08-09-2007, 21:57
|
|
|
חבר מתאריך: 25.10.04
הודעות: 3,178
|
|
הג'ובים החלומיים של קציני צה"ל
ב-15 בספטמבר, לפני כשנה, נחת על שולחנו של שר התחבורה והבטיחות בדרכים שאול מופז מכתב שהעלה על פניו חיוך גדול. היה זה מכתבה של יו"ר הוועדה לבחינת מינויים בכירים בחברות ממשלתיות ובתאגידים ציבוריים, עו"ד טנה שפניץ, שבישר לשר כי הוא יכול למנות את האלוף במיל' גבי אופיר, לקדנציה נוספת כמנכ"ל רשות שדות התעופה.
כנראה שמופז לא קרא את הפרסומים בחודשים שקדמו להארכת הכהונה, וגם התעלם ממידע שהועבר אליו מתוך הרשות על תפקודו של אופיר, מערכת יחסיו עם בכירי הרשות ועניינים הקשורים לעבודה עם ספקים חיצוניים שנבחרו בהוראתו ללא מכרז. את הביקורת על הארכת המינוי הדף מופז בנפנוף במכתבה של שפניץ, ששימש תעודת הכשר להארכת הכהונה של עמיתו לשירות הצבאי.
אבל מלבד השורה התחתונה, שאכן הכשירה את המינוי, בלטו במכתב כמה שורות שהיו אמורות לעורר במופז היסוס. שפניץ כתבה שלוועדה הגיע חומר רב בנוגע לאופיר שראוי לבחינה, אך באין כלים מתאימים בוועדה שלה, היא מציעה לשר לבדוק את העניין. את מופז זה לא עניין.
גם העובדה שאופיר הצליח להסתכסך עם רבים מבכירי הרשות וחברי הדירקטוריון, לקדם מקורבים, לשחרר זכיינים מהתחייבויות לרשות בעשרות מיליוני שקלים ולפטר שורה של בכירים שהיו עמוד השדרה הארגוני, לא הפריעה למופז.
"לא פלא שהרשות נראית כפי שהיא נראית", אמר השבוע בתסכול עובד בכיר, "כל פעם מצניחים עלינו איזה גנרל שלא מבין כלום בניהול תאגיד בסדר גודל כזה. בקצב שבו מתחלפי שרי תחבורה, יש לנו העונג להכיר הרבה גנרלים. על אף שהם נראים החלטיים ונחושים בעת שירותם הצבאי, אין להם מושג בקבלת החלטות בגוף אזרחי. מה מבין מי שהיה אלוף פיקוד העורף בניהול תאגיד עסקי? מה מבין טייס צבאי בענייני תעופה אזרחית? הם אפילו לא עוברים הכנה לתפקיד, אז איך מצפים מהם להצליח?"
אופיר אינו יוצא מערכת הביטחון הראשון שהוצנח לתפקיד ברשות שדות התעופה. קדמו לו חברי דירקטוריון כמו האלוף יאנוש בן-גל ויו"ר הדירקטוריון אבי קוסטליץ, לשעבר ראש אגף בשב"כ ששימש גם הוא מנכ"ל הרשות. אחרים הוצנחו לתפקידי ניהול בכירים פחות זמן קצר לאחר שפשטו את המדים, והכל בזכות יוצאי צבא אחרים שכבר הספיקו לתפוס עמדות בכירות בפוליטיקה, משם יכלו לסדר לחברים עבודה במשרות בכירות במגזר הציבורי.
העובדה שמדובר בתאגיד המגלגל מחזור עסקים של כ-2 מיליארד שקל בשנה ואחראי על כל שערי המדינה ביבשה ובאוויר לא שינתה למופז, בדיוק כמו שזה לא הפריע לקודמיו.
http://career.themarker.com/tmc/art...r2=&layer3=misc
|