03-12-2004, 19:24
|
|
|
|
חבר מתאריך: 28.11.04
הודעות: 23
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי karios
דבר ראשון:
הנעה קידמית יותר נפוצה, כל מכוניות המיני\משפחתיות\ועוד משתמשות בהנעה קידמית.
בהנעה אחורית משתמשות מכוניות ספורט, טנדרים (כאשר הם 2*4) וחלק מהגיפים (בגיפים זה משתנה, יש המון סוגי הנעות ברכבי שטח).
לפי דעתי קשה לענות מה יותר טוב...זה קשור לצרכים ולאיזה מטרה נבנה האוטו, בגדול, הנעה אחורית עדיפה (כמובן שהיא תחייב אמצעי בטיחות שונים וכ"ו).
זה משפיעה על האוטו בכמה אופנים:
ברכבי הנעה אחורית ישנים נורא מסוכן לנסוע בחורף (גשם) מכיוון שהגלגלים האחוריים (שנטולים כל אמצעי בטיחות ומערכות אלקטרוניות שונות) ממהרים לפרפר, לגרום לאוטו להסתחרר ("צלחת") ולבסוף לגרום לאיבוד שליטה ברכב.
הנעה אחורית נפוצה ברכבי ספורט בגלל קבלת יחס משקל-הספק טוב יותר (מערכת ההנעה ממוקמת מאחור, מוסיפה משקל ומאזנת בין המשקל קדימה-מנוע- למשקל שמאחורה) -(מה שרשמתי פה זה מה שאני בערך זוכר מכתבה שפעם קראתי, אז תרגישו חופשיים לתקן אותי).
ההנעה האחורית משפיעה בעוד כמה אופנים על הרכב אבל אני לא ממש בקיא בכולם ולא רוצה להטעות אותך.
|
רק תיקון קטן:
אתה משום מה עירבת פה מושג שבכלל לא קשור- "יחס משקל הספק"
יחס משקל הספק הוא כ"ס לק"ג...לדוגמא אופנוע שיש לו 170 כ"ס ומשקל של 170 ק"ג הוא בעל יחס משקל הספק של 1 ל1.
המונח הנכון פה הוא חלוקת משקל..(קדימה ואחורה) חלוקת משקל של 50:50 נחשבת אידיאלית,
ומעטות הן המכוניות שיש להן חלוקת משקל שכזאת...
והנעה אחורית נפוצה ברכבי ספורט לא בגלל עניין חלוקת המשקל אלא בגלל שהיא
עדיפה לנהיגה ספורטיבית,מהנה יותר, ונוטה להיגוי יתר (כלומר כיף גדול ) לעומת תת היגוי של הנעות קידמיות שזה לא כיף בכלל.
|