לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 28-12-2006, 14:58
  brobasket brobasket אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.06
הודעות: 187
טייסת האחת ביום כיפור

טייסת האחת עד כמה שידוע לי סבלה מפגיעות קרקע אוויר מהקשות שהיו בח"א ביום כיפור
עכשיו אחרי כל כך הרבה שנים אולי אפשר לקבל קצת מידע "למה"?
לצערנו לא מספרים לנו סיפורי מלחמה מדוייקים בגלל שזה מסווג אבל הייתי רוצה לדעת למה נפגעה 201 כל כך קשה..

אם עדיין מידע כזה מסווג אז עדיף לא לדבר על זה
אבל רציתי לדעת למה לא שיפרנו את תוכניות התקיפה של המבנים שתוקפים
אם זה בפרופיל גובה תקיפה או אמצעי הסחה אלקטרוניים ומבנים של מטוסי להסחה

למה לא המצאנו את מה שנקרא היום "סמור הפרא" WILD WEASEL
שזה גירסת פאנטום לתקיפות אתרי ק-א
כאשר אנחנו ידועים שח"א תמיד מוצא פיתרון בשדה הקרב.....


עברו הרבה שנים אולי עכשיו אפשר לספר לנו קצת יותר
או שצריך לחכות עוד הרבה זמן.......
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 28-12-2006, 15:58
  brobasket brobasket אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.06
הודעות: 187
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי brobasket שמתחילה ב "טייסת האחת ביום כיפור"

תודה יש לי איפשהו מוקלט את התוכנית וראיתי אותה.....

אבל זה לא מה שמטריד אותי
מטריד אותי יותר הפן המקצועי של הגיחות ....טוב מה אני מבקש פה זה מוגזם
על זה לא יידברו רציתי יותר פרטים על הביצועים שלנו ומה לא עשינו אז שאנחנו אולי יודעים היום....
כמו נמשל חימוש מתאים יותר ועוד הרבה אפשרויות .....
וגם על חוויות של גיחות "טסתי ככה" "תקפתי ככה" "שברתי ככה" "הפלתי ככה"
הנה דוגמא לספר שטייס הוציא על חווית הטיסה שלו בפ16 במלחמה
http://www.vipersinthestorm.com/
אני מחפש לשמוע דברים כאלה על גיחות מבצעיות ........טוב כנראה שיש לנו עוד הרבה ללכת עד שנגיע לקורא על חוויות מלחמה של טייסים כמו שאמרקאים כותבים על זה,......


חבל מאוד שח"א מאוד סגור מבחינת הדברים האלה וקשה למצוא ולקרוא על זה
אלא אם כן אתה מכיר מישהו מח"א או אתה קרוב אליהם ואני לא.....

תודה על העזרה אני ייבדוק את הלינק...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 29-12-2006, 06:31
  אליהו ר אליהו ר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.05.06
הודעות: 613
חשוב לא לשפוט אנשים שעברו התנסות קשה כזו, אבל ניתן להשוות אותם לאחרים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי brobasket שמתחילה ב "טייסת האחת ביום כיפור"

ועושה רושם שבאמת היה שם משהו שעל פני השטח נראה נוצץ ויפה אבל נשבר כשהתחילה המלחמה. זה לא רק המפקד שלהם שבסך הכל די נכנס להלם קרב ולמעשה לא תפקד במלחמה לחלוטין. אלה לא רק הרמזים שנשמעו ממקורות אחרים על טייסות שנכנסו לסחרחורת של משחקי מזל, שתיה וגרוע מזה. לא רק אווירת השבר שהיתה אצלם אחרי האבדות הקשות ביום השני של המלחמה, שהגיעו לפאניקה ולהיסטריה בקרב צוותי הטיסה (סירוב לטוס, חלוקת משימות קשות וקלות בין מי שמסוגל לעשות מה, בעיקר נפשית) והאנשים מסביב, חוסר הסדר הפיזי, הטינופת, ששררו בטייסת בימים הראשונים - כל אלה עדויות של הטייסים באותו סרט.

אבל זה גם ובעיקר היחס שלהם לאחר מעשה למפקד שלהם לשעבר. אנשים כמו גיל רגב שהתראיינו לסרט של מנשה רז וסיפרו שהוא בסך הכל היה אדם חלש ופגיע וכו'. מילא על הטייסים האחרים, אלה שהודחו מהטייסת לאחר המלחמה ב"משפט חברים" שנעשה להם - אותם אלה שסירבו לטוס ולהכנס למקומות המסוכנים - עליהם לפחות לא דיברו בשמות. על המפקד לכלכו חופשי, בטווח של 30 שנה, בלי להסתיר. ככה גם על מפקד הבסיס עמוס לפידות. אני לא אומר שהביקורת לא היתה מוצדקת, אבל זה קצת צרם לשמוע. יחידות טובות ומגובשות מכבסות את הכביסה המלוכלכת הזאת בפנים ולא בחוץ, והיו מקרים כאלה גם בחיל האויר, וכאן זה לא קרה.

עד כמה שידוע לי זו גם טייסת הפנטום היחידה ששקלה ברצינות לקחת פרחי טיס מהשלב המתקדם (ולא רק ממגמת קרב) ולשים אותם בתא האחורי כנווטים, עקב החוסר שנוצר אצלם. הם גם איבדו כמה מטוסים בקרבות אויר (בקרב אחד איבדו שניים והפילו אחד - יחס מדהים ונדיר מאוד לרעת חיל האויר שלנו לאורך כל שנות קיומו) ולא רק מטילים.

לכן הרושם שנוצר הוא באמת של יחידה קצת שחצנית ומנופחת לפני, שכל האויר יצא ממנה בתוך יום-יומיים, ועד שאיתן בן אליהו הגיע לעשות שם סדר - והוא עשה אותו בכח, לפי הבנתי, כולל איומים בהדחות תוך כדי המלחמה - העניינים שם הלכו קשה. וזה מבלי לפגוע ברון חולדאי שעד חילופי הפיקוד עשה ככל יכולתו כדי להחזיק את האנשים שלו מעל המים.

אם יש למישהו מידע שמתקן או סותר את מה שאמרתי, אשמח לשמוע, כי בסך הכל זה לא כל כך נעים לדעת דברים כאלה על אחת היחידות המובחרות בצבא שלך.

אגב, בנימה אישית למדי, אפשר לראות לפחות לגבי חלק מהבכירים שיצאו משם, שהם טיפוסים לא משהו גם אחרי "שגדלו", אם זה גיל רגב ואם זה דן חלוץ, למשל. יכול להיות שזה אומר משהו על היחידה ויכול להיות שזו הכללה לא רלוונטית (ולא הוגנת).

יום נעים,

אליהו
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 29-12-2006, 09:50
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,994
שתי הערות
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי אליהו ר שמתחילה ב "חשוב לא לשפוט אנשים שעברו התנסות קשה כזו, אבל ניתן להשוות אותם לאחרים"

1. זה שיכול להיות שהיה קרב אוויר אחד לא משהו עדיין לא עושה קישור ישיר לטייסת מנופחת ושחצנית
2. ההערה שלך על טיפוסים "לא משהו" ממש לא מובנת לי. טייסי קרב הם מטבעם שחצנים יותר מטייסים אחרים, לא כל שכן "בני תמותה" אחרים. נו, אז מה ? הטייסת הזאת יצרה חלק מכובד משדרת הפיקוד של ח"א בעשור האחרון: חלוץ, רגב, בן אליהו, אבנר נווה, חולדאי, ז'טלני - קצינים מדרגת תא"ל ומעלה. לא יודע כמה מטייסות ח"א האחרות ביוה"כ ייצרו כ"כ הרבה אנשים שהמשיכו הלאה והלאה בצבא ותרמו תרומה משמעותית. אז אולי הטייסת הזו היא אי של מצויינות ?
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 29-12-2006, 11:53
  אליהו ר אליהו ר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.05.06
הודעות: 613
לא רציתי ממש לחפור, אבל אם כבר:
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "שתי הערות"

אין בהכרח קשר בין היות הטייסת, כנראה, מנופחת ושחצנית, לבין ההפסד בקרב האויר ההוא. פשוט ציינתי שתי עובדות האחת - שוב, זה הרושם שלי - שהטייסת היתה מנופחת ושחצנית והשניה - היה קרב אויר אחד במצרים שהם הפסידו בו.

שנית, נכון שזה היה קרב אויר אחד ונכון שאלה שנפלו בו הם בעיני גיבורי ישראל כמו כל חלל צה"ל ודאי כאלה שנפלו בקרב. אבל עדיין - עובדה שקרבות כאלה נדירים מאוד-מאוד בחיל האויר ולטייסות אחרות זה לא קרה.

טיפוסים לא משהו - כפי שציינתי, זו הערה ברמה האישית. יכול להיות שהם מפקדים נהדרים (אני מפקפק בכך לאור מה שאני ראיתי, אבל ראיתי רק את קצה הקרחון וייתכן שאני טועה בעניין הפיקוד), יכול להיות שהם התקדמו יוצא מן הכלל - למעלה מחצי מהשמות שאתה ציינת אני לא ציינתי - אבל זה לא בהכרח סותר את היותם טיפוסים די מחורבנים בעיני. לפחות ביחס לשניים שאני ציינתי, שאין ספק שהם שניים שהתקדמו יותר או הרבה יותר מרוב האחרים שם - אני אוחז בדעתי זו.

שבת שלום,

אליהו
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 29-12-2006, 12:07
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי אליהו ר שמתחילה ב "לא רציתי ממש לחפור, אבל אם כבר:"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי אליהו ר
אין בהכרח קשר בין היות הטייסת, כנראה, מנופחת ושחצנית, לבין ההפסד בקרב האויר ההוא. פשוט ציינתי שתי עובדות האחת - שוב, זה הרושם שלי - שהטייסת היתה מנופחת ושחצנית והשניה - היה קרב אויר אחד במצרים שהם הפסידו בו.

שנית, נכון שזה היה קרב אויר אחד ונכון שאלה שנפלו בו הם בעיני גיבורי ישראל כמו כל חלל צה"ל ודאי כאלה שנפלו בקרב. אבל עדיין - עובדה שקרבות כאלה נדירים מאוד-מאוד בחיל האויר ולטייסות אחרות זה לא קרה.

טיפוסים לא משהו - כפי שציינתי, זו הערה ברמה האישית. יכול להיות שהם מפקדים נהדרים (אני מפקפק בכך לאור מה שאני ראיתי, אבל ראיתי רק את קצה הקרחון וייתכן שאני טועה בעניין הפיקוד), יכול להיות שהם התקדמו יוצא מן הכלל - למעלה מחצי מהשמות שאתה ציינת אני לא ציינתי - אבל זה לא בהכרח סותר את היותם טיפוסים די מחורבנים בעיני. לפחות ביחס לשניים שאני ציינתי, שאין ספק שהם שניים שהתקדמו יותר או הרבה יותר מרוב האחרים שם - אני אוחז בדעתי זו.

שבת שלום,

אליהו

אתה מציג תמונה קצת מעוותת...
אנשים מנסים לקחת נושא מורכב תלת מימדי...ןלהפוך אותו לשחור ולבן דו מימדי...
לאיזון:
בטייסת הזו היה המון בעיות וזה בלשון המעטה אבל:....הם הפילו יותר מכל טייסת פנטום או טייסת תקיפה אחרת במלחמה...הם המשיכו לתפקד גם לאור כל המכות ולא הסכימו לקבל יום מנוחה או משימות יותר פשוטות.. אנשים שהחלו את המלחמה כצעירים סיימו אותה כמובילי רביעיה אמיצים (חלוץ..)
הטייסת הוציאה מספר גדול של מפקדים נהדרים, שרבים מהם חברים עד היום ונפגשים כל זמן מה ל"פורום בירה".
גם משפט לגבי חלוץ ורגב כ"לא משהו" הוא חד מימדי באופן קיצוני, חלוץ גם עכשיו, הינו מפקד חיל האויר שמוערך ואהוב בצורה יוצאת דופן ע"י אנשיו, אנשי חיל האויר, ונחשב למפדר חיל אויר מעולה. כמה אנשים יכולים להיות מפקד חיל אויר מעולים ואהובים במדינה הזו? על יד אחת אפשר לספור אותם...גם אם נצא מנקודת הנחה (שעליה אפשר לדון..אבל זה לפעם אחרת..) שחלוץ כשל לחלוטין כרמטכ"ל ושכל מלחמת לבנון הינה באחרייותו ובאשמתו, הרי שלהגיד עליו שהוא לא משהו זה מאוד שטחי, הוא בהחלט משהו, מהטובים והאמיצים ומהמעולים שבמפקדים, גם אם הוא כשל לחלוטין במלחמה האחרונה...(גם צרציל הפסיד בבחירות שנערכו כמה שנים לאחר מלחמת העולם השניה כי ככה החליטו הטוקבקיטסטים של בריטניה באותה תקופה....לא שחלוץ הוא צרציל אבל רק להמחשה..).
לגבי השחצנות, אין לי ספק שהיה לה גורם שהשפיע על היכולת במלחמה, אבל לא ניתן לבודד אותו כגורם יחיד. הרי אנו מכירים שחצנים רבים שהצליחו מאוד במלחמות, גם בחיל האויר וגם בירוקים.
זהו.
אמיל.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 29-12-2006, 12:18
  אליהו ר אליהו ר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.05.06
הודעות: 613
אמיל ידידי - מהר לפני שבת:
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=אליהו ר]אין בהכרח קשר..."

האמת אף פעם (או כמעט אף פעם) לא מוחלטת והרבה פעמים היא באמצע. אני חושב שלא מעט ממפקדי חיל האויר היו מוכשרים וטובים לתפקידם ואנשים נהדרים - באותה מידה יש הרבה, בעיקר טייסים בכירים, שהיו מוכנים "להרוג" חצי מהם. יכול להיות שחלוץ היה מפקד נהדר ואהוב, אני פשוט לא סובל את הדרך שבה הוא מתנהל מאז המלחמה האחרונה, הבריחה המוחלטת שלו מאחריות וזריקתה על אחרים (מקרה גל הירש, מקרה אודי אדם - אף אחד מהם לא צדיק אבל עדיין), מקרה פצצות המצרר - פשוט בדיחה, בעיני, אבל ממש לא מצחיקה.

רגב - דעתי עליו ברורה ומוצקה ואפילו הערכתי אליך לא תשנה ממנה כהוא זה. יש מפסיד עולמו בשעה אחת, ואצלי הוא הפסיד אותו.

בכל מקרה, ב"לא משהו" התכוונתי לאופי הטיפוס, לא ליכולותיו, אז אולי לא הבנת את כוונתי המקורית.

אני באמת לא חושב שהשחצנות היא הגורם היחיד, או אפילו העיקרי, למה שקרה להם. אני מסכים שהם היו טובים ומעולים בכל זאת (בלי ציניות), אבל ברור שקרה להם משהו במלחמה. אגב - ההפלות בעיני הם לא ממש פקטור כשמדובר בטייסת שעיקר משימותיה תקיפה ולא יירוט (להיות מופל אסור, להפיל זה "בסדר"). אם תקרא את יפתח ספקטור ב"חלום בתכלת שחור" תראה שהוא הולך כמעט לצד השני בהקשר זה.

צ'רצ'יל - לא ממש קשור. האיש היה מדהים במלחמה ולדעתי היה ראוי להנהיג גם בשלום, אבל הבריטים החליטו אחרת. עמים יכולים לטעות - אנו רואים את זה יום יום לצערי. מה שקובע הוא שהאיש נקרא להציל את ארצו בשעה הנכונה, קיבלת את תמיכת עמו בשעה הנכונה - וזה מה שעשה את ההבדל.

שבת שלום בהחלט (וזהו גם לך בעצמך, ידידי...)

אליהו
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 30-12-2006, 17:23
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
דן חלוץ לא התחיל את דרכו ב"אחת"
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=YHS]חלוץ לא התחיל את..."

הוא שרת לפני כן כטייס מיסטר, והמשיך לאבירי הצפון, כטייס ווטור.

עפ"י יומני הטייסת - כבר אז נחשב לכוכב עולה...

אח"כ המשיך לביס"ט ושולב בצוות ההקמה של 201.

מתוך הביוגרפיה באתר דו"צ:

1966-1972: דן חלוץ התגייס לצה"ל, התנדב לקורס הטיס של חיל האוויר, אותו סיים בשנת 1968 כטייס קרב. לאחר השלמת קורס אימון מבצעי על מטוס "אורגן" ושרות כטייס על מטוסי "מיסטר 4" ו "ווטור", עבר בסוף 1969 לטייסת ה"פאנטום" הראשונה ("האחת") של חיל האוויר. לקח חלק במלחמת ההתשה, במהלכה טס כ-40 גיחות מבצעיות, ולאחריה הוצב כמדריך בבית הספר לטיסה.
1973: השתחרר דן חלוץ מצה"ל. כטייס מילואים הוא נטל חלק במלחמת יום הכיפורים, במהלכה טס 43 גיחות מבצעיות. לאחר המלחמה חזר לשירות כסגן מפקד טייסת "פאנטום".
1978: השתחרר פעם נוספת ושירת כטייס מילואים במשך ארבע שנים, במהלכן השתתף במלחמת "שלום הגליל".
1982: חזר לשירות והוסב לטיסה על מטוסי 16-F.
1984: קיבל הפיקוד על טייסת "פאנטום", כעבור שנתיים מונה לתפקיד ראש היחידה המבצעית בפרויקט מטוס ה"לביא".
1998: קודם דן חלוץ לדרגת אלוף והתמנה לתפקיד עוזר ראש אגף אג"ם במטה הכללי.
אפריל 2000: התמנה לתפקיד מפקד חיל האוויר.
ביולי 2004: התמנה לתפקיד סגן הרמטכ"ל
ביוני 2005: התמנה רב-אלוף חלוץ לתפקיד ראש המטה הכללי של צה"ל.
במסגרת תפקידיו הפיקודיים בחיל האוויר שימש דן חלוץ כראש מחלקת אמצעי לחימה, כמפקד בסיס חיל האוויר חצור, כראש להק אוויר וכראש מטה חיל האוויר. הוא היה שותף בפעילויות המבצעיות של החיל מאז מלחמת ההתשה, ורכש ניסיון מבצעי עשיר המסתכם במאות גיחות מבצעיות ובהפלת שלושה מטוסי אויב.

במהלך שירותו בחיל האוויר צבר דן חלוץ כ-4000 שעות טיסה.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 30-12-2006, 19:48
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "האם זה סביר?"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Soloavia
אמיל, ההיכרות שלך בנושא רחבה בהרבה משלי.

האם זה הגיוני שרק בטייסת השלישית בה שרת - הצליח להפוך למוביל זוטר של זוג?
בכל זאת הוא היה טייס מוערך מאד, וגם נבחר להיות בצוות ההקמה של טייסת "עילית". זה מסתדר?

צוות הקמה? לא חושב שהוא היה בצוות הקמה...אולי של נץ אבל לא של פנטום.
זה לא חייב להיות ככה...הוא היה יכול להיות כבר מוביל בטייסת קודמת אבל לאחר המעבר לפנטום "שודרג לאחור" עד להיכרות יותר טובה עם המטוס. זה קורה כל הזמן.
פרט לכך שיכול להיות שהוא לא היה מוביל בטייסות האחרות בגלל מעבר בין טייסות או שפשוט לא יצא, כל עניין ההסמכה להובלה הוא מסובך ולא אחיד.
צריך לזכור שלא מעט טייסים לא נעשים מובילים בכלל, ומובילי רביעה נעשים מעטים יחסית. הטייס הממוצע יסיים את הקריירה שלו כמוביל זוג.
לא יודע מה היה אז, אני ציטטתי מספר שאני בטוח שאתה מכיר הספר של טייסת האחת.
אמיל.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 31-12-2006, 10:08
  אליהו ר אליהו ר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.05.06
הודעות: 613
עוד משהו, סתם ככה, בלי לחפור:
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי brobasket שמתחילה ב "טייסת האחת ביום כיפור"

לערב החגיגי שקיים הפורום של הטייסת מול מצלמות הטלויזיה של מנשה רז, בחר רון חולדאי - מי שפיקד על הטייסת בפועל בימי ההתמוטטות שלה עד שהגיע בן אליהו - לא להגיע. יכול להיות שפשוט היה לו אירוע אחר באותו ערב, ויכול להיות שהיו סיבות אחרות (אני באמת לא יודע). לאור היחס של הלוחמים למפקדיהם לאחר המלחמה, כל סיבה תיתכן.

בנוסף, אגב "טיפוסים לא משהו", אחד מבכירי בכירים של הטייסת, שלא נזכיר אותו בשמו כפי שרן פקר העדיף לעשות, התגלה גם הוא כנמושה שהפנתה עורף למפקדה (לשעבר) ברגע שהכי נזקק לגיבוי, וזאת לאחר שבמשך שנים תמך בו ובמשפחתו במצב איום ונורא שאליו נקלעו (כל שבר פרט נוסף יחשוף את זהותו של התא"ל הנ"ל, לכן נעצור כאן).

יחידות וקבוצות חברתיות בכלל, מתגלות במלואן לא כשהולך טוב, אלא כשהולך רע. הרושם הוא שהחבר'ה האלה התגלו לא טוב כשהלך רע. וזה בלי קשר להיותם טייסים טובים (מן הסתם הם היו) או לא.

יום נעים,

אליהו
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 31-12-2006, 10:35
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי אליהו ר שמתחילה ב "עוד משהו, סתם ככה, בלי לחפור:"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי אליהו ר
לערב החגיגי שקיים הפורום של הטייסת מול מצלמות הטלויזיה של מנשה רז, בחר רון חולדאי - מי שפיקד על הטייסת בפועל בימי ההתמוטטות שלה עד שהגיע בן אליהו - לא להגיע. יכול להיות שפשוט היה לו אירוע אחר באותו ערב, ויכול להיות שהיו סיבות אחרות (אני באמת לא יודע). לאור היחס של הלוחמים למפקדיהם לאחר המלחמה, כל סיבה תיתכן.

בנוסף, אגב "טיפוסים לא משהו", אחד מבכירי בכירים של הטייסת, שלא נזכיר אותו בשמו כפי שרן פקר העדיף לעשות, התגלה גם הוא כנמושה שהפנתה עורף למפקדה (לשעבר) ברגע שהכי נזקק לגיבוי, וזאת לאחר שבמשך שנים תמך בו ובמשפחתו במצב איום ונורא שאליו נקלעו (כל שבר פרט נוסף יחשוף את זהותו של התא"ל הנ"ל, לכן נעצור כאן).

יחידות וקבוצות חברתיות בכלל, מתגלות במלואן לא כשהולך טוב, אלא כשהולך רע. הרושם הוא שהחבר'ה האלה התגלו לא טוב כשהלך רע. וזה בלי קשר להיותם טייסים טובים (מן הסתם הם היו) או לא.

יום נעים,

אליהו

הרושם שלי הפוך בדיוק...
הטייסת מאוד מגובשת, גם מאז המלחמה, הטייסת היחידה עם פורום בירה לאורך כל כך הרבה שנים, הטייסת המשיכה לטוס באומץ לאחר כל הנפילות....וכו'.
תוספת- כל עניין ה"אנשים לא משהו" הוא בעיתי מדי לבחינה במקרים אלו, זה לא כמו פוליטיקאים מסוימים או אסירים מורשעים שאתה יודע הרבה יותר על מעשיהם, מדובר ממש בשמועות וחצאי סיפורים שעליהם אנו בונים תאוריות שלמות.
חלק מהאנשים שם הם אכן "לא משהו" את זה אני אומר בגלל הסטטיסטיקה לא בגלל שיש לי ממש ידע מי ומה היה..
_____________________________________
!Ya Gotta Believe


נערך לאחרונה ע"י emile-a בתאריך 31-12-2006 בשעה 10:42.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 08:27

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר