לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ‎print ‎"Hello World!"; if‎ ‎not rules.‎know ‎then rules.‎read(); חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > מחשבים > תכנות ובניית אתרים
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 03-08-2007, 20:45
  Phinox Phinox אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.04.07
הודעות: 43
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי HEN_K שמתחילה ב "פתיחת תמונה בשפת C"

שלום רב!

אכן, בכל פורמט זה שונה. פורמט פשוט? פשוט הוא מושג יחסי ושונה לכל אחד! BMP הוא פורמט נורא פשוט, מכיוון שהוא לא משתמש באף דחיסה כלשהי. הוא פשוט שומר את ערכי הצבעים של הפיקסלים הבונים את התמונה בֶּקובץ בסדר מסוים. (אגב, זהו גם ההסבר לגודל הקבצים הענק, הנשמרים תוך שימוש בפורמט זה.) קישורים לעניין: http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_and_OS/2_bitmap ו: http://www.wotsit.org/list.asp?fc=1. (בנוגע לקישור האחרון, wotsit.org. גלגל את גלגלת העכבר פעמיים כלפי מטה. אתה תראה את פורמט הקובץ הנדון מודגש בעמודה השמאלית ביותר של הטבלה, תחת הכותרת "Format".) אני אוכל גם להמליץ לך על ספרות טכנית (בשפה האנגלית) בנושא, במידה ותהיה מעוניין.

כסיום, ארצה להציע לך משהו. למה לך "לצייר" מפה בצייר, לטעון אותה אל תוך המשחק שלך, לפענח אותה ורק אז להשתמש בנתונים שלה במשחק שלך? מחישוב קטן וזריז שעשיתי, זה סתם בזבוז של משאבי מערכת והארכת הדרך לחינם. מה דעתך על בניית מיני-תוכנה, במיוחד בשביל המשחק עליו אתה עובד, שבעזרתה תוכל לבנות שלבים למשחק שלך? בדרך זו, תוכל ליצור פורמט קובץ משלך, שיכיל בתוכו את כל נתוני השלבים במשחק שלך (מעברים, מתנות וכו'). כך, גם תמעיט בזמן טעינת השלב (פענוח התמונה יקח לך המון זמן, בהשוואה לקליטת נתונים קיימים בנוגע למיקום האלמנטים בשלב) וגם יצירת השלבים תעשה בצורה אינטואטיבית יותר (בעזרת "בונה שלבים", בניית השלבים תעשה בצורה מהירה ואיכותית יותר). מה גם שיצירת דבר כזה ("בונה שלבים") לא אמורה לקחת הרבה זמן, במיוחד בעבור משחק כמו שאתה מעוניין ליצור!

ומה עם הצייר אתה שואל? בו תוכל להשתמש ככלי עזר לייצירת אלמנטים גראפיים למשחק שלך (כדוגמת מודלים של אוייבים, מתנות וכו').

לשיקולך...

בברכת כל טוב והצלחה רבה (!) בכל, אריה.

נ.ב: אם יש לך שאלות נוספות בנדון, פרסם אותן כאן. אני, ומשתמשים אחרים כאן, נשמח לעזור לך!

נערך לאחרונה ע"י Phinox בתאריך 03-08-2007 בשעה 20:59.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 03-08-2007, 21:00
  Phinox Phinox אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.04.07
הודעות: 43
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי HEN_K שמתחילה ב "נראה לי שאני יקבל את הצעתך...תודה רבה עזרת לי מאוד :)"

אתה לא חייב עכבר, אבל אם אתה מתעקש - הכל אפשרי!

תן לי לערוך חיפוש קטן בנושא, ואני כבר אחזור לעדכן את ההודעה.

בברכת כל טוב והצלחה רבה (!) בכל, אריה.

עדכון: אוקי. בנוגע למה שבקשת. מצאתי בעקרון את זה: http://www.geocities.com/rk_page/, שאמור להכיל את כל מה שאתה צריך.

בנוסף, מצאתי את שני אלו: http://www.computer-engineering.org/ps2protocol/ ו: http://www.computer-engineering.org/ps2mouse/, שדי מיועדים בעבור מהנדסי חשמל, אולם תוכל גם אתה למצוא בהם שימוש (לדעתי).

אם כל אלו לא עזרו לך, אתה מוזמן להגיב כאן, וננסה לעזור לך עד כמה שנוכל! (יש לי ספרות טכנית בנושא, אבל אין לי כ"כ איך להעביר אותה אליך. )

בברכת כל טוב והצלחה רבה (!) בכל, אריה.

הערה: כפי שאתה ודאי שם לב, קטעי הקוד, המוצגים בקישור הראשון הנ"ל, משתמשים בסטנדרט R&K. כיום, מהדרים של שפת C משתמשים בסטנדרט הנוכחי (C99), שלא כ"כ מעודד את צורת הכתיבה המופיעה במדריך הנדון. הייתי מציע שתיישם את הכתוב שם תוך חפיפת הקוד עם הסדטנרט העדכני, אחרת -- צפה תקלות.

בברכת כל טוב והצלחה רבה (!) בכל (בשלישית! ), אריה.

נערך לאחרונה ע"י Phinox בתאריך 03-08-2007 בשעה 21:25.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 04-08-2007, 12:21
  Phinox Phinox אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.04.07
הודעות: 43
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי Humbug שמתחילה ב "המממ..."

תודה רבה!

לעניינו. מבחינת המשתמש, זה באמת זניח בעקבות מהירויות העיבוד וכמות המשאבים הרבים העומדים לרשותו. אולם, מבחינת חומרה, זה כרוך בביצוע פעולות רבות יותר, מאשר טעינת הקואורדינטות מקובץ קיים. אם אינני טועה, גם מבחינה יישומית זה קשה יותר לתכניתן, מאשר יישום האופציה של טעינת קובץ-קואורדינטות מוכן.

אם נסתכל על זה גלובלית, במידה והוא יטען תמונה, הוא יצטרך לבצע את השלבים הבאים:
טעינת התמונה -> פענוח התמונה -> ציור אלמנטי השלב על המסך.
בעוד שבמידה והוא ישתמש בקובץ קיים, כל שהוא יצטרך לעשות זה:
טעינת הקובץ -> ציור אלמנטי השלב על המסך.

(הנ"ל נאמר בצורה נורא כללית. ישנם מספר תתי-שלבים נוספים, אולם הם תלויים כבר באופן יישום האלגוריתם.)

שלא נדבר על זה ש-, כפי שכבר ציינתי, בניית שלבים בעזרת כלי שיועד במיוחד למען מטרה זו, מקל על התהליך והופך אותו לאיכותי יותר. (היית מעדיף לאכול בעזרת אבנים, או בעזרת סכו"ם? )

בברכת כל טוב והצלחה רבה (!) בכל, אריה.

נערך לאחרונה ע"י Phinox בתאריך 04-08-2007 בשעה 12:26.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 05:19

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2025 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר