
17-02-2007, 00:00
|
|
חסום
|
|
חבר מתאריך: 13.03.04
הודעות: 1,502
|
|
|
עידכון
OK, כמו שהבטחתי בדקתי את העניין. והנה עידכון בנושא.
ניסיתי ליצור שני חייגנים דרך מודם/נתב ECI מוגדר לעבוד כגשר, משני מחשבים שונים
(כדי לא להתעסק עם הבאג של XP)... והדבר לא היצליח. תמיד החיבור הראשון עובד חלק
ואילו השני נותן שגיאה, בד"כ 678 או יותר נפוץ 676.
התקשרתי לתמיכה של בזק לבדוק האם הם חסמו משהו. דיברתי שם עם שני אנשים שונים
ואחד שכן ידע על מה מדובר אמר שלא ידוע לו על שום חסימה שבזק עושה ושבזק עצמה
משתמשת באפשרות זו. בכלל נאמר שבזק עצמה לא חוסמת שום דבר אף פעם ואין לה
כלל ציוד כדי לעשות זאת.
אני ניסיתי לעשות את החיבור עם מודם ALCATEL שאיתו עשיתי את זה בעבר, וקיבלתי
אותה תוצאה - לא ניתן ליצור חיבור שני.
שגיאה ה676 שמתקבלת בד"כ אומרת שה"קו תפוס" ולכן החלטתי לראות איך בדיוק
מתקבלת השגיאה - האם משהו נשלח באמת בחזרה שמאותת לחלונות על כך.
כפי שמתברר השגיאה מתקבלת אם אחרי 3 בקשות PADR לא התקבל אישור מהצד השני.
מעשית זה אומר שהAC מתחיל את החיבור באופן תקין אבל מסרב ליצור חיבור חדש, אחרי
שהוא בודק שללקוח כבר קיים חיבור פעיל.
מעשית זה אומר שבזק אכן חסמו את האפשרות ללקוחות רגילים. הסיבה אני מאמין היא
בגלל שכל התחברות מסוג PPPOE מצריך משאבים ולכן אם יותר ללקוח ליצור יותר
מהתחברות אחת והרבה לקוחות ישתמשו באפשרות זו אז בזק תצטרך לשדרג ו/או להוסיף יחידות AC נוספות, והם פשוט רוצים לתת מינימום שירות ולחסוך כמה שאפשר.
אני חושב שהאפשרות הטובה ביותר היא להתקשר לבזק ולבקש להסיר את המגבלה על
הקו - הרי הם מסירים את המגבלה על הקווים שבהם עצמם משתמשים באפשרות זו.
אני אדבר איתם שוב בשבוע הבא ונראה אם אוכל להוציא אותם ממצב ההכחשה, שהם כרגע
נמצאים בו. כרגע הם מכחישים אפילו שיש להם יחידות AC משלהם - הם אומרים שהאימות
נעשה ע"י ספקי האינטרנט בלבד. הבדיקה מראה שיש לבזק יחידות REDBACK שהן בפועל
מבצעות אימות - כנראה מול בסיסי נתונים של הספקי אינטרנט, ואותן היחידות מבצעות גם
פונקציה של AC. כל לפחות המצב נראה.
|