|
21-05-2007, 12:17
|
|
|
חבר מתאריך: 02.03.06
הודעות: 6,684
|
|
כל כך הרבה תעמולה פוליטית לא רלוונטית בהודעה אחת...
ציטוט:
במקור נכתב על ידי סימקין
1. ע"פ נתונים רשמיים שאספה מחלקת "השילוב הראוי" בצבא, שילוב הבנות ביחידות לוחמות הוא צרה צרורה שרוב המפקדים היו ששים להמנע ממנה (אלא שאבירי הנאורות הם בעלי כח השפעה רב מידי בארצנו, ויעידו על כך הרקטות שממשיכות ליפול באין מפריע על עיר ואם בישראל או המרגלים שמשוטטים בכנסת).
|
איפה הנתונים האלה? נכון, מסתובבת איזו מצגת שהכינה שדולה של קצינים דתיים, אבל חוץ מזה? ומי הם אותם "אבירי נאורות" קונספירטיביים שגם עומדים מאחורי גיוס נשים וגם גורמים לנפילת רקטות וגם למרגלים בכנסת. חוץ מתעמולה ימנית-דתית טיפוסית שמערבבת את עזמי בשארה עם גיוס בנות לצה"ל יש לך עוד משהו?
ציטוט:
במקור נכתב על ידי סימקין
2. הגורמים לכשלון הם בעיקר:
2.א. אי יכולתן של הבנות להשתוות פיזית לבנים הלוחמים ושאר צרכים המיוחדים לנשים.
2.ב. הסחרור שגורמת אישה בחברה גברית צעירה מובהקת, ותמים (או מתמם) מי שמנפנף את העובדות. אמנם ישנה אסכולה עתיקה הגורסת כי שילוב האשה בצבא הוא דווקא חיובי, אולם רק בתור "תמריץ" ו"פאן" ללוחמים הגברים. אינני חושב שהלוחמות של היום מחשיבות את עצמן כ"תמריץ" או כגורם המשעשע ומשחרר את עמיתהן הבנים.
|
שוב התקפה על הדחליל הדמיוני של "שילוב בנות ביחידות בהן אין התאמה פיזית" - ובכן, הצבא בדק את זה, הצבא התרשם שקשה לשלב בנות ביחידות חי"ר וחש"ן, כשהצבא רצה גם במערכים בהם משרתות בנות כמו מערך הנ"מ נמנע שילוב בנות בתפקידים שדרשו שהייה ממושכת בתוך תא לחימה צפוף (ע"ע יערה שטולברג ומערך המחבט שמאז הספיק לצאת משירות). במערכי לחימה בהם אין דרישות לעומסים פיזיים קיצוניים או שהייה ממושכת בתא לחימה צפוף, דווקא שולבו בנות, ביזמת הצבא.
נשים יכולות לגרום ל"סחרור בחברה גברית צעירה ומובהקת" גם במסגרות לא לוחמות וגם בנות בפלוגת המפקדה ובתפקידים תומכי לחימה מסוגלות לגרום, לכאורה, לאותו האפקט. אולי תגידו את האמת שאתם פשוט נגד גיוס בנות בכלל ועבודה במסגרות מעורבות? בינתיים, מסתבר שמסגרות מעורבות קיימות ומתפקדות.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי סימקין
3. בני הישיבות משרתים במשך 5 שנים את המדינה. אמנם בעקרון הם משרתים בשירות פעיל כשנה וחצי (מלבד אלה שבוחרים בביחידות הדורשות שירות מלא, וגם כאלה יש לא מעט) אך במשך כל שאר הזמן הם בשל"ת. בשנים אלה אסור להם לעבוד ולהרוויח כסף והם מחוייבים ללמוד בישיבה ולמלא מכסת שעות שבועית גבוהה מאד (כ10 ביום אם אני זוכר נכון).
|
נו, טוב, משרתים 5 שנים. אבל רק שנה וחצי מתוכן בצבא, תוך השתחררות באמצע מחזורים שמטילה עומס אדיר על "אחיהם" לנשק (נו, זה בסדר, הם חילוניים מטומטמים ורוסים מסריחים - שיטחנו). נכון, גם אסור להם לעבוד והם בכלל לא עובדים - חוץ מאלה שכן.
אם יש דתיים שמשרתים שלוש שנים, למה יש כאלה שמקמבנים לעצמם שנה וחצי?
ציטוט:
במקור נכתב על ידי סימקין
4. החיילים ה"ביינישים" הם מהחיילים הטובים ביותר שיש (ומי שלא יודע זאת פשוט לא מכיר את הצבא) מבחינת מוטיבציה ומשמעת אין שני להם שכן הם באים חדורי אמונה דתית בחובתם לשרת. כל ההטפות האנטישמיות שנשמעו כאן כנגד הישיבות פשוט מגוחכות, בישיבות ההסדר מחדירים בבחורים ציונות ברמה שאין כדוגמתה באף מקום בארץ (אולי בקיבוצים הישנים, אינני יודע). מי שמצוי בעובי הקורה יודע שכל היחידות, ללא יוצא מן הכלל, מנסות לקבל אליהם את הביינישים בהכירם את ערכם הגבוה, למרות קוצרו היחסי של שירותם.
|
את הטפיחות העצמיות על השכם שומעים עד לפה. כנ"ל את ההגיון העקום של "מי שמשרת פחות בעצם תורם בכך יותר" (אם ככה, למה שלא כולם ישרתו שנה וחצי אם זה יותר טוב?).
איך אנחנו "יודעים" שהביינישים הם החיילים "הכי טובים"? כי הם לא מפסיקים לומר את זה על עצמם, ולומר את זה אחד לשני. אבל אם שואלים גם לא ביינישים ששירתו עם ביינישים, מקבלים תמונה קצת יותר מורכבת - בצד ביינישים משקיעים ורציניים ישנם גם ביינישים בכיינים ונצנצנים, בצד מפקדים שמרוצים מהביינישים שלהם יש מפקדים שמקללים את הרגע בו הביינישים על דרישותיהם והקומבינות שלהם מגיעים לפלוגה המבצעית, ובצד ביינישים שטוחנים במרץ כי עוד מעט הם ישתחררו מהשירות המקוצר אז יש להם מוטיבציה לשים גז יש ביינישים שמתחמקים ממטלות ומשתדלים להקטין ראש עד השחרור המיוחל לשל"ת, ובצד ביינישים שהוחדרה בהם ציונות לרוב יש גם ביינישים שהוחדרה בהם גם שחצנות, שנאת זרים והערכה עצמית מופרזת.
באופן "מפתיע" יש בצבא רוב של חיילים לא-ביינישים, שעושים את אותם דברים שביינישים עושים, במשך שלוש שנים מלאות ולא שומעים מהם חצי מהרהב היהיר של בני ההסדר. למשל, רוסים מעיירות פיתוח מאכלסים פלוגות לוחמות ביחס גדול בהרבה מהאחוז שלהם בחברה, הם משרתים שלוש שנים וחלקם גם "זוכים" להשפלות לאחר מותם כאשר הם נקברים כלא-יהודים. ועדיין, לא שומעים רוסים משבחים את המגזר שלהם כאילו בלעדיו יפול הצבא ועל הרוסים כגואלי העם כשם שעושים הביינישים הגאוותנים ש200 מהם אף הגבירו להחציף וטענו בעצומה ילדותית כאילו חטיבות גולני והצנחנים (עם בין שלושה לארבעה מתחרים על מקום פנוי...) לא יסתדרו בלעדי חצי-השירות שלהם...
הטפות אנטישמיות? רק הכנסה לפרופורציות.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי סימקין
העסקה בין המדינה לבין הבחורים האלה היא רנטבילית ללא צל של ספק למדינה.
|
רנטבילית יותר מ"עסקאות" שבהן אנשים משרתים שירות מלא ולא מטלפנים כל הזמן לר"מ כדי שיתן למ"פ על הראש. נו, את זה הביינישים אומרים, אז זה חייב להיות נכון. או שלא.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי סימקין
5. ובכלל, כל אבירי הנאורות שגרמו את הצרה הזאת, הינם היפוקריטים במלוא מובן המשמעות של המילה. בנתוני הגיוס כיום היה עליהם לסכור את פיהם בבושה, אם לא להלל בפה מלא את מפעל ישיבות ההסדר. הכמויות העצומות של המשתמטים מקרב האצולה החילונית, ההמנעות של אחרים מהיחידות הקרביות (ואת דבריו של האלוף שטרן במלחמה האחרונה אין צורך להזכיר), המגזר השלם שנמצא תחת חסותם, ערביי ישראל, כלפיהם אף פעם אין תלונות. הכל עומד בניגוד מוחלט לחיילי ישיבות ההסדר המפארים את ארצם ומולדתם.
|
מי אלה "אבירי הנאורות" המסתוריים האלה? ועל איזו צרה מדובר? האם אבירי הנאורות הם אלו שהפכו את צה"ל לכוח שיטור ויצרו טנקיסטים שלא יודעים מה זה טנק ופלוגות סיור שמתמחות בעיקר במעצרים? האם אבירי הנאורות הקצו ימי מילואים לאבטחת ישובים ומחסומים אבל לא לאימונים? האם אבירי הנאורות הזניחו את הימחי"ם? מי הם האבירים האלה? אני רוצה שמות והוכחות לפועלם המזיק-לכאורה בשורות הצבא.
בניגוד למה שמדמיינים הביינישים בבועה שלהם, רוב הצבא לא מורכב מחיילי הסדר. בקושי מדתיים - כנ"ל גם בפלוגות לוחמות ואפילו בפלוגות מילואים- אמנם יש *הרבה* דתיים (במיוחד אם סופרים "סתם" חובשי כיפות מהזרם המסורתי, כש"מסורתי" הוא בדרך כלל מזרחי, לרוב מהפריפריה) אבל הם לא *הרוב* - מה שקשה לראות כשרואים רק את הביינישים ממחלקת הביינישית המבודדת והמיוחסת.
ושוב, חייב היית לשרבב קצת תעמולה פולטית - מה עניין ערביי ישראל (שפוליטיקאים שפונים שמאלה מהמרכז לא פעם שואפים לזכות בקולותיהם ולכן פונים אליהם בשפת-חלקות, כשם שפוליטיקאים שפונים ימינה מהמרכז מפרכסים את המתנחלים - שיקול אלקטורלי פשוט) לגיוס בנות ולשירות דתיים?
אכן - בני "אצולת הממון" נוטים להשתמט יותר או להעדיף לשרת ביחידות עורפיות - אם נניח לרגע לאלה שזכו להשכלה מדעית רחבה והם מנצלים אותה ביחידות מודיעיניות וטכנולוגיות ובכך תורמים לא מעט, אז נשאלת השאלה - יותר ממי הם משתמטים? הרי הביינישים אינם רוב במערך הלוחם, אז מי כן? יוצאי פריפריה ועולים חדשים בעיקר - עבורם השירות הקרבי הוא דרך לשדרג את מעמדם ולא פעם גם אמצעי לצאת מה"חור" בו הם גדלו כל חייהם. חלק מהם גם באים אח"כ להתגורר, ללמוד ולעבוד בתל-אביב הכה מושמצת שהיא במקרה גם "אסם התבואה" של הכלכלה הישראלית...
העובדות בינתיים הן כאלה:
א) בנות משולבות ביחידות לוחמות ביזמת הצבא.
ב) נימוקים נגד גיוס בנות ליחידות לוחמות ובכלל מבוססים על טיעונים דתיים, בעיקר טיעון הצניעות.
ג) טיעונים דתיים מוסווים כנימוקים מבצעיים, אבל אם מושכים קצת לתועמלן הדתי התורן בלשון, מיד נחשפים צבעיו האמתייים בדמות דברי-בלע כנגד כל מי שאין כיפה לראשו.
ד) אין עוררין על כך שבסופו של דבר ביינישים כן משרתים ביחידות לוחמות ובממוצע מגלים מוטיבציה, אבל אין כל פרופורציה בין תרומתם (שדי זהה לזו של מגזרים אחרים ואפילו מעט פחותה ממנה בהיבט של משך שירות) לבין ההאדרה העצמית של תרומה זו.
ה) היכן שלא ניתן היה לשלב בנות, הן לא שולבו, גם אם הן רצו מאוד.
ו) כל הבעיות-לכאורה שאמור לגרום שירות בנות, יכולות ומופיעות גם בין בנים. מבחינה מבצעית, זה לא משנה אם השמירה נשברה כי השומר והשומרת התחילו לדבר על מין ולא שמו לב מה קורה מסביב או אם שני שומרים בנים התחילו לדבר על כדורגל ולא שמו לב למתרחש - ברמה המבצעית השמירה השבורה שבורה באותה המידה. מבחינה דתית ודתית בלבד המקרה הראשון הוא חטא איום ואילו המקרי השני זניח.
|
|