18-05-2007, 07:59
|
|
|
|
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,913
|
|
אולי תשקלו לבסס את ידיעותיכם קודם באמצעות חיפוש בפורום על אופן הפעולה של חודרן קינטי לעומת מטען חלול?
מה שהיה כה מאיים בתותח ה-110 מ"מ של הT62 היו החודרנים, משום שתמיד פגז חלול יהיה בעל מהירות לוע נמוכה יותר מזו של פגז ח"ש, וממילא מתוקף צורת הפעולה של פגז חלול\ רש"ק חלול אין משמעות למהירות הפגיעה במטרה.
לשגב, שלא כידוע לי, מפעל פיתוח וייצור המרכבה נולד עוד לפני מלחמת יום כיפור, ושורשיו בבגידת אנגליה בישראל והונאתה את ישראל בנושא פיתוח משותף של טנק הצ'יפטיין, מחליפו של הצנטוריון (שוט). כבר אז, נדמה לי שמדובר על שנת 1970 או 69, התחילה חשיבה מסודרת (למרבה הפלא) בישראל על נושא הטנק הישראלי.
זה עלה לא כשאיפה, אלא כאילוץ, אחרי בחינת מצבנו בתחילת מלחמת ההתשה, לאחר מלחמת ששת הימים, ולאחר הטראומה של בגידת הבריטים, וירידה לטמיון של תקוות ישראל לייצור משותף של טנק מבוסס על לקחי קרבות ששת הימים.
שים לב, המבנה הבסיסי של המרכבה עוד מן האב טיפוס (תובת שוט הפוכה, כאילו במצב נסיעה לאחור, עם צריח מרותך) מראה על חשיבה של העמדת מירב ה"ברזל" אל מול האויב, כדי להגדיל למירבי את סיכוי הצוות לשרוד, או אפילו לשרוד כשיר את השבתת הטנק.
הלקח ש(כנראה לא) למדנו לאורך כל מלחמותינו הוא שדם יקר הרבה יותר מפלדה, ולא רק במישור הערכי, אלא גם במישור המבצעי- צוותים שעברו את טבילת האש ויכולים להמשיך להילחם לרוב יביאו תוצאות טובות הרבה יותר מצוותים "טריים", וזה הרי חוסך בדם במישרין.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)
"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'
|