לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 28-01-2007, 13:32
  שין - ים שין - ים אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.09.03
הודעות: 1,285
מושחתים, תשאירו פירורים!

http://www.globes.co.il/serve/globe...0176733&fid=845

מרתק לצפות בקדנציה של שר האוצר, אברהם הירשזון. סביבו מתמוטט הכל, השחיתות מזה והפערים החברתיים-כלכליים מזה, אבל הירשזון, כמו גיבור-על, עולה נגד הזרם במפל-העל וממשיך להתקדם אל מטרתו. הרפורמה ברכב ליסינג צמוד מהעבודה, כמובן.

בימים שבהם ראש רשות המסים עצור על עבירות שוחד; כששר האוצר וראש הממשלה ניצבים בפני כתבי אישום אפשריים; וכשנשיא המדינה נאחז בקרנות הנבצרות הזמנית - בימים כאלו ברור לגמרי שאין משהו חשוב ודחוף יותר מביטול אותה הטבה לשכירי הביניים, שהרוויחו מעמד ורכב ליסינג ממקום העבודה שלהם.

show_ad() הם משלמים 1,000 ומשהו שקלים בחודש? שישלמו 3,000 ומשהו. למה? כי אפשר. אפשר, למשל, לתלוש משכירי ההיי-טק את אחת ההטבות השלטוניות היחידות שנותרו להם כמשלמי המיסים הכי פעילים כאן - והם לא יעלו על הגדרות, לא ישרפו צמיגים ולבטח לא ישביתו את המשק.

הם אמנם יקללו קצת בטוקבקים באינטרנט, אבל זה בסדר, הכל מתוכנן: מולם יעלו חבריהם לעבודה שעוד לא קיבלו רכב צמוד, ויקללו בחזרה. הפרד ומשול קלאסי, סיבה לחיוך נוסף של הירשזון.

נדמה לי שעוד לא מאוחר לשאול, ולו גם לפרוטוקול: מה, בעצם, נורא כל-כך בהטבת המס לשכירי הליסינג? האם במציאות כה מושחתת, שבה בעלי הון ומקורבים לצלחת השלטונית מקבלים הטבות ענק בקריצת עין, אין מקום גם להטבה אחת, בודדת, למגזר המרוויחים בין 12 ל-25 אלף שקל בחודש, שעובדים קשה ומכניסים ערימות גבוהות של כספי מיסים לקופת המדינה מדי חודש?

וגם: האם הדרך לעודד את עניי המדינה (וחייבים לעודד אותם!) עוברת תמיד על גב מעמד הביניים? ואם כן, למה? כי זה הפיתרון הנוח והזמין? כי תמיד אפשר להסית נגדם עובדים אחרים, שקודמו פחות? לפנינו הפרד ומשול דוחה במיוחד, שכל כולו פופוליזם וצביעות שלטונית.

איזה מסר אתה משדר, כבוד השר הירשזון, במסע הצלב שלך בנושא הליסינג? בטוח שלא עידוד להצטיינות והתקדמות בדרגי הביניים במקומות העבודה. האמת היא שאתה, שוב, משדר חולשה: נטפל למי שלא יצעק עליך חזרה, ועוד לקבוצה קטנה יחסית שלא תשפיע על עתידך בקלפי. וגם: מציית בלי שמץ של מחשבה עצמאית לראשי רשות המיסים, שמנסים לזקוף ראש מתוך ערימה של גועל וצחנה ושחיתות.

אבל, אם כבר החלטת - יאללה, קדימה לעבודה. חתום על הרפורמה. נמאס כבר לראות אותך מזייף התלבטות. החלטת לדפוק את מעמד הביניים? לך על זה. ובלי היסוסים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 28-01-2007, 15:11
  שין - ים שין - ים אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.09.03
הודעות: 1,285
ליקוי מס צריך להיות מתוקן לא רק היכן שקל
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "איזו ערימת שטויות"

ראשית, מדוע לא מונהג שווי רכב דיפראנציאלי שהרי שווי הרכב יורד עם השנים אם נוהגים ברכב ישן מהעבודה צריך לשלם לפי שווי שוק ולא לפי קבוצת שווי למס.

שנית, לא בכל מקום עבודה משלמים רק שווי, יותר ממחצית משתמשי הליסינג משלמים על הרכב ממשכורת הברוטו שלהם. קרי, הם משלמים נטו כ - 2000-2700 ש"ח בחודש (יחד עם שווי המס לפני העדכון).

שלישית, נניח שיש לך רכב חברה ואתה עובד כאיש מכירות, בתום יום העבודה שהרבה פעמים מסתיים בשעות הערב, על מה ולמה עליך לשלם הטבה, על הרכב שמשמש אותך ככלי עבודה פרופר ?

והפתרון :שווי הרכב נגזר מעלויות הרכב המטורפות אצלנו, שנובעות ממיסוי דרקוני- בין חצי לשני שלישים מעלות רכב הם מיסים שזורמים היישר למושחתים במכס.
ברגע שמחיר רכב יהיה כמו באירופה או בארה"ב, כל שכיר יוכל לרכוש אחד בלי להשתעבד לבנק, או אז המעביד לא יצטרך לקמבן ויאלץ לשלם לנו סוציאליות על כל המשכורת.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 28-01-2007, 20:15
  שין - ים שין - ים אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.09.03
הודעות: 1,285
תתרכז אני אסביר לאט.
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "הפסידו?"

התחבורה הציבורית בישראל לא מפותחת, מרבית הרכבים בהם מדובר משמשים רוב הזמן להגיע לעבודה וחזרה. אדם עושה 30000 ק"מ בשנה עם הרכב ומתוכם 22000 ק"מ בעניני עבודה או לעבודה וחזרה. אז על 8000 ק"מ בשנה שהם 800 ליטר דלק שהם 4800 ש"ח "רווח" בשנה אתה רוצה שהוא ישלם 2500 שקל בחודש. זה נראה לך הגיוני.
תאור זה משקף מצב של רוב הרכבים הצמודים, כגון טכנאים שכל היום מסתובבים עם הרכב ובערב לוקחים אותו הביתה.

התוצאה העגומה תהייה החזרה המונית של רכבים ומה קורה למדינה ?
המדינה מפסידה הון מרווחי מיסוי רכבים חדשים.
מפוטרי ענף הליסינג מצטרפים למעגל האבטלה.
מעבידים שלא יוכלו לעמוד בהוצאות הנלוות האמיתיות יפטרו עובדים בתואנה של צימצומים.
ברי המזל יקבלו עוד 3000 ש"ח למשכורת אך יאלצו לרכוש רכב משומש וזול פחות בטיחות יותר זיהום אויר ומה יצא לך מכל זה?
אה שכחתי, שמחה לאיד.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 28-01-2007, 21:35
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
ואוו זה היה עמוק
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי שין - ים שמתחילה ב "תתרכז אני אסביר לאט."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי שין - ים
התחבורה הציבורית בישראל לא מפותחת, מרבית הרכבים בהם מדובר משמשים רוב הזמן להגיע לעבודה וחזרה. אדם עושה 30000 ק"מ בשנה עם הרכב ומתוכם 22000 ק"מ בעניני עבודה או לעבודה וחזרה. אז על 8000 ק"מ בשנה שהם 800 ליטר דלק שהם 4800 ש"ח "רווח" בשנה אתה רוצה שהוא ישלם 2500 שקל בחודש. זה נראה לך הגיוני.
תאור זה משקף מצב של רוב הרכבים הצמודים, כגון טכנאים שכל היום מסתובבים עם הרכב ובערב לוקחים אותו הביתה.

התוצאה העגומה תהייה החזרה המונית של רכבים ומה קורה למדינה ?
המדינה מפסידה הון מרווחי מיסוי רכבים חדשים.
מפוטרי ענף הליסינג מצטרפים למעגל האבטלה.
מעבידים שלא יוכלו לעמוד בהוצאות הנלוות האמיתיות יפטרו עובדים בתואנה של צימצומים.
ברי המזל יקבלו עוד 3000 ש"ח למשכורת אך יאלצו לרכוש רכב משומש וזול פחות בטיחות יותר זיהום אויר ומה יצא לך מכל זה?
אה שכחתי, שמחה לאיד.

במיוחד הקטע בסוף של "השמחה לאיד" (כנראה שבאמת שכחת).
כל מה שאמרתי הוא שהבחינה של כמה רכב שווה לעובד (מבחינת הטבה) היא בחינה מוצדקת!
יתווכחו המתווכחים כיצד יש לשנות (אם בכלל) את ההטבה הזאת.
עכשיו - רכב הטבה מוגדר בתור רכב בו יכול לעשות העובד ככל העולה על רוחו (ובחברות מסויימות העובד יכול לתת את הרכב לבת זוגתו ולהשתמש ברכבת).
עכשיו נניח שיש עובד שלפני כן לא היה לו רכב (וקיבל הוצאות נסיעה ו/או הוצאות רכב פרטי) ועכשיו יש לו.
השאלה המוצדקת שנשאלת היא מה גודל ההטבה?
אם העובד היה שוכר רכב בליסינג או באופן אחר האם כל מה שהוא היה נדרש לשלם עליו הוא:
(מה שהוא לא יקבל כאשר יש לו רכב חברה והוא המחיר שהוא מקבל על הוצ' רכב + דמי נסיעות + המס המקובל היום? - אין לי שמץ.
אבל השאלה לגיטימית וראויה לבחינה.
ובקשר למאות מליוני מפוטרי ענף הליסינג - הדאגה שהבעת כלפיהם דומה לדאגה שהבעת לנושא איכות הסביבה (יש לי הרגשה (לא יודע למה) שזה יותר קשור לכאב שבכיס (לו גם אנוכי שותף למקרה ששוב שכחת)).
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 22:05

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2025 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר