לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה  ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡  חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 05-01-2008, 22:57
  Riper Riper אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.07.04
הודעות: 24
כאמור..
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי foob שמתחילה ב "צפיתי בדקות הראשונות ו-"

כאמור למה שכתוב בתגובות בדף..כנראה שהנושא שנויי במחלוקת..
אך אני לפחות מאמין בזה..ואחרי שאתה רואה או שומע לפחות אנשים שעשו את זה ומספרים מה קרה,אי אפשר להתכחש לדבר..
אתה צודק ב100 אחוז שזה אסור.זה פשוט איסור גמור מהתורה..!
גם הרב אומר את זה.כתבתי שזה מחזק כי בעצם אתה רואה שיש כזאת מציאות ואפילו כששאלו את ה"רוח" שהעלו,מה אפשר לעשות בשבילה כדי להיטיב איתה בדרך כלשהי,היא לא טועה ומבקשת שיחזור בתשובה חחח..או לפחות היא מבקשת שיגידו עליה קדיש.

אני חושב שהסרט נותן המון מידע וצריך להתיחס לזה בצורה רצינית.

אבל כאמור זה אסור-אסור-אסור..!(הרב אומר שאחרי שעושים את הסיאנס כמה פעמיםזה אפילו משעמם..!! חח אפילו לדבר עם חבר יותר מעניין חחח)..
חזרה לפורום
  #9  
ישן 06-01-2008, 20:29
  Riper Riper אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.07.04
הודעות: 24
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי foob שמתחילה ב "מה ששנוי במחלוקת הוא עניין גלגול הנשמות, לא הסיאנס"

אחי,אני לא הייתי שותף למקרה כזה,ברוך ה'.
אבל כאשר המוני אדם שעשו את זה מספרים לך שהם שאלו אותה על פרטים אישיים שרק הבן אדם יודע וה"רוח" עונה לו בדיוק..אני לא חושב שכולם השתעממו והחליטו להמציא שקר שכולם בעצם אומרים אותו הדבר..


האווירה בסרט זה לצורך להכניס לאווירה ואין לזה משמעות רצינית,יש להתייחס לנושא עצמו ברצינות,אי אפשר להתכחש לדבר כזה.

ובתגובה ל ghostbuster,מספיק שפוסק אחד,גדול הדור אומר שזה אסור וזה אסור,יש לו את הטעמים והמקורות שלו,וכל שכן שהרבה גדולי ישראל,אם לא כולם אומרים כך.
אני מצטער שאני לא יודע בדיוק מה הטעם שכך,מספיק אני יודע שגדולי ישראל אומרים שזה אסור,אבל באמת תראה מה שכתוב,כאמור,דברים יח פסוק יא-יג.גם כנראה מפני הטעם תמים תיהיה עם ה' א-לוקיך.

אשריכם ישראל..כל טוב..
חזרה לפורום
  #10  
ישן 06-01-2008, 20:59
צלמית המשתמש של ghostbuster
  משתמש זכר ghostbuster ghostbuster אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.09.07
הודעות: 672
שלח הודעה דרך MSN אל ghostbuster
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי Riper שמתחילה ב "אחי,אני לא הייתי שותף למקרה..."

נו נו היא גופא שאלתי מי הוא אותו פוסק

כי ע"פ שו"ע אין ראיה לאסור ואם יש אני יותר מאשמח לשמוע
ואם יש איזה פוסק שאוסר רצננו לדעת מה הראיות שלו
הגמרא הראשונה היא מסכת ברכות והשאלה הראשונה בכל הש"ס היא "תנא היכא קאי דקתני מאימתי"
היינו התנא שנה מאימתי קורין את שמע בערבית ועל זה שואל האמורא מניין לתנא ראיה שצריך בכלל לקרוא קריאת שמע עד שהוא שואל ממתי
הרי שלמדנו שהתורה שלנו אינה מילתא בלא טעמא אלא אפילו תנא צריך להביא ראיה לדבריו
א"כ ק"ו ובן בנו של ק"ו שפוסק בדורנו צריך להביא ראיה לדבריו
ובמקום להצטער על שאינך יודע תתחיל ללמוד תפתח ספרים ותתחיל לקרוא ידידי אל תקנה שום סחורה אם לא שבדקת אותה קודם אל תאמין לאף אחד תבדוק אחי ואתה תגלה מהרה שהרבה אנשים אינם יודעים על מה הם מדברים ועל כגון דא נאמר "אם אין אני לי מי לי"
מקווה מאוד שתקח את דברי ברצינות הראויה ותתחיל להיות יסודי ובע"ה ת"ח
_____________________________________
ככל שאני יותר יודע אני יודע כמה אני לא יודע
דימיון מודרך היפנוזה nlp ומדיטציה


נערך לאחרונה ע"י ghostbuster בתאריך 06-01-2008 בשעה 21:02.
חזרה לפורום
  #12  
ישן 06-01-2008, 21:13
צלמית המשתמש של ghostbuster
  משתמש זכר ghostbuster ghostbuster אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.09.07
הודעות: 672
שלח הודעה דרך MSN אל ghostbuster
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "תן לי להבין רגע"

חלילה הרב ערוצי אדם משכמו ומעלה ביודעו ומכירו קאמינא
רק שראיות אני רוצה
בהלכה אין משוא פנים ולא מקח שוחד

נ"ב
מה פירוש גם למה מי אמרתי שאינו מקובל עלי?


מאשכול ישן בנושא:

קודם כל גם הרב מודה שאין בידו לאסור אלא שהסיק מכח ס"ס(ספק ספקא) באיסורי תורה לחמיר

ואחרי המחילה מכבוד תורתו ואחרי נשוק ידי ורגלי קודשו את הנלע"ד אומר אי ניחא קמיה שמיה ומיני ומיניה יתקלס עילאה

עיקר החומרה שיצא לרב הנ"ל הוא מכוח דברי הרמב"ם

רמבם הלכות עכו”ם פ י”א
(
יג) איזהו דורש אל המתים זה המרעיב את עצמו והולך ולן בבית הקברות כדי שיבא מת בחלום ויודיעו מה ששאל עליו ויש אחרים שהם לובשים מלבושים ידועים ואומרים דברים ומקטירין קטרת ידועה וישנים לבדן כדי שיבא מת פלוני ויספר עמו בחלום כללו של דבר כל העושה כדי שיבא המת ויודיעו לוקה שנאמר לא ימצא בך מעביר וגו' ודורש אל המתים:

וז"ל(של הרב הנ"ל) "א"כ לדעת הרמב"ם אין חילוק בין דרישה לדרישה, ואחד דורש לגוף ואחד דורש לרוח הכל הוא בכלל דורש אל המתים, וא"כ נידון דידן לא נפיק מכלל זה. "


ואחרי המחילה

מהרמב"ם הנ"ל אין ראיה, שמה שכתב "כל העושה כדי שיבוא המת", היינו מהדברים דלעיל לן בבית הקברות וכו' הוא שלוקה ולא כל העושה כל מעשה שבעולם, ומעשה שמואל והיתומים יוכיח.
וכן משמעות פשטות הגמרא דסנהדרין וכן משמע מרש"י ומהבית יוסף על הטור וכן דעת הרא"םוכן דעת הסמ"ג וכן דעת הב"ח
שאם לא תאמר כן אז לא היתה הגמרא צריכה לפרט לי מה זה אוב ומה זה דורש אלא תואמר
כל קשר שהוא אסור ודי.
ומה שהביא על פי הקבלה וז"ל
"לא עוד אלא שיש להסתפק ע"פ המבואר בספרי קבלה, שיש חלק הנפש שנקרא שיתופא דגופא +עיין זוהר ויחי רכ"ה, שמות קמ"ב, תקוני זוהר בהקדמה ועוד בתיקון כ"ז וע' אדרת אליהו הגר"א האזינו ו', וע' תקו"ז בביאור מהר"א שם בדף ה' ע"א אות ו', וט' ע"א אות כ"ג+ שהוא שורה בעצמות, וי"ל שכשמעלים אותו החלק הוי בכלל דורש אל המתים אליבא דכו"ע"
אלא הם דברי דברי נביאות מניין לו זה הנה העתיק לשון שער היחודים לרבינו המהרח"ו

ז"ל "ודע כי אע"פ ששנינו בזוהר כי נפש הצדיק בקבר ורוחו בג"ע וכו' אם אתה משתטח על קברי הצדיקים צריך שתכוין כי ע"י השתטחותך עליו אתה גורם שהצדיק ההוא תשתטח נפשו ותתפשט בעצמותיו ואז יהיה עצמותיו כעין גוף לנשמה המתפשט בהםוכו' ואז תכוין שאלתך וכו' “עכ"ל
עתה הוראת לדעת
א: ראיה ברורה של תקשור עם נפטרים ע"י שכיבה ממש על קברם
ב: התקשורת עם חלק נפש דעצמות הנקרא הבלא דגרמי או שיתופא דגופא

ומה שהביא השו"ע לאסור וז"ל
ובשו"ע יו"ד סי' קע"ט סי"ד דעת המחבר, שדוקא להשביע בחיים, שיבוא לאחר מיתה, מותר, אבל בלאחר מיתה אין חילוק בין רוח לגוף, והרמ"א הביא דעת יש מתירין כשאין משביע כ"א את הרוח
הנה לך שלשון השו"ע



(יג) דורש אל המתים זה שמרעיב עצמו ולן בבית הקברות כדי שתשרה עליו רוח הטומאה
(
יד) להשביע את החולה לשוב אליו לאחר מיתה להגיד לו את אשר ישאל אותו מותר:
(
ויש מתירין אפי' לאחר מותו אם אינו משביע גופו של מת רק רוחו)

השולחן ערוך לא אסר לאחר מיתה ום תמצי לאמר אסר מכל מקום אסר בהשבעה ואינו לנדון דידן כלל ועיקר
באופן שיוצא מכל הנ"ל לא רק שאין ראיה ברורה לאסור אלא אפילו רבותא להקל יותר מלאסור והאמת והשלום אהבו
ע"כ דברי הצעיר ghostbuster

הבהרה אין מכל הדברים הנ"ל לפסוק הלכה למעשה חלילה אלא הכל על דרך לימוד
_____________________________________
ככל שאני יותר יודע אני יודע כמה אני לא יודע
דימיון מודרך היפנוזה nlp ומדיטציה


נערך לאחרונה ע"י ghostbuster בתאריך 06-01-2008 בשעה 21:33.
חזרה לפורום
  #13  
ישן 07-01-2008, 17:32
  WeBit WeBit אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.02.05
הודעות: 575
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי ghostbuster שמתחילה ב "חלילה הרב ערוצי אדם משכמו..."

ראשית, הלכה למעשה, פסקו האחרונים(הרב קוק, הרב יובל שרלו והרב שלמה לוי ועוד גדולים וטובים) שהדבר אסור.

כעת, לטענותיך נגד רא"ה(בשו"ת דעת כהן סימן ס"ט):
טענה(1): לא ניתן להוכיח מהרמב"ם שסיאנס הוא בכלל "דורש אל המתים", שמא אמר "כל העושה" הוא רק מהמעשים האלו.
תשובה: הרמב"ם מונה דוגמות שונות לדורש אל המתים, ואז בא ונותן כלל: "כללו של דבר כל העושה כדי שיבא המת ויודיעו לוקה שנאמר לא ימצא בך מעביר וגו' ודורש אל המתים". אם רק מהדברים שנאמרו, אין צורך במשפט שמכליל הכל, הרי כל האפשרויות שנאמר. ועוד מוכיחה המילה "כללו".

טענה(2): "וכן משמעות פשטות הגמרא דסנהדרין וכן משמע מרש"י ומהבית יוסף על הטור וכן דעת הרא"םוכן דעת הסמ"ג וכן דעת הב"ח".
תשובה: הלא אתה זה שכל הזמן מתלונן על מקורות, ומדוע כשאתה מקשה קושיות אתה לא מביא אפילו לא מקור אחד, ואפילו לא בעקביות? שים לב: פשוט שלדעת הסמ"ג אין הבדל בין סוגי הדרישות, והכל אסור, כרמב"ם. הרא"ם אכן חלק על זה(יראים סימן של"ד-של"). בנוגע לדעת הב"ח אינני יודע. בנוגע ל"לימודים" שלך לגבי "פשטות הגמרא" ו"משמע מרש"י ומהבית יוסף על הטור", אולי זה הפשט שלך ומה שאתה רוצה להבין מהמקורות[ובאמת, עיין ברמ"א ליו"ד סימן קע"ט שכתב מפורש שדעת הבית יוסף היא ההפך מהרא"ם], לא כך הבינו רוב חכמי ישראל, ועיין בסוף סימן ס"ט בדעת כהן שהביא הוכחה מהירושלמי לשיטת הרמב"ם(והסמ"ג).

לא הבנתי את טענתך(3) בנוגע לטענת רא"ה בנוגע לשיתופא דגופא בקבלה, שפשיטא לכו"ע שאסור.

טענה(4): השו"ע לא אסר לאחר מיתה.
תשובה: אני אצטט ברשותך את המקור בשו"ע(יו"ד סימן קע"ט):
"להשביע את החולה לשוב אליו לאחר מיתה להגיד לו את אשר ישאל אותו, מותר. (מפה ואילך, הרמ"א ויש מתירין אפי' לאחר מותו, אם אינו משביע גופו של מת רק רוחו (כן משמע בהגהות מיימוני בשם רא"ם דלא כבית יוסף).".
השו"ע כותב שמותר להשביע את החולה לשוב אליו אחר המיתה, משמע אם לא כן אסר, וכן ברמ"א שכתב "ויש מתירין[משמע שהשו"ע אסר]...דלא כבית יוסף[שאסר]".
והטענה שלך לחלק בין השבעה לסיאנס היא מגומגמת.

ונמצאו דבריו מזוקקים ונכונים.

בהצלחה וכל טוב,
חזרה לפורום
  #18  
ישן 15-01-2008, 15:44
צלמית המשתמש של ghostbuster
  משתמש זכר ghostbuster ghostbuster אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.09.07
הודעות: 672
שלח הודעה דרך MSN אל ghostbuster
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי WeBit שמתחילה ב "הרב קוק אוסר ס"ס מצד הרמב"ם..."

כל המקומות הנ"ל הם מילתא בלא טעמא!
יש הגדרה מאוד מדויקת בש"ס ופוסקים מה זה דורש אל המתים ומה זה מעלה באוב
ואף לא אחד מהם עונה להגדרת הסיאנס.
יש מרגלא בפומא דאינשי לאמר שיש בזה משום דורש אל המתים וזה כלל אינו מדויק
ויש ללמד זכות על אותם ת"ח שאומרים כך כדאי להרחיק את האדם מן הכיעור ומן הדומה לו
וראינו בכמה מקומות בש"ס כגון מעשה שמואל והיתומים וגדולה מזאת מצינו מכתבי האר"י אופני מעשים כדי לדבר עם נשמות הנפטרים עיין בספר מנחת יהודה לחכם יהודה פתיא דפים שלמים של דיאלוג עם רוחות נפטרים
כללו של דבר חשוב ללמוד את הדברים בשורשם ולא להסתמך על פורום זה או אחר
והאמת והשלום אהבו

עריכה
אנני מאמין כלל בכל מעשה האחיזת עניים הנקרא סיאנס
אלו הם דברים בטלים וגם אנני מסכים עם הדרך הזאת שמביאים דרשנים ראיות מהשטויות האלה לאמיתות התורה כדומה סוג כזה של חיזוק מתאים לבורים ועמי ארצות
_____________________________________
ככל שאני יותר יודע אני יודע כמה אני לא יודע
דימיון מודרך היפנוזה nlp ומדיטציה


נערך לאחרונה ע"י ghostbuster בתאריך 15-01-2008 בשעה 15:47.
חזרה לפורום
  #19  
ישן 15-01-2008, 20:11
  WeBit WeBit אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.02.05
הודעות: 575
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי ghostbuster שמתחילה ב "[font=Verdana]כל המקומות הנ"ל..."

אני לא מבין. אם חיפשת פוסק שאומר זאת, הרי הבאתי לך כמה וכמה רבנים גדולים וידועים, שבוודאי לא אומרים "מילי בלא טעמא". ואם רק חיפשת טעם לדברים, הרי יש לך את שו"ת דעת כהן, שאף הגבת לדבריו, ואני הגבתי לדבריך. בשורה התחתונה, לא השבת על אף אחת מטענות הרב קוק, ולכן הדבר אסור משום ס"ס דאוריתא לחומרא משום דורש אל המתים. אתה כל הזמן חוזר לטענה שזה לא נכון, והרי הרב קוק אמר זאת בפירוש ואתה לא הצלחת למצוא אפילו סדק בטענותיו.

וכל עניין המשלים והסיפורים והדוגמות מהגמרא ומהמקובלים אינם מקובלים עלי, הרי יש לנו הלכה, וגם אם יש סיפור כזה או אחר שסותר את ההלכה הזו, ההלכה במקומה עומדת, ויש להסביר את הסיפור הנקודתי הזה, ולא חלילה לסתור את כל ההלכה בגלל סיפור כזה או אחר בגמרא.
חזרה לפורום
  #20  
ישן 16-01-2008, 02:53
צלמית המשתמש של ghostbuster
  משתמש זכר ghostbuster ghostbuster אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.09.07
הודעות: 672
שלח הודעה דרך MSN אל ghostbuster
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי WeBit שמתחילה ב "אני לא מבין. אם חיפשת פוסק..."

תשמע ידידי אני מכיר ש"ס ופוסקים!
הנה לך המקורות
ובכן קודם כל מה זה אוב ומה זה ידעוני ע"פ ההלכה עיין מסכת סנהדרין דף ס"ה ע"א
הנה לך מאירי על הדף הנ"ל


המאירי על מסכת סנהדרין דף סה/א
המשנה העשירית וענינה כענין מה שלפניה ובפרט בענין אוב וידעונו שהעושה אותם ברצונו במזיד ובהתראה נסקל ובלא התראה בכרת ובשוגג חטאת קבועה ואמר על האוב שהוא פיתום י"י מכשף המדבר משחיו וענינו הוא שהוא הולך על הקבר שהוא רוצה או לוקח גלגולת של מת או עורו ומקטיר קטרת ידועה אצלם ואוחז בידו מקל או ענף ומכה בכח ובתמידות או מקיש בזרועותיו ומפיל עצמו בארץ ומדבר בלאט כפי מה שיזדמן לו בבלבול עד שאינו יודע מהו מדבר וכח דמיונו מתעורר עד שמי שכח המדמה שלו חזק יבהל לאותם המעשיים ויעיר דמיונו ויראה לו במחשבתו כאלו קול נמרך יוצא מן הארץ מתחת שחיו של בעל אוב כקול נמוך ויצייר משם תשובתו בדמיונו וידעוני הוא שלוקחין עצם עוף וי"א עצם חיה ושם העוף או החיה ידוע ומניחו בפיו ומקטיר שם קטורת ידועה עם עשיית דברים אחרים עד שמדבר בפיו דברים לא ידע הוא ענינם והשואל יצייר ויבין תשובתו מתוכם הרי אלו ר"ל בעלי המעשה בסקילה והשואל בהם באזהרה לבד מאמרו אל תפנו אל האובות ואל הידעונים:


וכן הרמב"ם
(א) העושה אוב או ידעוני ברצונו בזדון חייב כרת ואם היו שם עדים והתראה נסקל היה שוגג מביא חטאת קבועה כיצד הוא מעשה האוב זה שהוא עומד ומקטיר קטרת ידועה ואוחז שרביט של הדס בידו ומניפו והוא מדבר בלאט בדברים ידועים אצלם עד שישמע השואל כאלו אחד מדבר עמו ומשיבו על מה שהוא שואל בדברים מתחת הארץ בקול נמוך עד מאד וכאלו אינו ניכר לאוזן אלא במחשבה מרגיש בו וכן הלוקח גולגולת המת ומקטיר לה ומנחש בה עד שישמע כאילו קול יוצא מתחת שחיו שפל עד מאד ומשיבו כל אלו מעשה אוב הן והעושה אחד מהן נסקל. [השגת הראב"ד - כיצד מעשה האוב זה שהוא עומד ומקטיר א"א בבית הקברות עושה כן ובעור של אדם מת ומדבר משחיו של מת]:
(ב) כיצד מעשה הידעוני מניח עצם עוף ששמו ידוע בפיו ומקטיר ועושה מעשים אחרים עד שיפול כנכפה וידבר בפיו דברים שעתידים להיות וכל אלו מיני עבודת כוכבים הן ואזהרה שלהן מנין שנאמר אל תפנו אל האובות וגו'
והנה דורש אל המתים
סנהדרין ס"ה ע"ב
" כדתניא ודורש אל המתים זה המרעיב עצמו והולך ולן בבית הקברות כדי שתשרה עליו רוח טומאה"
וכן נפסק להלכה שו"ע יו"ד ס' קעט
(יג) דורש אל המתים זה שמרעיב עצמו ולן בבית הקברות כדי שתשרה עליו רוח הטומאה:
(יד) להשביע את החולה לשוב אליו לאחר מיתה להגיד לו את אשר ישאל אותו מותר:
(ויש מתירין אפי' לאחר מותו אם אינו משביע גופו של מת רק רוחו) (כן משמע בהגהות מיימוני בשם רא"ם דלא כבית יוסף):

זה לא הסיאס המפורסם עם הכוס ולא המטוטלת ולא הספר עם המפתח ולא היעני תיקשור שעושים היום
לזה ידידי קוראים הלכה ולא לכל הטענות שטעת
ע"כ רזא דיחודא ברוך ה' לעולם אמן ואמן
_____________________________________
ככל שאני יותר יודע אני יודע כמה אני לא יודע
דימיון מודרך היפנוזה nlp ומדיטציה

חזרה לפורום
  #21  
ישן 17-01-2008, 15:01
  WeBit WeBit אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.02.05
הודעות: 575
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי ghostbuster שמתחילה ב "[font=Verdana]תשמע ידידי אני..."

ושוב פעם אתה חוזר לטענותיך המפוקפקות. מובן לך שהרב קוק הוכיח(וכאן לא תוכל להתחיל לטעון שהוא אינו יודע הלכה\אומר דברים "בלא טעמא" וכו') שאסור לעשות סיאנס משום דורש אל המתים(לא ישירות, כי יש חלוקים).
וכעת, לטענותיך המפוקפקות(מהשו"ע והרמב"ם) כבר הגבתי למעלה ומשם ברור שלדעת הרמב"ם והבית-יוסף(שאני מקווה שאתה יודע שהוא הוא השו"ע) הסיאנס יהיה אסור.
שים-לב: אף אחד לא טוען שאין חולקים(שיטענו שסיאנס מותר, לפחות משום דורש אל המתים). כמעט על כל הלכה בשו"ע יש כמה וכמה חלוקים, ובכ"ז אנו פוסקים הלכה כרוב(ובהלכות דאורייתא אנו פוסקים לפי המחמירים כמעט בכל מקרה).

הרשה לי לומר לך במפורש: הדיון הזה מופסק מבחינתי(אא"כ תעשה תפנית בדיון, ותתחיל לכתוב בהיגיון).
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 05:39

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר