לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה    ברוכים הבאים לפורום צילום!!!       אוסף אתגרי הצילום של כל הזמנים   מצגת-סרטון ישראל 3 מוכנה כעת להפצה, לצפייה לחצו כאן חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תרבות ואמנות > צילום סטילס ווידאו
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 01-03-2007, 20:50
צלמית המשתמש של lioravr
  lioravr lioravr אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.11.04
הודעות: 700
שלח הודעה דרך MSN אל lioravr
שאלה איך מתמודדים עם הבדלי תאורה קיצונים במיוחד?

הי אנשים,

אני רוצה לצלם דוגמנית בלוקישן שהוא מבנה מכוסה כיפה חלקית ומסביבו תאורת יום מלאה.
הבעיה שבתוך המבנה חשוך מאוד בערך 30/2.8 ומחוץ למבנה 400/8.
הדוגמנית עומדת בתוך המבנה שהגב שלה מופנה כלפי חוץ ולכן אם אני דוגם אור ממנה אז הבחוץ נשרף ואם הפוך אז הבפנים יוצא כהה מידי.

אשמח לדעת מה הפתרון ללא HDR כי אז יהיה מוזר לצלם אופנה ב HDR וגם בלי שימוש בפלאשים כדי לאזן תאורה. אין לי אפשרות להגיע עם חשמל למקום ואני לא עובד עם פלאש מצלמה.

יש איזה רעיון שטרם חשבתי עליו?
המקום המדהים והמטורף הזה לדעתי הוא לוקיישן נדיר ואני הולך לצלם בו את ה Editorial הראשון הרציני שלי השבוע.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.upfree.net/download2.php?a=5294272&b=32e470b5ea05a04b3df814e9a02b576e]

כתובת האתר שלי: http://www.Liri.up.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 01-03-2007, 21:41
צלמית המשתמש של KoKo_
  KoKo_ KoKo_ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.03.04
הודעות: 4,275
שלח הודעה דרך ICQ אל KoKo_ שלח הודעה דרך MSN אל KoKo_
קוקוריקו תרנגול
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי lioravr שמתחילה ב "KOKO השמיע קול"

כמה נקודות למחשבה:

א. לא מבין למה אתה פוסל פלש מצלמה...
שימוש בכבל TTL או הקפצות למיניהן יכול לפתור את הבעיה בצורה יחסית טובה.

ב. לשרוף את הרקע יכול להניב תוצאות מעניינות משל עצמן.

ג. כדאי לחכות ליום מעונן יחסית שיתן תאורה מפוזרת...
אני לא מכיר את המקום, אבל אם יש שם תאורה מלאכותית אפשר להוציא תוצאות מעניינות בשעות בין הערביים או בשעות הזריחה.

ד. אני רואה שיש חלק גדול בחלק האחורי של הכיפה בה היא פתוחה יותר (וגם "חלונות בכיפה")
אולי תעמיד אותה ממש ליד איפה שיש כמות אור שמשתווה לתאורה שבחוץ?
או ביום עם שמש להעמיד אותה איפה שקרני השמש פוגעות בתוך הכיפה.
_____________________________________
www.KobyHarati.com

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 02-03-2007, 09:07
צלמית המשתמש של lioravr
  lioravr lioravr אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.11.04
הודעות: 700
שלח הודעה דרך MSN אל lioravr
המבנה לא מסוכן בכלל עליתי אליו מספר פעמים לבדוק
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי rgrg שמתחילה ב "[b][i]תגיד, ליאור - המבנה הזה..."

והכל תקין שם. זה אכן היה אמור להיות קולנוע בשביל צילום אדיטוריאל אני מוצא שם זויות מדהימות.
טוב, מחר אני אצלם שם ונראה מה יצא. הצילום הוא לתערוכה שאני צפוי להשתתף בה בחודש הבא ואני כנראה אמשיך להציק בנושא עם העריכה כי חשוב לי שהתמונה תצא מושלמת ככל שניתן בשל היותה מיזם בתערוכה והיא תוגדל לממדים גדולים.

טוב נצא, ננסה ואביא לכם תוצאות ביום שבת בערב או ראשון..
_____________________________________

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.upfree.net/download2.php?a=5294272&b=32e470b5ea05a04b3df814e9a02b576e]

כתובת האתר שלי: http://www.Liri.up.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 02-03-2007, 16:25
צלמית המשתמש של אודי אבן חיים
  אודי אבן חיים אודי אבן חיים אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.04.06
הודעות: 192
שלח הודעה דרך ICQ אל אודי אבן חיים שלח הודעה דרך MSN אל אודי אבן חיים
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי barakush שמתחילה ב "אפשר בלי פלאש"

"כמובן שהחשיפה תאוזן לפי הרקע. אל תשכח כי המהירות תשלוט ברקע והצמצם בדמות"

בחיים לא קראתי כל כך הרבה דברים לא נכונים במשפט אחד! אין לי שום דבר נגדך אבל אתה מטעה פה את הבחור- צמצם ומהירות מבחינת חשיפה אינם משפיעים באופן קסום בנפרד על הנושא והרקע.

"אני אומר שעל פי סוג מדידות מסוימות הוא יכול להתגבר על הבעיה."
מדידת אור לא תשפיע בשום אופן על האיזון בין האובייקט לרקע.
אם יש לך רקע בהיר בכמה צמצמים מהאובייקט אתה יכול לבחור מה לחשוף נכון- את האובייקט או הרקע ולא משנה באיזה מדידת אור תבחר- רק אחד מהם יכול להיות חשוף נכון כי למצלמה יש טווח דינמי מוגבל... מדידת האור היא רק כלי כדי לומר לך באיזה חשיפה של המצלמה כל אחד מהם יהיה חשוף נכון בנפרד אבל בטח שלא ביחד במידה ויש הבדלים של כמה סטופים.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 02-03-2007, 17:22
  חם על הירח. חם על הירח. אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.11.06
הודעות: 138
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי אודי אבן חיים שמתחילה ב ""הבעיה שבתוך המבנה חשוך מאוד..."

אני אומר לא ללכת לפי מה שמד האור אומר!!!!
מה הקשר ניסים ונפלאות תגיד לי?
שמעת פעם על zone system?!
מד האור מכויל לתת לנו תוצאה של אפור 18%.
במצב קונטרסטי אתה יכול לא ללכת לפי מד האור ולמקם את המקום המואר בזון גבוה יותר שעדיין נקבל בו פרטים וככה האזור החשוך יתקבל עם פרטים כי אנחנו נפתח צמצם.
ואפשר לעשות את זה במצבים מסוימים (והרבה) ולא ללכת כל תמונה שנייה על HDR!
ולגבי המצב של הבחור שהתייעץ כאן כנראה שבאמת זה מצב קשה יותר שמצריך דברים אחרים, אבל רציתי לשתף אולי זה יעזור לו, ואם לא הפעם הזו אז אולי בפעם הבאה.

נערך לאחרונה ע"י חם על הירח. בתאריך 02-03-2007 בשעה 17:38.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 03-03-2007, 00:45
צלמית המשתמש של אודי אבן חיים
  אודי אבן חיים אודי אבן חיים אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.04.06
הודעות: 192
שלח הודעה דרך ICQ אל אודי אבן חיים שלח הודעה דרך MSN אל אודי אבן חיים
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי חם על הירח. שמתחילה ב "אני אומר לא ללכת לפי מה שמד..."

קודם כל שתה כוס מים ותרגע- ההתנהלות פה בשרשור היא לא לריב אלא לעזור למישהו אז אל תחשוב שיש לי משהו נגדך- אני רק חושב שאתה טועה במקרה הזה

ערבבת פה הרבה מאוד דברים שבתכלס לא קשורים. הבנאדם שאל איך עושים משהו מסויים והתשובה המקצועית היחידה לזה היא תאורה מלאכותית- פלאשים וכמובן צילום בשעות נורמליות כשהאור פחות קונטרסטי..
אתה מדבר לרגע על מדידת אור ואז אחרי שניה אומר לא להקשיב למד האור ואחרי דקה מנסה להסביר איך הוא מתנהג אבל בתכלס לא נותן שום פתרון ריאלי לבעיה. מה זה למקם את המקום המואר בזון גבוה? דבר עברית.
כשאתה בא לצלם סצינה ונניח מגדיר את מד האור על ספוט מנק הפוקוס המד אור בעצם ימליץ לך על חשיפה נכונה לאיפה שנק הפוקוס נמצאת, מה זה אומר למקם בזון גבוה? לחשוף באובר לעומת הקריאה שלו? (כי למקם בזון גבוה זה לא מושג שאני נתקלתי בו איפשהו לפני) אם תחשוף באובר הרקע לא יחשף נכון בכל מקרה (במיוחד במקרה פה כשההבדלים אצלו עצומים בין הרקע לנושא כמו שהוא ציין).
בקיצור אני לא מבין איך הפתרון שהצעת בכלל מתאים למצב כלשהו של תאורה קונטרסטית בין הנושא לרקע- היא רק מעצימה את הבעיה הראשונית.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 03-03-2007, 03:46
  חם על הירח. חם על הירח. אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.11.06
הודעות: 138
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי אודי אבן חיים שמתחילה ב "קודם כל שתה כוס מים ותרגע-..."

אני ממש ממש לא רב איתך ואפילו אמרתי שאתה צודק לגבי זה שבמצב כל כך קיצוני צריך פתרון טוב יותר כנראה.
ניסיתי לשתף את פותח האשכול במשהו שאולי אולי יכול לעזור ושוב - אם לא עכשיו אז בעתיד.
אני מההתחלה אמרתי שלא צריך ללכת לפי מה שהמד אור מראה.
תראה - בסך הכל מד האור הוא רובוט שלא תמיד חושף נכון את הדברים.
דוגמא לכך תוכל לראות אם תנסה לצלם משהו שהוא לבן לבן כמו דף למשל. ברגע שתלך לפי החשיפה של מד האור אתה תראה שהתוצאה שתקבל היא שהדף לא לבן לבן כמו שהוא צריך להיות.
ולמה?
מד האור נותן לנו תוצאה של אפור 18% שהוא בוא נגיד מצב ביינים (קשה לי פה להתחיל להסביר לך את הכל). מצב הביינים הזה נמצא בזון 5. יש 9 זונים . . הראשון הוא שחור ללא פרטים והתשיעי והאחרון הוא לבן שרוף וללא פרטים, ביניהם יש כל מיני גווני ביניים.
בין הזון 5 (שהוא מה שמד האור נותן לנו) עד בוא נגיד לזון 7 או 8 יש הפרש של 2-3 סטופים של הצמצם שגם אם נפתח 3 סטופים הלבן עדיין יהיה לבן עם פרטים.
מה שאומר לגבי הדוגמא שלי שאם תצלם משהו לבן לבן (ולא על פי מד האור) אלא תפתח קצת יותר צמצם אתה תקבל תוצאה הרבה יותר נכונה ואתה מוזמן לנסות זאת.
לגבי הקונטרסט - נגיד ואנחנו נמדוד את החשיפה שאנחנו זקוקים לה על פי מד האור בחלק המואר אנחנו נקבל תוצאה של זון 5 כאמור , אבל יש לנו אפשרות לפתוח עוד נגיד 2-3 סטופים של הצמצם על מנת להגיע לזון 7- 8 ועדיין לקבל באותו החלק המואר פרטים (אתה עוקב? מבין?). עכשיו הגיון פשוט- אם פתחנו כמה סטופים של הצמצם הגיוני שהחלק החשוך יותר כבר יתחיל לקבל פרטים נכון? הרי פתחנו צמצם.
זה הסבר ממש ממש מקוצר על מה שניסיתי להעביר פה, וכך אפשר להתגבר על מצבים קונטרסים הרבה פעמים ולא לרוץ ל - HDR כל תמונה שנייה בגלל שקשה לנו קצת לצלם.
אז ככה אנחנו לא הולכים לפי מד האור מכיוון שאם נעשה פעולה כזו נראה שאנחנו כביכול לא נמצאים בחשיפה נכונה, אבל שוב - מד האור הוא רובוט.
אז לפני שאתה משנה את הדברים שאני רושם ואומר דברים כמו "מד האור לא עושה ניסים ונפלאות" או אומר שאני טועה - תקרא , תנסה להבין ואם אתה לא מבין אז תשאל.
ולא באתי לריב איתך , פשוט ישר שללת אותי בלי מחשבה.
אם אתה רגיל ללכת כל הזמן לפי הקריאות של המד אור שלך אז יש לך טעות ועוד הרבה ללמוד בנושא הזה (ואני לא רב איתך, רק מאיר/מעיר).
אז הנה דיברתי עברית והסברתי לך.
מקווה שהבנת ולילה טוב.

נערך לאחרונה ע"י חם על הירח. בתאריך 03-03-2007 בשעה 03:52.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 02:32

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר