
27-06-2007, 04:54
|
 |
מנהלת בע"ח, מטיילים ותרמילאים
|
|
חבר מתאריך: 01.01.06
הודעות: 53,831
|
|
|
קווים לדמותם
אילו היינו מייבאים ארצה פורמט של תוכנית ריאליטי מצליחה, לשם המחשה נקרא לה "טייס נולד", ובין האודישנים בלשכת הגיוס לגמר בחצרים היינו מתעקשים לעמוד על קווי אישיות משיקים בין כל פרח טיס למשנהו - האם היינו מצליחים לסכם את הסוגיה בלשון חד משמעית? והאם יש דבר כזה, "פרופיל של טייסים"? קבוצה של אנשי הוראה מבית הספר התיכון "מכבים-רעות", אשר מוביל ברשימת הבוגרים שסיימו את קורס הטיס הצה"לי בשנים האחרונות, התבקשה לסייע במלאכת הגישוש באפלה ומציאת הפתרונים.
במסדר הכנפיים שיתקיים ביום חמישי הקרוב תהיה לבית הספר נציגות אחת מבין המסיימים. הטייס הטרי יהפוך לתלמיד השמיני מאותו מחזור המסיים את הקורס היוקרתי. אחוז המתגייסים לצה"ל בבית הספר הוא מספר בעל שלוש ספרות - דבר שבצוות ההנהלה רואים כטפיחה מהסוג הנעים ביותר על השכם. בשיחת המעגל שקיים הצוות החינוכי, הצביעו המשתתפים על כמה מאפיינים ייחודיים. מספרים שם על תחרות שעורכים התלמידים בינם לבין עצמם, שמי שינצח בה יהיה זה שיעמוד באותה שורה עם בוגרי עבר שהפכו לקברניטי תעופה בשירות צה"ל. כולם הרחיבו את מקצועות הפיזיקה והביולוגיה בזמן לימודיהם. "אף תלמיד שבלט בבית הספר לא הפך להיות טייס", מפתיע איליה מזין, מורה לפיזיקה, בתיאורו החד. "למעשה, כשאני נזכר ב-20 הטייסים שלימדתי במגמה אני יכול להעיד: הם מכווני-מטרה, הם מוכשרים בלמידה עצמית, ולא נעים לומר - חלקם די עצלנים", הוא מוסיף בהומור.
מנהלת בית הספר, רות לסרי, מעידה כי רוב התלמידים חיו את חיי החברה ושגרת הלימודים בשקט ובצניעות ו"לא ביקשו לחולל מהפכות", כדבריה. כמובן שעל כל אלה ניתן לסמן כמות קטנה של יוצאי דופן. כשעולה שמה של ש', טייסת קרב, נזכרת המורה לספרות איך נרתמה לנושא שמירת איכות הסביבה והובילה אחריה תלמידים אחרים. שמו של תלמיד נוסף מזכיר לארסנל המורים שהיו גם אחדים שבלטו במיוחד בעת דיונים חברתיים. "הם מחפשים אתגר", מסיט אותנו מזין לצד מעניין. "יש דוגמאות של תלמידים שפרשו מהקורס משום שהרגישו שהלימודים בו קלים מדי עבורם. זה תסכל אותם".
אני נפרד מצוות המורים ופונה לשוחח עם גורמים מעצבים נוספים, בחיפוש אחר נקודת מבט שונה. על הקו: שני סוכני חיברות בכירים. אביו של סגן ע' לא יכול היה לנדוד כל כך רחוק בדמיונו כשקנה לבנו הקטן מטוסים להרכבה, שנים רבות לפני מועד הענקת הסיכות הכסופות השבוע. הטייס הצעיר, חובב כדורסל, בישול וצלילה, פנה בתחילה למסלול של עתודה אקדמאית בתחום הרפואה - והתקבל. עם התקבלו גם לקורס טיס ויתר על האפשרות הראשונה. "יש לו חוש טכני נהדר", מעיד האב, וחוזר לנקודה שהעלה המורה מזין פסקה אחת למעלה: "בגיל 4 החל לפתח התעניינות מיוחדת במחשבים, ואנחנו נאלצנו לספק לו משחקים חדשים כי היה משתעמם מהר. בבית הספר התיכון בירושלים הרחיב את מקצועות הפיזיקה והמחשב".
בזמן השיחה נזכרת אמו בסיטואציה משעשעת שחווה הבן בזמן הגיבוש. "היה לו רצון עז לעבור את הגיבוש והוא הבין את החשיבות של המשמעת בשלב הזה", היא מספרת. "עם סיום הגיבוש עלה לאוטובוס עם האחרים, והנהג ביקש שיראה לו את שובר התשלום. איך הוא הגיב, אתה חושב? הוא הצביע על הנהג ואמר 'כן, המפקד'".
http://www1.idf.il/DOVER/site/mainp...&docid=63526.HE
_____________________________________

|