"שאל טורנוסרופוס הרשע את ר' עקיבא: איזה מעשים נאים: של הקב"ה או של בשר ודם?
א"ל: של בשר ודם נאים!
א"ל טורנוסרופוס הרשע: הרי השמים והארץ יכול אתה לעשות כהם!
א"ל ר' עקיבא: לא תאמר לי בדבר שהוא למעלה מן הבריות, שאין שולטין בהן, אלא בדברים שהן מצויין בבני אדם.
א"ל: למה אתם מולים?
א"ל: אף אני הייתי יודע שאתה עתיד לומר לי כן, לכך הקדמתי ואמרתי לך מעשה בשר ודם הם נאים משל הקב"ה!
הביאו לי שבולים(=חיטים) וגלוסקאות(=עוגות), אמר לו אלו מעשה הקב"ה ואלו מעשה בשר ודם אין אלו נאים? הביאו לי אנוצי פשתן וכלים מבית שאן, א"ל אלו מעשה הקב"ה ואלו מעשה בשר ודם, אין אלו נאים?
א"ל טורנוסרופוס: הואיל הוא חפץ במילה, למה אינו יוצא מהול ממעי אמו?
א"ל ר' עקיבא ולמה שוררו יוצא בו, לא תחתוך אמו שוררו?ולמה אינו יוצא מהול? לפי שלא נתן הקב"ה לישראל את המצות אלא כדי לצרף בהן, לכך אמר דוד אמרת ה' צרופה וגו' (תהלים)."
וניתן לעיין עוד בנושא בספר החינוך במצוות המילה;
המשך יום נעים,
|