לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 17-12-2006, 17:06
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,773
אכן מטבע הדברים די קשה "לעבוד" בתנאי מז"א חורפי והרבה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי brobasket שמתחילה ב "עננים ולבנון ה2"

תקיפות מתבטלות במז"א כזה מפאת מגבלות ומז"א ממש קשה. ישנו נשק מונחה כגון JDAM מונחה הלויין, שלמעשה עובד בכל תנאי מזה"א. גם למסוקי השרף יש יכולת פעולה בתנאים קשים. יתר האמל"ח ניתן להפעיל במז"א קשה, אך תוך ניצול "חורים" בעננים (אחת התקיפות המפורסמות בלבנון היתה בניצול הזדמנות כזו) או ירידה בחומרת הסופה/סערה.


נערך לאחרונה ע"י רועי AZ בתאריך 17-12-2006 בשעה 17:08.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 17-12-2006, 17:28
  brobasket brobasket אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.06
הודעות: 187
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי רועי AZ שמתחילה ב "אכן מטבע הדברים די קשה "לעבוד" בתנאי מז"א חורפי והרבה"

מסוקי שרף תקפו מאזור מסויים עד כמה שידוע לי ולא באמת נכנסו בפנים מחשש שיירטו אותם בטיל כתף
מסוקי קרב מחפשים מטרות ע"י ראדר ותצוגת טלוויזיה ....אם יש מידע מודיעני ממזלט אז זה יותר קל
אבל לחפש מחט בלבנון זה לא קל גם לשרף
מבין את הנקודה?

אולי השרף טוב במלחמה אמיתית ב HEAD ON
או FACE TO FACE
אבל במקרה של קטיושות אולי זה שונה ויותרקשה כי זה כבר סוג של סיכול ממוקד

תוסיף לזה מזגאוויר חורפי .חוסר מידע מודיעני ממזלט זה מקשה לגמרי


לגבי תמונות לווין נראה לי שזה לא אפקטיבי כי המטרות הם ניידות
פה לא מדובר בסוללות סאמ מוחבאות או לא
פה מדובר בקטישות קלות לנייד . קלות להחביא ....וקשות לגילוי מצידנו.
וקטנות מאוד
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 19-12-2006, 00:31
  freedom_fighter freedom_fighter אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.01.06
הודעות: 1,234
לבנון וחורף
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "לדעתי מערכה בחורף דווקא נוחה..."

נפוליאון (כמדומני) כבר אמר שכשהגשם יורד עליך, צריך לזכור שהוא יורד גם על האויב.

בתור מי שזכה לתענוג המפוקפק של לחוות קו בלבנון בחורף, על טנק, אני חייב להודות שזו לא ממש סוג הפעילות שהייתי רוצה לקחת בה חלק שוב- יכולת התמרון של השיריון נפגעת קשות בתנאים האלה- שקיעות בבוץ, פריסות זחלים, ירידה באפקטיביות של אמצעי התצפית ועוד.
אחרי הסלוקי אני חושב שהגיע הזמן שנתנער כבר מהקונספט המופרך הזה של "יתרון בלילה". היתרון הזה היה רלוונטי עד סוף המאה הקודמת, וקיים בשטחים. להלכה האויב בלבנון הוכיח שיש לו יכולות איתור והשמדת כוחות בלילה. אז זה "שיש יותר לילה בחורף" גם לא רלוונטי.

לדעתי החורף דווקא מעצים את היתרונות של הגרילה. בזמן שהצבא המשורין נע בטורים מגושמים, שנתקעים בבוץ, ועסוק בחילוצים... לגרילה אין בעיה להוציא ראש, לירות כמה טילים, ולחזור למחפורת הבטון המחוממת היטב. זאת בזמן שהצבא קופא מקור ומתרכז בלחימה בגנרל חורף.

גם לכוחות החי"ר יש בעיה. אחרי שהם נעים הם חשופים יותר לכוויות קור ולהתקררות. הם נרטבים ובטמפרטורות של החורף הלבנוני זה מצריך מיומנות לוגיסטית גבוהה של תחלופת הכוחות ויצירת אפשרות להתייבשות, החלפת מדים ונעליים, ובעצם צבירת כח. מה שהוכחנו כבר שאין לנו מי יודע כמה.

ועוד דבר- לבנון היא ארץ הררית. כמה שלא נשתדל, בחורף אי אפשר שלא לנוע על צירים. וזה חיזוק משמעותי למטענים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 19-12-2006, 01:10
  brobasket brobasket אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.06
הודעות: 187
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי freedom_fighter שמתחילה ב "לבנון וחורף"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי freedom_fighter
נפוליאון (כמדומני) כבר אמר שכשהגשם יורד עליך, צריך לזכור שהוא יורד גם על האויב.

בתור מי שזכה לתענוג המפוקפק של לחוות קו בלבנון בחורף, על טנק, אני חייב להודות שזו לא ממש סוג הפעילות שהייתי רוצה לקחת בה חלק שוב- יכולת התמרון של השיריון נפגעת קשות בתנאים האלה- שקיעות בבוץ, פריסות זחלים, ירידה באפקטיביות של אמצעי התצפית ועוד.
אחרי הסלוקי אני חושב שהגיע הזמן שנתנער כבר מהקונספט המופרך הזה של "יתרון בלילה". היתרון הזה היה רלוונטי עד סוף המאה הקודמת, וקיים בשטחים. להלכה האויב בלבנון הוכיח שיש לו יכולות איתור והשמדת כוחות בלילה. אז זה "שיש יותר לילה בחורף" גם לא רלוונטי.

לדעתי החורף דווקא מעצים את היתרונות של הגרילה. בזמן שהצבא המשורין נע בטורים מגושמים, שנתקעים בבוץ, ועסוק בחילוצים... לגרילה אין בעיה להוציא ראש, לירות כמה טילים, ולחזור למחפורת הבטון המחוממת היטב. זאת בזמן שהצבא קופא מקור ומתרכז בלחימה בגנרל חורף.

גם לכוחות החי"ר יש בעיה. אחרי שהם נעים הם חשופים יותר לכוויות קור ולהתקררות. הם נרטבים ובטמפרטורות של החורף הלבנוני זה מצריך מיומנות לוגיסטית גבוהה של תחלופת הכוחות ויצירת אפשרות להתייבשות, החלפת מדים ונעליים, ובעצם צבירת כח. מה שהוכחנו כבר שאין לנו מי יודע כמה.

ועוד דבר- לבנון היא ארץ הררית. כמה שלא נשתדל, בחורף אי אפשר שלא לנוע על צירים. וזה חיזוק משמעותי למטענים.




אני לא מבין הצבא שלנו אומרים שהוא הכי טוב בעולם בגודלו
האמרקאים בעירק בתחילת המלחמה העבירו מבצעי לוגיסטיקה קדימה לאורך ק"מ פי כמה מגודל של ישראל ואנחנו לא יכולים להעביר לגויסטיקה או אוכל לחיילים שלנו שזה מרחק של 40 דקות מרמת דויד בבלק הוק או אחר? או אפילו להצניח
אנחנו לא הגענו לצפון היינו כל הזמן בדרום

מה קורה פה אם לזה לא הצלנו או לא רצינו לעשות את זה ...זה משהו אחר
אז מה יהיה עם סוריה אם וכאשר?

שלא תבינו אני מצדיע לחיילים!!
אבל איפה השכל של מטכ"ל
מעצבן לחשוב על הפאקים עוד פעם.....


אולי זה נכון
גנרל אמרקאי אמר פעם
צה"ל הוא הצבא הטוב ביותר בקטגוריית "צבא סוג ב"
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 19-12-2006, 23:51
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,999
קצת off topic
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "ממליץ לך לשנות את..."

אבל מאיפה הבאת את ה"בדיחה בעולם התעופה" ? את ה"איש השנוא בחא"א" אני מניח שאתה מביא ממפגשים עם טייסים אמריקאים בחתך הגילאים של 25-40 למשל. אני טועה ?

אני קצת חולק עליך. אני מודה שאני נמנה על מעריציו של ייגר, מאז קראתי כילד את הביוגרפיה שלו (ויש לה עדיין מקום אצלי על המדף צמוד לביוגרפה של דני שפירא ...).
האיש הוא, אם תרצה או לא, חלוץ בעולם התעופה. הוא הסכים ללכת ולהתנסות במחסום שנחשב בלתי עביר מחד, ומאידך רבים נהרגו בטיסה באזור שלו. זה לא שהיו מתנדבים רבים לנסות ... ייגר הוא גם חניך של דור אחר של טייסים, דור שהדומים לו היו אלה מטייסי ח"א שטסו בשנות ה-60', אולי (ואני יודע שאתה מכיר כמה כאלו ...). אלו אנשים שהיכולת האישית שיחקה אצלם תפקיד בלעדי, בצורה כ"כ דומיננטית שלא היה משהו אחר. לך, למשל, זה מאוד טבעי לטוס עם נווט. רוב טייסי הקרב היום טסו או יטוסו עם נווט לאורך שנים, והעבודה ביניהם היא אינטגרטיבית מהצעד הראשון. נכון, בעייט וקא"מ/קאמ"מ טסים לבד, אבל אחרי זה בחלק מהבזים, ברעמים, ברוב הברקים, בסופות - טסים שניים. המשקל של "אני" לעומת "אנחנו" והמילה הגסה הקרוייה "עבודת צוות" שהיא חלק חשוב מעולמם של טייסי הקרב היום, אין לה כלל מקום בעולמו של ייגר. לכן ה"אני" אצלו הוא כ"כ דומיננטי.

מעבר לזה, הוא ראוי לדעתי לכל הערכה, כמו שציין מישהו, על המקום ממנו יצא למול המקום אליו הגיע. מדובר על היליבילי מה-mid west שבזכות כשרון אישי נמנע מגורל של חוואי והפך לקצין, טייס מצטיין, טייס ניסוי נועז - וכל זאת ללא כל השכלה פורמלית מלבד תיכון.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 07:30

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2025 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר