
03-08-2007, 20:45
|
|
|
|
חבר מתאריך: 05.04.07
הודעות: 43
|
|
שלום רב! 
אכן, בכל פורמט זה שונה. פורמט פשוט? פשוט הוא מושג יחסי ושונה לכל אחד! BMP הוא פורמט נורא פשוט, מכיוון שהוא לא משתמש באף דחיסה כלשהי. הוא פשוט שומר את ערכי הצבעים של הפיקסלים הבונים את התמונה בֶּקובץ בסדר מסוים. (אגב, זהו גם ההסבר לגודל הקבצים הענק, הנשמרים תוך שימוש בפורמט זה.) קישורים לעניין: http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_and_OS/2_bitmap ו: http://www.wotsit.org/list.asp?fc=1. (בנוגע לקישור האחרון, wotsit.org. גלגל את גלגלת העכבר פעמיים כלפי מטה. אתה תראה את פורמט הקובץ הנדון מודגש בעמודה השמאלית ביותר של הטבלה, תחת הכותרת "Format".) אני אוכל גם להמליץ לך על ספרות טכנית (בשפה האנגלית) בנושא, במידה ותהיה מעוניין. 
כסיום, ארצה להציע לך משהו. למה לך "לצייר" מפה בצייר, לטעון אותה אל תוך המשחק שלך, לפענח אותה ורק אז להשתמש בנתונים שלה במשחק שלך? מחישוב קטן וזריז שעשיתי, זה סתם בזבוז של משאבי מערכת והארכת הדרך לחינם. מה דעתך על בניית מיני-תוכנה, במיוחד בשביל המשחק עליו אתה עובד, שבעזרתה תוכל לבנות שלבים למשחק שלך? בדרך זו, תוכל ליצור פורמט קובץ משלך, שיכיל בתוכו את כל נתוני השלבים במשחק שלך (מעברים, מתנות וכו'). כך, גם תמעיט בזמן טעינת השלב (פענוח התמונה יקח לך המון זמן, בהשוואה לקליטת נתונים קיימים בנוגע למיקום האלמנטים בשלב) וגם יצירת השלבים תעשה בצורה אינטואטיבית יותר (בעזרת "בונה שלבים", בניית השלבים תעשה בצורה מהירה ואיכותית יותר). מה גם שיצירת דבר כזה ("בונה שלבים") לא אמורה לקחת הרבה זמן, במיוחד בעבור משחק כמו שאתה מעוניין ליצור!
ומה עם הצייר אתה שואל? בו תוכל להשתמש ככלי עזר לייצירת אלמנטים גראפיים למשחק שלך (כדוגמת מודלים של אוייבים, מתנות וכו'). 
לשיקולך... 
בברכת כל טוב והצלחה רבה (!) בכל, אריה. 
נ.ב: אם יש לך שאלות נוספות בנדון, פרסם אותן כאן. אני, ומשתמשים אחרים כאן, נשמח לעזור לך! 
נערך לאחרונה ע"י Phinox בתאריך 03-08-2007 בשעה 20:59.
|